Dat mijn (de ex-oldtimer) auto minderwaard is maakt mij niets uit. Ik houd hem toch wel.
Betalen ga ik ook niet, want inmiddels geschorst.
Als ik wel wil rijden kost mij dat ca 1500 EU op jaar basis terwijl we met zijn tweeën al voor 2 auto´s en twee motoren betalen. Tja eens is de rek er uit.
Er is nog wel iets kroms met de regeling.
Voor auto's met een benzine motor (tussen de 25 en 40 jaar oud) geldt dat men "slechts" 25% hoeft te betalen, terwijl diesel en LPG rijders de volle 100% moeten betalen.
Het idee hier achter is dat LPG en dieselrijders altijd veel kilometers maken, maar liefhebbers met een oldtimer maken niet veel kilometers met hun auto.
Vraag maar aan Roel waarom ik niet veel kilometers maak met mijn oldtimer. ;-)
In mijn geval heb ik de pech dat de hoge heren van defensie het nodig vonden om de vanuit de fabriek bedachte benzinemotor te vervangen voor een dieselmotor.
Nu kan ik vrij eenvoudig de dieselmotor vervangen voor een benzine, daarmee zou het nog betaalbaar worden.
Maar ik doe dat liever niet.
Want: ik vind een dieselmotor veel leuker rijden en de auto is met dieselmotor origineel in NL. De kosten voor het zelf ombouwen vallen nog best mee, maar in mijn opinie doet het afbreuk aan de auto.
Het verschil in brandstofkosten is voor mij met nog geen 2000km/jaar verwaarloosbaar.
Toch gaat er in de algemene opvattingen iets mis volgens mij.
Ja, er is een categorie mensen die dachten met een degelijke oude auto (lees MB 190) mis/gebruik te kunnen maken van deze regeling om relatief goedkoop te kunnen rijden.
Om kort door de bocht te gaan; zij hebben het verpest.
Maar de liefhebbers van Oldtimers hebben normaal gesproken ook een auto waar zij gewoon al mrb voor betalen.
In het geval van de liefhebber is het gewoon de hobby die erg zwaar wordt belast. Nogmaals; vergelijk het met 1500Eu belasting betalen omdat je modelbouwer bent oid.
Ergens anders geld halen?
Laat lekker al die (voetbal etc)verenigingen zelf hun kosten ophoesten.
Of.. waarom moeten mensen subsidie krijgen voor de hormonalebevrediging van hun kinderwens?
Kom nu niet aan met pensioenopbouw, want dat spaart ieder zelf.
Dat daar weer misbruik (in de pot graaien, speculatie of uitkeren zonder eerst opgebouwd te hebben) van gemaakt wordt, moet natuurlijk niet mijn probleem zijn/worden.
Betalen ga ik ook niet, want inmiddels geschorst.
Als ik wel wil rijden kost mij dat ca 1500 EU op jaar basis terwijl we met zijn tweeën al voor 2 auto´s en twee motoren betalen. Tja eens is de rek er uit.
Er is nog wel iets kroms met de regeling.
Voor auto's met een benzine motor (tussen de 25 en 40 jaar oud) geldt dat men "slechts" 25% hoeft te betalen, terwijl diesel en LPG rijders de volle 100% moeten betalen.
Het idee hier achter is dat LPG en dieselrijders altijd veel kilometers maken, maar liefhebbers met een oldtimer maken niet veel kilometers met hun auto.
Vraag maar aan Roel waarom ik niet veel kilometers maak met mijn oldtimer. ;-)
In mijn geval heb ik de pech dat de hoge heren van defensie het nodig vonden om de vanuit de fabriek bedachte benzinemotor te vervangen voor een dieselmotor.
Nu kan ik vrij eenvoudig de dieselmotor vervangen voor een benzine, daarmee zou het nog betaalbaar worden.
Maar ik doe dat liever niet.
Want: ik vind een dieselmotor veel leuker rijden en de auto is met dieselmotor origineel in NL. De kosten voor het zelf ombouwen vallen nog best mee, maar in mijn opinie doet het afbreuk aan de auto.
Het verschil in brandstofkosten is voor mij met nog geen 2000km/jaar verwaarloosbaar.
Toch gaat er in de algemene opvattingen iets mis volgens mij.
Ja, er is een categorie mensen die dachten met een degelijke oude auto (lees MB 190) mis/gebruik te kunnen maken van deze regeling om relatief goedkoop te kunnen rijden.
Om kort door de bocht te gaan; zij hebben het verpest.
Maar de liefhebbers van Oldtimers hebben normaal gesproken ook een auto waar zij gewoon al mrb voor betalen.
In het geval van de liefhebber is het gewoon de hobby die erg zwaar wordt belast. Nogmaals; vergelijk het met 1500Eu belasting betalen omdat je modelbouwer bent oid.
Ergens anders geld halen?
Laat lekker al die (voetbal etc)verenigingen zelf hun kosten ophoesten.
Of.. waarom moeten mensen subsidie krijgen voor de hormonalebevrediging van hun kinderwens?
Kom nu niet aan met pensioenopbouw, want dat spaart ieder zelf.
Dat daar weer misbruik (in de pot graaien, speculatie of uitkeren zonder eerst opgebouwd te hebben) van gemaakt wordt, moet natuurlijk niet mijn probleem zijn/worden.