engel duiktank

Discussie in 'Duikboten' gestart door mr. maniac, 5 apr 2012.

  1. mr. maniac

    mr. maniac

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    170
    Locatie:
    flevoland
    tja biddinghuize of lelystad zijn voor mij het dichtste bij. en aangezien ik nog geen eigenvervoer heb word de bereikbaarheid al aardig minder.

    mvg abel
     
  2. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Niet iedereen is zo gek om een paar honderd km te rijden voor een meeting... ;)

    Helemaal met de huidige brandstofprijzen heb ik mijn meeting radius redelijk verkleind.. gekkehuis
     
  3. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    je kan beter de frequentie van de meetings verlagen dan je radius verkleinen
    als je pech hebt dan kom je nergens meer
    als je de frequenties verkleint kom je nog over al maar minder

    gr raf
     
  4. mr. maniac

    mr. maniac

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    170
    Locatie:
    flevoland
    vanmiddag nog even bezig geweest met de roeren en de romp:) was idd veel schuren maar het is aardig opschoten.. ook nog even roeren gemaakt van lexaan prima spul[​IMG]
    want het is waterproof iets op schuren en verf hecht ook prima;)

    groeten : abel
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Er zijn geken genoeg die het wel doen of deden.
    Ik ben wel vaker naar Neurenberg geweest.
    550 km heen op de vrijdag, zaterdag varen en zondag 550 km weer terug.
    Eerst met caravan en later met de camper er naar toe.
    Berlijn, Hamburg, Bremen, Keulen, Kiel, Sinsheim, Charleroi, Luxemburg en Antwerpen gingen we ook jaarlijks of twee jaarlijks naar toe.
    Ben een paar maal in Den Helder, Lelystad, Rijswijk en Rotterdam geweest en ook wel zo een in beetje heel Nederland door.
    Er zijn zelfs mensen naar Zweden of Groton in Amerika geweest met hun duikboot.
    Was wel veel ellende met transport van de boot in het vliegtuig.
    Maar met de relaties die ze hadden bij de Duitse marine kan veel.
    Nu met deze brandstof prijzen kan het bijna niet meer hoor.
    Ik ben eenmaal samen met Norbert naar Neurenberg gegaan.
    s'morgens om 4.30 thuis weg, naar Norbert thuis, van Mönchen Gladbach naar Neurenberg.
    Een gezellige dag met 10 minuten varen in totaal, s'avonds lekker eten daar en s'nachts om 2.30 uur weer thuis.
    Wel 1400 km gereden, máár een leuke dag gehad.
    Zeg maar niet dat we gek waren, dat wisten we maar het was een leuke tijd.
    Nu gaat het niet meer wat betreft gezondheid en brandstof prijzen.
    Maar het was leuk en we hebben er goede herinneringen aan.
    Vraag Raf maar waar hij overal is geweest.


    Hein
     
  6. mr. maniac

    mr. maniac

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    170
    Locatie:
    flevoland
    als mijn sub af is wil ik best naar amerika hor;) als de reiskosten worden vergoed:p
    ik wil best een eindje rijden voor een treffen maar ik heb niet altijd een auto tot mijn beschikking en ik weet ook nog niet zo goed wat ik er van moet verwachten...
    er is er ''binnekort'' 1 in biddinghuize daar ga ik eerst wel heen. maar tot die tijd hard werken aan mn eigen sub:)
     
  7. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Reiskosten vergoed???
    Je doet het voor je hobby, soms kreeg je km vergoeding maar dat was vaker niet dan wel.
    En je weet wat je kunt verwachten als je eens komt kijken in Biddinghuizen.
    Het is soms net een reünie.
    En voor jou is het ook nog bijna naast de deur.

    Hein
     
  8. mr. maniac

    mr. maniac

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    170
    Locatie:
    flevoland
    het was ook maar een geintje;) het is idd hobby maar dat moet het ook blijven vind ik. heb wel eens gelezen dat mensen 6,700 euri uitgeven voor een sub.. da vink tog echt te veel. ik ben nog student dus mn budget is erg laag, het zelfde geld voor het vervoer;) maar biddinghuize is inderdaad wel een optie. maar een x gaan kijken dan:)
    groetjes: abel
     
  9. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Abel,
    een tip.
    Ik zie altijd veel studenten op terrasjes zitten.
    Als je dat wat mindert spaar je veel geld hoor.
    En deze hobby kost geld, als je een hobby hebt kan het maar als je meerdere hebt........
    Voetballen is ook duur hoor in de kantine.

    Hein
     
  10. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.617
    Locatie:
    Lelystad
    Even weer :eek:ntopic: .... na de verre reizen ;)

    Abel, wat is dat voor type 600 motor die je in de aandrijflijn hebt zitten? Is die sterk genoeg voor de omgebouwde koelfan?

    Wat is de reden van de waterkoelspiraal? Als je namelijk de motor moet koelen ben je hem zwaar aan het overbelasten in een sub. nog even afgezien van het hoge stroomverbruik. Daarnaast zul je daadwerkelijk water met een pomp door die spiraal moeten gaan pompen, anders krijg je geen circulatie, snelheid is veel te laag voor een pick-up.

    Persoonlijk lijkt mij die combi 600-koelfan niet handig. Een Robbe 755/40 zou het beter doen denk ik, kracht en niet warmlopen.
     
  11. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    abel dat smeer buisje is ook niet zo een goed idee
    langs daar kan namelijk water binnen komen
    of je moet daar een degelijk klemment stopje op gaan zetten
    als je bij een duikboot je vet in je as wil verversen moet heel de as er uit
    bij de type VII heb ik aan de natte kant wel op elke as een buisje staan maar deze zijn onderling verbonden met een siliconen slang zodat het vet er niet uitgedrukt kan worden daar de assen een zelfde druk ondergaan

    gr raf
     
  12. mr. maniac

    mr. maniac

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    170
    Locatie:
    flevoland
    1: ik ga bijna nooit uit
    2: voetballen doe ik niet en al helemaal geen 3e helft in de kantine;)

    dus daar zal het niet aan liggen:)
    uhms ik weet niet precies wat voor motor het is. heb hem geruilt tegen een 2,5 cc.
    hij de 2,5 cc ik die motor, 2 liter hars en snelheidsregelaar. heb proef gedraaid in het aquarium van mn broer en da ging goed veel waterverplaatsing maar de moter werd warm vandaar de koeling. ik ben van plan er idd een pompje op te zetten dat gewoon constant water rondpomp.(voor het geval dat)de motor komt uit een speedbootje van ongeveer de zelfde afmeting als mn sub. alleen zat daar een 40 mm 2 blad's onder en dit is een 80mm computer ventilator:$ wat betreft de schroefas: dat dopje is al geregeld:)
    groetjes: abel
     
  13. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.617
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Abel,

    Gezien het blauw gemerkte in de qoute: niet doen! Als hij bij de test al warm werd is de motor te licht voor de schroef (80mm fan). Een optie is om er een vertraging tussen te zetten, maar de motor wil veel te veel toeren draaien, en de fan heeft teveel weerstand. Je stroomverbruik schiet dan ook door het dak! Ik schat dat die motor 18000-20000 toeren onbelast wil draaien, op de fan zul je maximaal 4000-5000 toeren nodig / willen hebben.
     
  14. mr. maniac

    mr. maniac

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    170
    Locatie:
    flevoland
    hij werd na een minuut of 4 a 5 warm op vol vermogen pas warm maar volgens mij heeft u idd wel gelijk dat ie onbelast ergens richting dat toerental gaat. ik denk dat een tandriempje dan de beste oplossing is in dit geval. ik ga vanmiddag toch naar de plaatselijke hobbywinkel dus zal gelijk even kijken voor een oplossing.

    mvg abel
     
  15. mr. maniac

    mr. maniac

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    170
    Locatie:
    flevoland
    heb nu een andere motor met een vertraging er op:) foto zal nog wel volgen. de romp is geschuurd maar kwam zwakke plekken dus moet nog een x in de hars. t begint nu wel telkens meer een bouw verslag te worden als een duiktank vraag:p

    gr abel
     
  16. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.617
    Locatie:
    Lelystad
    Maakt niet uit, ook leuk!
     
  17. mr. maniac

    mr. maniac

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    170
    Locatie:
    flevoland
    weinig vooruitgang op het moment... wel tegenslag:( tijdens het proefdraaien met mn nieuwe aandrijf lijn 1 van mn schroefbladen afgebroken:S nieuwe maken dus.. hars droogt ook niet erg snel dus het duurt nog wel even voor er weer iets nieuws komt;)

    mvg abel
     
  18. mr. maniac

    mr. maniac

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    170
    Locatie:
    flevoland
    gisteravond alles geschuurd als ik ff tijd heb ga ik aan de plamuur beginnnen;)
     
  19. mr. maniac

    mr. maniac

    Lid geworden:
    4 apr 2012
    Berichten:
    170
    Locatie:
    flevoland
    [​IMG] [​IMG]

    romp in de plamuur:)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. vir niks ni bang ni boot

    vir niks ni bang ni boot In Memoriam

    Lid geworden:
    14 jan 2005
    Berichten:
    221
    Locatie:
    pingjum-friesland
    blad breken

    ben nieuwsgierig hoe dat kan zomaar een blad afgebroken
    mvg fred
     

Deel Deze Pagina