Enigma bouw/foto verslag

We gaan weer verder!
Van GJ alle spulletjes binnen. Tof!
Servodraden solderen. Iedere servo-signaaldraad krijgt een eigen kleur tot aan de ontvanger. Hoewel...? denk ik de afgeknipte stekkers nog wel inzetbaar zullen zijn. Maak nog wel foto's van de "kabelboom" als het zover is.
Het stuk dat straks uit de vleugel komt zal zo lang zijn dat de MPX stekker niet klem komt te zitten tussen vleugel en accu.

Laatst bewerkt:
Er zijn weer wat ontwikkelingen gaande bij Launch Model. Kwam deze tegen.
Launch Model Co.,Ltd.--Radiant

Nog een leuke... m'n vleugel is niet symetrisch gesneden etc.
Van boven gezien is flap links 350 mm breed, flap recht 345 mm breed. Echt vakwerk!
Ailerons bebben zowat de gelijke breedte... maar van af de tip is de afstand natuurlijk niet gelijk, eveneens van af de 'root' van de vleugel... beetje gesmokkeld.... was vast de eerste vleugel... slordig werk van Mibo!

De romp was ook al niet symetrisch op de vleugelinhammen. De ligger ligt er ook scheef in!

Laatst bewerkt:
Tja, wat verwacht je nou? Het is geen Avionik !

Maar wat ik niet begrijp is dat je hem nog steeds niet in de lucht hebt.

:(

Tijdfactor en familie omstandigheden+nasleep Jos... heb ik ook nog een eigenbaasbaan en niet altijd zin om te modelbouwen... wil ik het ook nog eens zorgvuldig doen... om het niet te verkloten.
Ik hoop dat ik in het vliegen de lat net zo hoog kan leggen... het zal me benieuwen.

Ik denk dat deze the monday morning Enigma is... Epoxy is vast met ingedikte Wodka aangelengd van de dag ervoor... De Evo van Lindinger is strak afgewerkt... zo ook de Hawk en Wilco. Die zijn heel erg netjes... Voor het geld mag je best wel wat kwaliteit verwachten? Wat Mibo betreft? Mentaliteitskwestie!

We gaan wel zien hoe de kist het vergaat.

Laatst bewerkt:
Wat minder tijd achter het internet, wat meer tijd achter de bouwtafel, dat helpt ;)

En gewoon beslissingen nemen, de voorbeelden staan allemaal netjes gedocumenteert in dit draadje, mocht je twijfels hebben en advies zoeken, gewoon kopieren en je hebt een nette en goed gebouwde Enigma.

Gerben

Geduld is een schone zaak.. Rustig aan, breekt het lijntje niet.. Hardlopers zijn doodlopers.. Haastige spoed is zelden goed .. Kennelijk. Je krijgt er alleen maar geflutter van.

Ronald, dat geflutter ligt niet aan jou, het is gewoon een gebrek van het model.
We hebben een aansturing gezien waar ruim 2mm speling op zat (nieuwe romp).
En iemand heeft zijn kist afgeschreven, volledige stabilo was eraf gewaaid.
Bij Strat moet je gewoon eerst even afwachten, het zal allemaal wel goed komen, ze zijn al bezig met een andere romp en stabilo, waarschijnlijk wordt ie dan weer 100 euro duurder.
RW2B is tot nu toe toch nog het beste model wat Stratair heeft.

Dan nog even over de Launchmodel Radiant F5B.
290 US dollar voor de standaard uitvoering, 439 US dollar voor de carbon versie.
En dan moet ie nog uit China komen, wat zo'n 150 dollar is.
Niet interessant

GJ

Zo... de flapsleufjes zijn geboord en gedremeld (2mm breed, 15 mm lang, en 4 mm uit de scharnierlijst)... nu een proefstangetje vouwen en dummy hevel... kijken of alles een beetje in het gareel loopt...

@GJ... ziet er een beetje Surpirise achtig uit...
Ach... straks ligt de nieuwe vast bij Staufenbiel... voor rond de 500 euro... of hoger... kist moet zich nog wel bewijzen...
Maar als deze vrijwel net zo goed uitpakt als de Hawk... kan het voor velen toch weer interessant zijn...

Heb overigens voor de bedrading 0,15 mm2 snoer genomen. Achteraf denk ik dat ik daarvoor ook grijs computersnoer had kunnen nemen (meerdere banen). Dat wappert misschien wat minder in de vleugel heen en weer...

Verder stond er van de week ook nog een Wilco NIB te koop... die zal nog wel komen opdoemen hier op het forum...

Laatst bewerkt:
Zie je wel! Haha! Jij hebt em? Of... een collega? Huh?
Had al zo een donker oranje vermoeden dat het iets voor jouw was.... Dan is het een goeie keuze! En... F5B tintje!

@Gerben maten voor de flaps kloppen als een bus... haal in iedergeval de 8,5 mm servouitslag aan het stangetje...

Zo ... weer stoppen. Morgen weer een dag!

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat je deze steeds in je hoofd had:

Sorry Jos... dit is het niveau waarop Nederland nu muzikaal zit....

Laatst bewerkt door een moderator:
Back