Enigma bouw/foto verslag

Unilog 2 is weer opnieuw beginnen en een hoop leren. Zou het idd ook even laten zitten als ik jou was.

Je kunt de U2 niet via de USB kabel uitlezen of programmeren. Dat kan alleen via de Micro SD kaart en via de Unidisplay (als die werkt, moet je soms in en uit pluggen).

Roy heeft binnenkort een nieuw programma beschikbaar dat de U2 files van de Micro SD kaart direct kan importeren en plotten. Veel gebruiks vriendelijker dan Excel of die verschrikking van een Logview.
 
Bas, begrijp je nu waarom we de Unilog 1 zoveel mogelijk opkopen?

Ik zal toch ook maar wat van die verlengkabeltjes voor het SD kaartje laten komen.
Dan hoef je niet steeds die Unilog eruit te halen om hem uit te lezen.

GJ
 
Overigens, wat is nu je totale setup met die P125 ?

En stuur die 200A regelaar maar even op naar mij, dan zet ik er betere software op. Plug en play!

:)
 
Mooi werk Jos (en George en Simon).
De red brick is gelijk aan de GX200?

GJ
Sorry voor het vervuilen van het draadje..
 
Mooi werk Jos (en George en Simon).
De red brick is gelijk aan de GX200?

GJ
Sorry voor het vervuilen van het draadje..

Ja ze zijn eigenlijk allemaal gelijk. Er zijn zeker 3 versies die elk een andere firmware file nodig hebben gezien de processor net iets anders is angesloten op de fets. Maar de componenten en het ontwerp is het zelfde, soms net iets andere fets. Ik heb het budget regelaar draadje weer naar boven gehaald, daar graag verder wat betreft dit onderwerp.

Het is trouwens best wel ''on topic'' gezien dit deel van de bouw is en veel mensen dezelfde stappen doorlopen.
 
On/Non topic.. Geen punt! Toch... is het ergens wel handig om versnippering tegen te gaan?
Zoeken te vergemakkelijken...

@Jos. De kleine modificatie voor logger... op de CC125... filters te omzeilen...
15 x 13 RFM, op 4S Kira 600 - 38. (Die regelaar regelt echt zijdezacht!)
GX200? Mod :)... hmmm... lijkt me wel wat! Kan je er ook een prog-card bij verzinnen :) Als jullie nu toch bezig zijn?

U2... In het boekje staat toch echt dat het met een USB-Com aangesloten moet kunnen worden. seite/page 28!!!
Dat je via een UniDisplay-simulatie moet kunnen uitlezen in UniLog 2 Tool....
Maar dat werkt dus niet! Als... de de UniLog niet voed via de LINK stekker... aan een ontvangeraccuutje....
Dan kom je in het klunzige UniDisplay menu....


Dus... Ja, SD kaartje geprogrammeeerd via cardhouder...

Ook zo fraai in de sheet... knop Propellerblätter/Pole... zit numeriek aan elkaar vast...? Kan niet instellen 2 blads, 2 polig?

Waarvan ik denk dat het bij U1 beter in elkaar stak voor de settings... Ja!!!
Zal ook wel een kutklus zijn om dat alles uit te vinden... opdat het werkt...

Verlengkabeltje voor SD? Vat ik niet...
 
Laatst bewerkt:
Ook zo fraai in de sheet... knop Propellerblätter/Pole... zit numeriek aan elkaar vast...? Kan niet instellen 2 blads, 2 polig?
Is volgens mij normaal, 't is of/of : 2 blads voor optische/magnetische RPM sensor, 2P voor de aan de motorfase gekoppelde sensor...
 
Zeker Wim... Kan... als je het zo bekijkt... ik heb hem dan ook op 2 polen gezet...
Voor de duidelijkheid in de sheet had ik het anders gestructureerd...

Heeft er iemand nog een temperatuur sensor over... heb een kaduke aangeleverd gekregen. De moderne versie met twee gele draadjes werkt niet. De oude met servodraadje werkt wel...

De lösschen-meldingen is er uit... Temperatuur moest geprogrammeerd worden voor een waarschuwing... heb ik op 85 graad C gezet...

Data heb ik kunnen lezen van het kaartje... alleen niet via de com-kabel... gewoon via een USB-SD reader...

Doe mij maar een Uni-1... die makkelijk op Iphone/Smartphone/laptop uitleesbaar is :-)
 
Ik heb nog een stuk of 10 van die temp sensoren liggen zonder magneet.

Er komt er 1 naar je toe deze zomer!!!

GJ
 
Hoi! Rip ik enige ties mee om em vast te zetten...

Even een paar klussen de deur uit... vanmiddag dan beide kisten weer klaar maken...

@GJ... lukt het met de Jeti basismodule modelvliegen voor gemodificeerde stoeptegels?
 
Als de PT1000 temp sensor niet werkt dan heb je in de unilog niet aangegeven op welke poort je deze aan hebt gesloten (dat is bij de unilog 1 net zo). PT1000 is overigens kleiner en gevoeliger dan de oude.

Unilog2 is verder een prima ding maar werkt wel anders dan de unilog1. Alles doe je via de SD kaart of het unidisplay.
 
Ik heb hem aan de poort toegewezen?... A1... de oude versie werkt wel?
Mis ik iets?
Ik zal er straks nog eens even naar kijken...
 
Hier de afbeelding van de huidige setting... waar moet ik nog aanpassen? Limiter laat ik nog even uit...
Telemetrie alarm... daar kan nog wel het een en ander anders...

full


De pt1000 geeft nu keurig z'n braad-graadjes aan :-) Dank Johan!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bas, ik doe even heeeeeeel rustig aan, voel me niet 100% (ook geen 75) maar ik heb alle spullen voor de leraar leerling set, zo de bril op en dan solderen.
Ik heb trouwens ook net een nieuw MX22 Leraar/ leerling kabeltje binnengekregen.
De vorige is "geleend" op de club.
Ding is tegenwoordig al 35 euro, belachelijk!
 
Zeker rustig aan! Maar dat is mooi GJ! Wel alles wordt behoorlijk aan de prijs.
Gister m'n Scorpion s4020-16 binnen gekregen (Rascal 40). Belasting... tuurlijk... maar de flut-post had ook honger... 12,50 optax... PTT-mafia! Maar ik heb m'n Scorpion en hij is mooi!

Ik ga zo dan weer de zaak inbouwen. Nog even de CC125 nalopen op de USB
Alles weer aanschroeven en locken op de boutjes. Ben benieuwd!
 
En de ontontbeerlijke landingspin. Wie ooit de hele landingscirkel doorgeschoten is op het natte gras, die weet waarom:
Foto-4R4DUUOZ-D.jpg


Vandaag met mijn hotliner gevlogen.
Zoals ik al in eerdere berichten heb aangegeven komt mijn kist met vrij hoge snelheid binnenzetten.
De aillerons als rem gebruiken heeft niet het gewenste effect.

Vandaag was het gras nog vochtig waardoor de Ecstasy ver doorschoot.
Vandaar mijn idee ook een "spin" te monteren.
Op de foto lijkt dit een boutje te zijn, maar ik neem aan dat er wel iets van versteviging in de romp moet om uitscheuren te voorkomen.

Heeft iemand tips/foto's voor zo'n spin/rem.

Alvast bedankt en groeten van Jan
 
Back
Top