EPO foam spuiten!

volgens mij hebben ze dat bij de dhz zaak...

Maar is dat verf reiniger een andere als de normale st marc?

Laatst bewerkt:
Reclame blok:

St. marc verfreiniger:

St.Marc Express is geschikt als verf reiniger voor te schilderen oppervlakken.
St. Marc Express, een vloeibare allesreiniger die het hele huis ontvet en het een mooie glans geeft . St. Marc Express is verkrijgbaar in een flacon van 1,25 liter. Beide producten van St. Marc verspreiden een aangename, lichte dennengeur, bevatten geen ammoniak, bijten niet bij contact met de huid, laten geen strepen achter en zijn biologisch volledig afbreekbaar

stmarc.jpg

(Test wel altijd even op een stukje foam, want ik sta natuurlijk niet garant voor eventuele schade!!!!!)

Ahhhh super, dat is dus die ene die ik dacht dat het was ;P volgens mij heb ik die zelfs nog.

Hoe ontvet je dan? Met een doekje ofzo? :) thnx!

Lang geleden al eens gepost...

EPO/Elapor/Solidpor etc. zijn allemaal blends van polypropyleen, polyethyleen etc en per definitie slecht lijmbaar. Dat betekent dat een verflaag ook slecht hecht.

De oplossing:
MOTIP kunstofprimer heel licht/dun spuiten na het ontvetten van de schuimdelen (kan gewoon met goede wasbenzine), even een half uurtje laten uitdampen. Die spuitbus gaat bij mij al 5 jaar mee, primer moet je per definitie zo dun mogelijk aanbrengen. Werkt trouwens ook goed op oracover...

Daarna kan je met bijna elke spuitbus er over heen. Kijk alleen uit met Hammerite.
Een laagje blanke lak kan, maar is niet echt nodig, tenzij je transfers wilt beschermen.

Ahhhh super, dat is dus die ene die ik dacht dat het was ;P volgens mij heb ik die zelfs nog.

Hoe ontvet je dan? Met een doekje ofzo? :) thnx!

even beetje aanmaken of puur en dan gewoon met sponsje of met een doekjes nat over de delen, daarna even droog maken met papier.

Dat MOTIP kunstofprimer verhaal, klinkt goed maar tot op heden heb ik dat niet nodig gehad bij EPO foam. Maar eigenlijk kan een een ondergrond (primer) nooit kwaad, want verf pakt dan wel altijd beter denk ik.

Lang geleden al eens gepost...

De oplossing:
MOTIP kunstofprimer heel licht/dun spuiten na het ontvetten van de schuimdelen (kan gewoon met goede wasbenzine), even een half uurtje laten uitdampen. Die spuitbus gaat bij mij al 5 jaar mee, primer moet je per definitie zo dun mogelijk aanbrengen. Werkt trouwens ook goed op oracover...

Een laagje blanke lak kan, maar is niet echt nodig, tenzij je transfers wilt beschermen.

Heb je een product nummer, of plaatje van die primer, aangezien MOTIP duizenden primers heeft.

Laatst bewerkt:
Sommige EPP/EPO blends bevatten relatief veel polyethyleen, dit is een beetje vettige kunststof (is niet echt vet hoor), maar hecht enorm slecht. Polypropyleen hecht weer een stukje beter dan polyethyleen, maar toch, een primer kan geen kwaad.

Ik zoek hem straks even op (zit nu op werk :-)), maar hij was specifiek voor bumperdelen bedoelt die dus vaak ook van PE/PP zijn gemaakt.

Nou, ik heb gezocht en gevonden...
De dop is van Motip, maar de bus zelf is Presto - Prestoflux Haftgrund fur Kunststoffteile
Presto is van Weber & Wirth die ook Duplicolor spuitbussen maakt.

grtz,
H.

Uiteraard :)

de st marc die ik had is niet de goeie (en is bijna op ook)

Buiten de st marc, kan ik het nog ergens mee ontvetten?

EDIT: maar effe flesje van de genoemde st marc gehaald :)

Laatst bewerkt:
Sommige EPP/EPO blends bevatten relatief veel polyethyleen, dit is een beetje vettige kunststof (is niet echt vet hoor), maar hecht enorm slecht. Polypropyleen hecht weer een stukje beter dan polyethyleen, maar toch, een primer kan geen kwaad.

Ik zoek hem straks even op (zit nu op werk :-)), maar hij was specifiek voor bumperdelen bedoelt die dus vaak ook van PE/PP zijn gemaakt.

Hummel: ik woon ook in Zwolle, heb je hier ergens een adresje voor die Motip bussen en evt. St. Marc of kan ik deze beter online bestellen?

Hummel: ik woon ook in Zwolle, heb je hier ergens een adresje voor die Motip bussen en evt. St. Marc of kan ik deze beter online bestellen?

Motip die je zoekt ZOU bij de gamma in het assortiment moeten zitten. (en die zit daar ook vast wel)
St marc hebben ze daar als het goed is ook, anders heb ik hem gehaald bij de karwei...

Ik heb die kunststofprimer bij Schaftenaar (auto onderdelen etc.) gehaald, hij heeft ook een flink assortiment spuitbussen 1k en 2k lakken. Ik vermoed dat Halfords en Ferwerda het ook wel zullen hebben...anders idd online bestellen.
Ik zou voor de aflak gewoon een spuitbusje van de Action of bouwmarkt/Hema gebruiken.
Let wel op met hamerslag-achtige lakken, hier zit vaak siliconen in en deed rare dingen met de primerlaag.

De spuitbussen van de action zijn super, allemaal op waterbasis en verf blijft goed zitten en is enigsinds flexibel en niet duur!

Ze hebben ook hele relaxste hobby verf potjes (zitten diverse kleuren potjes aan elkaar vast) voor 1.50 ofzo.

weet iemand of mijn gedachte, mogelijk is?:

- spuit het hele multiplex toestel in de (transparante) primer
- alles in kleur spuiten (1 kleur)
- met acrylverf (op waterbasis) op die kleur graphics aanbrengen
- het geheel weer bespuiten met transparante primer

of moet je dan ECHT blanke lak pakken?

blijft de acrylverf goed genoeg plakken om op de landen? (buiklanding)

weet iemand of mijn gedachte, mogelijk is?:

- spuit het hele multiplex toestel in de (transparante) primer
- alles in kleur spuiten (1 kleur)
- met acrylverf (op waterbasis) op die kleur graphics aanbrengen
- het geheel weer bespuiten met transparante primer

of moet je dan ECHT blanke lak pakken?

blijft de acrylverf goed genoeg plakken om op de landen? (buiklanding)

Het ligt er misschien aan welke kleur je gebruikt als eerste laag of het aanbrengen van graphics wel goed gaat. Of is de tweede laag een hele donkere laag?

Ik ga dit weekend ook bezig met m'n Funjet. Heb multiplex primer gekocht bij Quartel en 2 bussen fluoriserende Motip verf bij de auto speciaal zaak.

Heb ook over de onderkant lopen nadenken maar ik denk dat ik daar met watervaste stift zo'n zwart/wit blokjespatroon op ga tekenen (en dus niet ga spuiten).

Back