Ervaringen met Hextronix D9 Lipo's van United Hobbies?

(ik mag hopen dat mn lipo's er volgende maand eindelijk zijn.. dit duurt echt vreselijk lang :? backorder, op backorder, op backorder iedere keer is er een ander item uit mn order uitverkocht..)

Hoi,

inderdaad een minpunt bij UH.
Als je wat besteld, kijk dan eerst of alles op voorraad is.. anders wacht je eeuwen ;)

Ik wacht nog steeds op een pakket dat daar werd gehouden omdat de goudcontacten er niet zouden zijn.. terwijl er nog 600 op voorraad waren.. na mailen bleek dat er nu een ander item was uitverkocht..
Dus voor bestelling desnoods backorder producten in een aparte order zetten.

Groeten :D

ik wacht ook op mijn d9 accu's.. 26e krijgen ze ze binnen zeiden ze, dan nog eens verzenden pff :cry:

verzenden is dan weer wel snel.. mar de tijd in backorder en backorder en nog eens backorder en dan inpakken duurt vreselijk lang.. maar als er shipped staat binnen een paar dagen in huis blijkbaar...

Ik heb al 2x besteld en telkens was het pakketje op 2 weken aan mijn deur. Ik zorg wel altijd dat ik enkel zaken bestel die op voorraad zijn. Items die niet op voorraad zijn stop ik in mijn wishlist en regelmatig controleer ik eens of ze op voorraad zijn. Als ik voldoende zaken op voorraad heb om een pakketje vol te krijgen bestel ik.
Inpakken duurt telkens een dag of 4-5 en transport een dikke week, dus op 2 weken heb ik mijn pakketje.

UH is goedkoop, maar je moet (soms heel veel) geduld hebben. Als je geen geduld hebt moet je bij je lokale hobbyshop kopen wat er ligt en wat meer betalen :-)

Een goeie motormechanicien zei mij eens : Mijn klanten mogen 2 dingen kiezen uit volgende 3 belangrijke zaken : snel - goed - goedkoop. Alle 3 gelijk kan je ze vrijwel nooit hebben :-)

wat zijn de transportkosten eigelijk ?

Ik wil een 3 tal 6S 4200 paketten bestellen en nog een stevige motor en regelaar.

Peter

zeker,

met 3 accu's motor en regelaar kom ik op een goede 50 euro transportkosten en ben nog geen 400 euro kwijt.

nu afwachten tot alles uit backorder komt.

Er beginnen op het forum van unitedhobbies klachten op te duiken over de D9 hextronics lipo's. Ze zouden niet de geadverteerde capaciteit kunnen leveren, maar zo'n 20% minder... Ook zouden ze na zo'n 30-80 cycli opzwellen, zelfs als ze niet tot het uiterste zijn gebruikt (max 10-15C).

Iemand hier al nare ervaringen ermee ? Ik heb zelf ook 2 D9 2200mAh 3s die op 10-15C belast worden en een 20-tal cycle hebben. Tot hiertoe geen problemen mee, als zou ik hun capaciteit wel eens willen nakijken.

Ik zal eens meten........ ik vlieg zoiezo maar 80% eruit dus weet niet of ze echt de 100% halen.....

Ik vlieg met de 3S 2200 cellen en bij 44 ampere geven ze nog geen kik... de volle 20C dus.
Het is afwachten wat ze in de loop van de tijd doen, met 4 pakketten draaien ze niet zoveel cycli..

De Ele paketten die Aaalie heeft hebben na jaren plezier nog steeds de geest niet gegeven.. helaas waren deze niet meer te krijgen en heb ik de hextronic paketten gekocht.. (na het bol krijgen van 2 himodels..) dus afwachten...

volgens mij ligt het probleem ook bij de mensen zelf.. die zien niet dat als ze half gas vliegen dat ze 50% van de tijd dus wel volgas trekken, en als de accu die volgasstroom niet aankan, zit ie eigenlijk dus 50% van de tijd over zn maximum heen (en denken de mensen dat ze 'stroom beperken door halfgas te vliegen, de gemiddelde, ja, de werkelijke, nee), en kan de cel veel te zwaar belast worden, terwijl hij gemiddeld dat niet is (en ook gewoon koel naar beneden komt, maar wel intern gemold word door te hoge ontlading en daarmee dus opzwellen en cap verlies..)

of zo iets werd er ook geopperd op het forum.. nouja, de 23e zouden mn ouderdelen er moeten zijn.. ik wacht met smart, zodat ik het zelf kan proberen ;) :)

Verhaal is anders. Opgeladen weggelegt voro lange periode. Tja, lader hoeft maar een tikkie teveel te laden en dan heb je een probleem.........

dat moet je dus sowiso neit doen.. als de batterij van temperatuur veranderd, veranderdt ook de spanning.. als die dus hoger word, gaat de bat over zn max spanning heen, en verliest ie capaciteit (zelfoverlading) dus.. kan ook ja.. (daarom *altijd* op 1/3e ofzo vol wegleggen :))

Hallo allemaal
Moet je bij UH zeker betalen met CREDIT Kaart? Die hebben we niet. Wil er iemand, als je weer besteld, voor ons een paar lipo's mee bestellen?

1 x HXT13003S - HXT D9 1300mAh 11.1v 20-30C Lipo - $24.37 150g
1 x HXT8603S - HXT D9 860mAh 3S 12-20C lipo pack - $14.95 100g

Total: $39.32 250g

Namens Bert-Jan bij voorbaat dank.

Teus Brand
Barneveld

PS Wel graag eerst even reageren, anders krijgen we het meer dan één keer.

kan ook met gewone bankoverschrijving :) (wel indirect, via paypal) kan het ook wel regelen voor je.. (als het te ingewikkeld is allemaal ;))

als ik uit een himodel 3 cells 2200 mah 20c altijd z`n 30 ampere trek
en hem minstens 3 x per week laad en leeg vlieg gaat hij dan wel lang mee ?
of gaat die d9 serie ( 3cells 2200mah 20-30c ) dan langer mee ? (kwa capiciteit en spanning enz..)
de reden om een hi-model te kopen ( na er 2 achteralkaar te hebben gemold door te laden met een e-sky lader van rc technics)
is dat ik hem veel eerder heb en dus ook kan vliegen met dit mooie weer nu.

tja, dat sneller is simpelweg waar..... of de D9 beter zijn....... ja, ik denk het wel maar overal kan iets mee zijn natuurlijk........

Back