u4eake zei:Er beginnen op het forum van unitedhobbies klachten op te duiken over de D9 hextronics lipo's. Ze zouden niet de geadverteerde capaciteit kunnen leveren, maar zo'n 20% minder... Ook zouden ze na zo'n 30-80 cycli opzwellen, zelfs als ze niet tot het uiterste zijn gebruikt (max 10-15C).
Iemand hier al nare ervaringen ermee ? Ik heb zelf ook 2 D9 2200mAh 3s die op 10-15C belast worden en een 20-tal cycle hebben. Tot hiertoe geen problemen mee, als zou ik hun capaciteit wel eens willen nakijken.
Kan van het verschijnsel beginnen meespreken.
Heb ook een 2 tal pakketjes D9 5S2P 2200 mAh in gebruik
Worden maximaal belast met 60 ampere moet makkelijk kunnen (2 parallel). (20 C = 88 A)
na een cycle of 20 (max 25) donderdag met de calmato wezen vliegen en ze staan serieus bol. Ik schrok me een hoedje. Heb nog een 2de serie pakketten in gebruik latere besteld dus hopelijk een ander en beter lot vertonen nog geen tekenen van opzwelling (echter nog maar 5 cycles) :?
Maar ik denk toch dat ik voor de grotere modellen me toch richting het brandstof gebeuren ga begeven. Zo wordt het wel een erg dure zaak. Ook al zijn de lipo's wat goedkoper bij UH.
€ 100 Voor een setje gedeeld door 20 is 5 euro per vluchtje. iets te veel van het goede.
Greetz
Tim