Esc vs bec

Discussie in 'F5J' gestart door jeedee, 16 sep 2012.

  1. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Ter informatie:
    2S life en 4x3150 en 2x428 heb ik probleemloos gevlogen in mijn supra F3J. Met een correcte inbouw kan dit prima. De 2 DES servo's had ik op de ailerons. Op zo'n kabellengte met kleine diameter heb je sowieso iets van spanningsval. Dat geld waarschijnlijk ook voor jouw v-staart servo's.

    Als ik jou was zou ik gewoon de BEC van een goede regelaar gebruiken. De Kontronik Koby is van de Kontronik set is een prima regelaar.

    De servo's van Hitec zijn dus maar gelimiteerd HV.

    Over welke servo's heb je het dan? Altijd nuttig om te weten.
    Ik ben heel tevreden over de JR Propo HV servo's. Deze kunnen gewoon 8,4 Volt aan.
     
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    In een F5J waar je niet tot het uiterste van regelaar en accu gaat zou ik het ook doen zoals ik al eerder hier heb aangegeven.

    Verder ter info in mijn F5B gebruik ik DES427 en 428 op 2S, 400 mAh LiFe, tot op heden probleemloos.

    Rick
     
  3. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away

    Nee, want Justus had al aangegeven dat zijn lader die niet kan laden en daarmee valt LiFe af. Voor hem is dat dus wel een probleem :)
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    LiFePo kan je gewoon als lood laden.
    Balanceren is ook niet nodig dus je kan een normale lader nemen en dan zeggen dat ie een 6V loodaccu moet laden.
    LiFePo beschadigt ook je servo electronica niet, dat valt allemaal binnen de normen.

    GJ
     

Deel Deze Pagina