Esky / Helikopter mini meeting Zutphen

Super foto's en leuke filmpjes.
Was een super dag en ook Remco en ik zijn er graag de volgende keer weer bij.
Zo ver is het niet hé Frans uit haarlem:D

Groeten, Wilbert

Hallo allemaal. Hoop dat iedereen goed is thuis gekomen??
En nu maar weer de opogelopen schades herstellen.........

Jongens ik vond het geweldig vandaag, is zeker voor herhaling vatbaar.

Hieronder een snel in elkaar geprutst filmje...... Helaas blijkt mijn King toch niet helemaal de oude meer..... hij trilt nogal wat een golvend beeld geeft.

KqwyGmZqdQM[/media] - HB King II Meeting

Groet,

Jerry

Hoi JErry,
Ik vermoed dat het wiebelen van het beeld veroorzaakt wordt door de BL motor of ESC... maar verder toppy hoor... leuk... staat op mijn verlanglijstje.. eerst maar weer eens sneaky onderdelen bestellen... :p

Frans... W

Laatst bewerkt door een moderator:
Accu..

Francis hoe lang heb jij gevlogen met die accu van mij... ik hoefde maar 780mA bij te laden??!!!
Volgens mij heb jij dan net iets van 5 minuten gevlogen... of jou Trex is wel heeeeeeeel zuinig... Hoe lang vlieg jij met jou EVO???

Frans... W

Ik vond het ook een zeer geslaagde dag. Leuk om iedereen eens in levende lijve te ontmoeten.
Mijn King had ik net weer gerepareerd van de laatste crash, vandaag weer voor het eerst ermee gevlogen en gelukkig zonder problemen..........
Prima lokatie trouwens, ondanks dat het in de bebouwde kom is, toch ruim en weinig last van honden en dergelijke ;)
Bedankt voor de leuke filmpjes en foto's :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Jammer man.. Gelukkig heb ik zonet nog effe een schade gerepareerd voelde effe aan de flybar en vond alles wel heel erg heen en weer wiebelen..
Blijkt dat zn klein dingetje van de belt control arm set stuk was .. Gelukig had ik die nog op vooraad..
Maar Frans moest ik nou nog mijn main gear en die 10T
Nog vervangen? Dat zij je nog tegen mij ? Vind zelf ook wel dat die erg versleten zijn.. Ga zo nog effe wat onderdelen bestellen dus als jij ook denkt dat het nodig is doe ik het er bij.. ;)

Gr Justin

Phoeeeeeeee Justin.. ik weet het niet meer... ik heb wel de maingear van Frank gezien en die moet zo zachtjes aan zijn pinion gaan vervangen.. maar van jou weet ik het niet meer... gewoon even goed kijken.. of de pinion niet versleten is...
In de regel is het twee pinions op een maingear

Frans...W

PS.
Denk dat het technische gepeupel wel weer naar het HBK II draadje kan...

Flybar

Lol ik vind dit toch best wel erg krom hoor..

Met zn bar heb ik dus mee gevlogen:rolleyes:

Gr Justin

Hallo allemaal. Hoop dat iedereen goed is thuis gekomen??
En nu maar weer de opogelopen schades herstellen.........

Jongens ik vond het geweldig vandaag, is zeker voor herhaling vatbaar.

Hieronder een snel in elkaar geprutst filmje...... Helaas blijkt mijn King toch niet helemaal de oude meer..... hij trilt nogal wat een golvend beeld geeft.

KqwyGmZqdQM[/media] - HB King II Meeting

Groet,

Jerry

Hey Jerry,
Cool zo'n filmpje. Ik wist niet dat jij een camera in je heli had. dat had ik graag van dichtbij gezien. Welke gebruik je?
Dat wil ik ook in de toekomst.
Beloof je de volgende meeting er ook weer te zijn. Dan wil ik het van dichtbij zien!!
En dat golvende beeld vind ik eigenlijk ok wel wat hebben:p
Groeten, Wilbert

Laatst bewerkt door een moderator:
@Franscis
Merkwaardig, eerst stonden jouw foto's allemaal onder elkaar, maar nu staan ze bij mij opeens vanaf foto 7 t/m foto 53 naast elkaar, zodat er een gigantisch breeeeeeeeeed draadje is ontstaan???

Laatst bewerkt:
Inderdaad vreemd Frank, hier staan ze gewoon netjes onder elkaar

Francis hoe lang heb jij gevlogen met die accu van mij... ik hoefde maar 780mA bij te laden??!!!
Volgens mij heb jij dan net iets van 5 minuten gevlogen... of jou Trex is wel heeeeeeeel zuinig... Hoe lang vlieg jij met jou EVO???

Frans... W

Zoals ik al melde ben ik tot 2x toe vergeten het klokkie aan te zetten.
Heb dus heel ruim de tijden aangehouden, omdat ik niet andersmans lipo om zeep wilde helpen.

Balen van die 50 euro schade man. Ik blijf toch maar erg voorzichtig met de Rex.

Hee, bij jou niet? Dat is interessant, de eerste 7 staan bij mij onder elkaar en de rest staat dus naast foto 7, ben ik de enige die dat heeft? Dan ga ik eens onderzoeken of het iets met instellingen te maken heeft :(

ps.
gevonden! Bij gebruikersinstellingen kun je bepalen wat er gebeurt met foto's die groter zijn dan standaard 640x480. Ik had dat blijkbaar te groot ingesteld. Nu is het in orde, ze staan nu netjes onder elkaar ;)

Laatst bewerkt:
Hoi JErry,
Ik vermoed dat het wiebelen van het beeld veroorzaakt wordt door de BL motor of ESC... maar verder toppy hoor... leuk... staat op mijn verlanglijstje.. eerst maar weer eens sneaky onderdelen bestellen... :p

Frans... W

Hoi Frans,

Ik weet dat het beter kan Frans, ik heb thuis luchtopnames gemaakt die veel “strakker” zijn. Volgens een ander draadje op het forum die over de Fly-Cam gaat ontstaat een golvend beeld door een trilling van bv een brandstofmotor of trilling in een heli.
Hierbij nog mijn aandeel van de foto`s:

Groet,

Jerry

IMG_0158.jpg

IMG_0159.jpg

IMG_0160.jpg

IMG_0161.jpg

IMG_0162.jpg

IMG_0163.jpg

IMG_0164.jpg

IMG_0165.jpg

IMG_0166.jpg

IMG_0167.jpg

IMG_0168.jpg

Hey Jerry,
Cool zo'n filmpje. Ik wist niet dat jij een camera in je heli had. dat had ik graag van dichtbij gezien. Welke gebruik je?
Dat wil ik ook in de toekomst.
Beloof je de volgende meeting er ook weer te zijn. Dan wil ik het van dichtbij zien!!
En dat golvende beeld vind ik eigenlijk ok wel wat hebben:p
Groeten, Wilbert

Hoi Wilbert,

Ja ik heb er even een cameraatje ondergehangen om een luchtopname te maken. Het is een licht dingetje met een eigen Lipo accu en als geheugen een SD-kaartje. Meer info hier;
FlyCamOne.eu - Officiële FlyCamOne site. Alles over FlyCamOne

Groet,

Jerry

Crash kosten iets nuanceren

Ik melde een paar postings terug dat de Trex chrash 55 Euro kost.. echter ik moet het iets nuanceren, voor de 55 Euro heb ik dan wel twee extra main en bladassen en een extra flybar.

Dus zeg maar 7 euro mag er af... altijd nog 48 euro.. :(

Frans...W

Ik melde een paar postings terug dat de Trex chrash 55 Euro kost.. echter ik moet het iets nuanceren, voor de 55 Euro heb ik dan wel twee extra main en bladassen en een extra flybar.

Dus zeg maar 7 euro mag er af... altijd nog 48 euro.. :(

Frans...W

Het blijft pijnlijk Frans, maar het is zoals je al eerder aangaf een dagje pretpark kost waarschijnlijk meer en...... je had bijna geen benzinekosten (thuiskruiper ;))

Evengoed.. blijft balen!..

Leuke foto's en dito filmpje.. de gedachte aan gisteren tovert nog steeds een glimlach op mijn gezicht, het was echt gezellig en leuk.
Volgens mij stond de Crash-O-Meter op 6 die dag als ik me niet vergis, valt mee gezien de pesterige wind, die was van tijd tot tijd verradelijk voor je het weet zat je heli een meter (of meer) hoger dan gepland.
Ondanks mijn beperkte gefladder toch nog riante ervaring opgedaan, dacht dat ik er nog niet aan toe was om met wat wind te stuntelen buiten, maar het viel me achteraf gezien reuze mee om dat te corrigeren.
Het is voornamelijk zoals jullie al meerdere malen vertelden een gevecht tussen je oren en die heb ik nu toch wel een beetje overwonnen.

Kom maar op met de volgende meeting ;)

Groetjes,

Edwin

Is het alleen als je een king 2 hebt, ik heb namelijk een FP maar ik zou wel graag willen komen zodat ik een beetje kan leren vliegen met mijn fp

Is het alleen als je een king 2 hebt, ik heb namelijk een FP maar ik zou wel graag willen komen zodat ik een beetje kan leren vliegen met mijn fp

Nee hoor iedereen is / was welkom... maar het is even de vraag wanneer er weer zoiets georganiseerd gaat worden.
Ik had gisteren al aangegeven dat het voor mij steeds moeilijker wordt om de weekeinde te plannen.. ik ben ook nog praktiserend radiozendamateur en daarnaast regio voorzitter van de landelijke radio vereniging VERON.

Dit is dan ook gelijk de hoofd reden dat ik geen lid ben van een vliegclub..., dat schept nog meer verplichtingen. En ik vindt als je ergens aan gaat beginnen dat serieus moet zijn en met 100% inzet... en ik weet dat ik dat niet kan opbrengen.
Vandaar dat ik het ook zo leuk vindt dat er spontane niet verplichte meetings zijn...

Frans...W

Nee hoor iedereen is / was welkom... maar het is even de vraag wanneer er weer zoiets georganiseerd gaat worden.
Ik had gisteren al aangegeven dat het voor mij steeds moeilijker wordt om de weekeinde te plannen.. ik ben ook nog praktiserend radiozendamateur en daarnaast regio voorzitter van de landelijke radio vereniging VERON.

Dit is dan ook gelijk de hoofd reden dat ik geen lid ben van een vliegclub..., dat schept nog meer verplichtingen. En ik vindt als je ergens aan gaat beginnen dat serieus moet zijn en met 100% inzet... en ik weet dat ik dat niet kan opbrengen.
Vandaar dat ik het ook zo leuk vindt dat er spontane niet verplichte meetings zijn...

Frans...W
Nou dan helemaal nog extra BEDANKT. En hopelijk komt er gouw weer een spontane niet verplichte meeting;).

Nu moet ik nog even een hartig woordje met één van jullie spreken......
Wie heeft mij dit kunstje geflikt???:onweer:
Ik ben er net achter gekomen waarom het vliegen voor mij zo moeilijk was gisteren. (Jaja ook de wind was mede oorzaak).
De mechanische setup van mijn heli was helemaal ontregeld. Ik vloog hierdoor op een pith range van +2 t/m +11.
Dus Of één van jullie heeft mijn swash kompleet 8 halve slagen omhoog gedraaid. Of het bovenste stuk van de zaterdag vervangen main shaft is korter dan die die krom was:(.
Heb nu de heli weer gecontroleerd. En na het naar beneden schroeven van mijn swash staat alles ineens weer prima:zon:
Ook met volle uitslag van -14 t/m +14 geen probleem..
Bij een volgende meeting check ik van te voren of tijdens de meeting toch nog even voor de zekerheid de setup. (En dan ook maar na het wisselen van een main shaft.)

Groeten, Wilbert

sorry ??? ;)

We hadden de naam al veranderd van HBK2 naar mini meeting.
Op zo'n dag is elke elektro vlieger welkom natuurlijk.
We hadden deze keer Kings, Belt CP's, Trex 450 en zelfs een Trex 600 in het arsenaal.

Voor Frans wordt het wat lastiger, maar er hoeft niet zo veel te worden georganiseerd gelukkig. Bijna iedereen komt met auto's, dus vaak kan er bij iemand wel een lader op de accu. Verder neemt er altijd wel iemand een tafel mee, een paar stoelen. En meer heb je op zo'n middag ook niet nodig.
Een iemand die het voortouw neemt om de zenderfrequenties een beetje in de gaten te houden en voila. Het werkt.

Ga er maar vanuit dat als het weer een beetje meewerkt er spontaan weer een zaterdag of zondagmiddag wordt gevlogen in Zutphen.

En dan is een ieder natuurlijk weer van harte welkom.

Back