Ethos Simulator

Begin dit in te vullen

upload_2022-10-22_11-20-52.png

upload_2022-10-22_11-21-3.png

upload_2022-10-22_11-21-14.png

upload_2022-10-22_11-21-26.png

upload_2022-10-22_11-21-38.png

upload_2022-10-22_11-22-0.png

Maar krijg dit dan als kanalen?
Heb dus waarschijnlijk wat verkeerd ingevuld.
Maar wat?
Throttel staat op kanaal 3
En de andere op kanaal 5

Maar de knuppels gaan toch van 1 t/m 4 ?

Mvg Ronald

Je moet bij Elevators "1 channel" invullen, anders krijgt de rechter stick geen voor-achter functie.

Ik zie het plaatje niet, maar waarschijnlijk heb je voor Throttle "2 channels" ingevuld, ook daar moet je "1 channel" invullen.

De bediening van beide motoren met één knuppel (Throttle) wordt bij de mixers geregeld.

Maar de knuppels gaan toch van 1 t/m 4 ?
Je moet even omdenken, knuppels hebben geen nummers, alleen functies. Uitgangen hebben nummers, overeenkomend met de aansluitingen op je ontvanger.
Mixers zorgen voor de koppeling tussen knuppels en uitgangen, dus van functie ("source") naar uitgang ("output"). Mixers krijgen in eerste instantie de naam van de functie waarmee ze gekoppeld zijn, maar dat kun je aanpassen.

Trouwens, ik heb zelf een tijdje een x20 in bezit gehad en ontdekte dat je bij de instellingen (configuratie)
De benamingen van de kanalen kan wijzigen, zo kan je dus bv aileron veranderen naar Rudder
Blijf je helaas nog wel met de symbolen opgezadeld, maar kan het wat makkelijker maken in jouw geval

benamingen van de kanalen kan wijzigen, zo kan je dus bv aileron veranderen naar Rudder
Strikt genomen de namen van de mixers en/of de knuppels. Niet om pietluttig te zijn, maar dat woordgebruik is beter omdat je dan de onafhankelijkheid van de kanalen gaat zien.
En van Aileron naar Rudder veranderen lijkt mij onverstandig, dat gaat uiteindelijk verwarring geven. Beter is bijvoorbeeld Roer in het Nederlands.

Laatst bewerkt:
Toch nog even tijd gehad om iets in te vullen.
Heb nu dit:
upload_2022-10-22_13-40-25.png

We zijn dus weer een stuk verder.

Elevators CH2...wordt dus Throttle SB
Throttle CH3 .....wordt dus Throttle PS

mvg Ronald

Elevators CH2...wordt dus Throttle SB
Throttle CH3 .....wordt dus Throttle PS
Advies: geef die namen aan de knuppels, en geef de mixers een andere naam, bijvoorbeeld "PS Tmix" en "SB Tmix", dan kunnen we het beter uit elkaar houden.

Dit schreef je:
Volg de instructies, maar zet de nieuwe mixer-regel direct na "Elevators".
Klik op de nieuwe regel, kies en Edit .
Bij "Active condition" verander je "always on" naar schakelaar SA in de positie die je wilt hebben om met de linker stick beide motoren te bedienen.
Bij "Source" kies je Throttle (of Throttle PS, als de naam gebruikt wordt als referentie)
Bij "Function type" kies je "Addition".
Nu worden de uitslagen van linker en rechter knuppels bij elkaar opgeteld voor de rechter motor. Dat is niet de bedoeling, dus moet de mixer-regel met source "Elevators" met dezelfde schakelaar uitgeschakeld worden.

Dit gedaan.....
upload_2022-10-22_14-8-11.png

klik op Edit
upload_2022-10-22_14-7-22.png

Bij Active condition schakelaar aan gewezen SA
Alleen zie geen SOURCE staan
Alleen onderstaande 2 plaatjes.

upload_2022-10-22_14-9-48.png

upload_2022-10-22_14-11-27.png

mvg ronald

Alleen zie geen SOURCE staan
Dat verbaasd mij ook, ik denk dat Ethos minimaal één mixer, de oorspronkelijk gegenereerde, vast aan de oorspronkelijke source houdt. In dit geval dus de "Elevators" knuppel.
Alleen de "Free mix" mixers lijken een variabele source te hebben.
Dit in tegenstelling tot OpenTX, waar elke mixer een free mixer is, en je dus de source kunt aanpassen (zojuist even gecontroleerd).

Waar bij Output1 de naam van CH2 "Elevators SB" vandaan komt weet ik niet, heb jij dat gedaan? Zo ja, dan zou ik dat veranderen in iets van "SB motor" of zo, dat geeft duidelijker aan waar CH2 voor dient.

Voor de rest lijkt het allemaal wel goed. Nu de "free mix" nog toevoegen.

Klopt.
Ik heb de elevators sb zo genoemd.

Zal deze even aanpassen:
Elevators CH2...wordt dus sb motor
Throttle CH3 .....wordt dus ps motor

Mvg ronald

Laatst bewerkt:
Nu de "free mix" nog toevoegen......

Wat heb ik gedaan:
upload_2022-10-23_14-25-35.png

Dubbel klik op elevators
upload_2022-10-23_14-26-6.png

Dan naar free mix
upload_2022-10-23_14-26-33.png

geklikt op Elevators
upload_2022-10-23_14-27-39.png

naam gegeven
upload_2022-10-23_14-29-32.png

Source op SA gezet.

upload_2022-10-23_14-32-26.png

output op 1 op ch2 gezet.
upload_2022-10-23_14-33-17.png

En dan krijg ik dit:

upload_2022-10-23_14-34-12.png

Hoop dat het een beetje klopt?

mvg ronald

Bijlagen

• upload_2022-10-23_14-30-29.png
    upload_2022-10-23_14-30-29.png
    200,7 KB · Weergaven: 97
Eehh, nee, nog niet. De nieuwe mixer zit op de goede plek, en wordt gekoppeld aan kanaal 2, de SB motor. Maar de source is de Throttle PS stick, en die moet je uit/in kunnen schakelen met SA.
Dus hij is niet "always on", dat moet je veranderen naar SA (in de goede richting).

Dus source is Throttle PS, Active condition is SA met de pijl naar beneden.

En je moet de namen van channel 2 en 3 nog veranderen naar sb motor en ps motor...ik was alweer in de war o_O

test.JPG
Dus zo:
upload_2022-10-23_14-59-41.png

upload_2022-10-23_15-0-14.png

Nu nog even uit zoeken hoe ik de kanalen kan veranderen van naam.

mvg ronald

Laatst bewerkt:
Dat CH3 in de source vertrouw ik niet, het zou gewoon Throttle PS moeten zijn.

En wat betreft de namen: sb motor en bb motor zijn de namen van de outputs, je hebt nu de namen van de mixers verandert. Ik zou trouwens de mixernamen relateren aan de functie die ze vervullen, en als ze gewoon een 1 op 1 verbinding tussen stick en output vormen zou ik er voor kiezen om gewoon dezelfde naam als de stick te gebruiken. Niet persé nodig, maar het meest overzichtelijke lijkt mij, desnoods voeg je er nog MX aan toe of zoiets. Maar nu kom ik een beetje op het gebied van persoonlijke voorkeur.....

Back