Inderdaad Stefan, het was windstil weer. Alleen buren verderop die hadden een feestje "hun ouders zijn op vakantie". Toch maar even geprobeerd. Ik zet mijn heli voor neer en ja hoor. Gelijk wil idereen eens kijken. Heli gelijk weer opgeborgen. Niet met onbekenede pottekijkers gaan vliegen. Zodoende gister nog even geprobeerd te vliegen en alles uit te testen. De wind was aardig aanwezig maar ik wou graag eens proberen om de Evo te testen. Uitereaard te dicht bij de grond en dat met wind erbij, ik corrigeren maar corrigeerde teveel endaardoor weer overmatig bij corrigeren tegen mijzelf. Heli gecrashed en de staartrotor gebroken.
Ik had mijzelf beloofd om bij een crash de eerste maand geen onderdelen te bestellen maar aangezien de maand bijna voorbij is mocht het weer van mij

.
Vanmorgen naar de hobbywinkel geweest om twee lipo's op te halen die ik had besteld, heb er nu 4 en kan lekker door vliegen. Gelijk maar een tailroto erbij gekocht en weer gemonteerd. Nog even gesproken met een meneer die daar werkt en heeft mij veel verteld over hoe hiermee om te gaan. Hij kon geen pasklare antwoord geven op mijn vraag waar jullie mij bij hebben geholpen en gaf ook aan wanneer ik daar info over heb gevonden dat hij dat wel aanneemt. Wel interessant, deze meneer heeft zelf in reail life gevlogen met vliegtuigen en heeft één en ander theorie gedeeld over hoe het in het echt gaat. Best wel leuk om te horen.
Verder nog wat info proberen in te winnen over een Cp maar kreeg al snel het advies om deze Evo eerst eens goed te leren vliegen en daar zou ik zeker nog wel een half jaar zoet mee zijn, volgens deze meneer.
Met leren vliegen is het de bedoeling dat ik deze heli blindelings moet kunnne vliegen. Wanneer ik dit onder de knie heb maar weer verder kijken, dan heb je meer de ervaring met deze heli en weet je ook net even beter wat je dan wilt. Zelfbouw komt ook erg precies heb ik begrepen, weet dan ook nog niet precies wat ik hierna ga doen.
Nu net de heli weer inelkaar en was nog even mooi weer met beetje wind.
Eerst paar minuten hoveren en daarna in een rechte lijn vooruit vliegen.
Alle standen had ik reeds terug gezet en het scheen wel meer te helpen maar ik denk dat ik nog even een klein beetje moet geven op de receiver. De receiver corrigeert nog wel maar minder dan hiervoor.
Ik kan op de zender ook altijd nog meer naar voren trimmen. Heb gemerkt dat de Flybarless unit de heli zelf wel in hover probeert te zetten en dat je niet bij hoeft te trimmen. De trimfunctie kan wellicht gebruikt worden om het probleem met de Evo te verhelpen, dus beetje naar voren trimmen kan misschien ook helpen. Wel moet ik dat nog uitvinden maar heb nu wel lipo's genoeg.
Dit was dan weer mijn succesverhaal voor vanmorgen. Zo de kids maar weer halen van school