EVO 180 SE Flybarless

Weet jij dan toevallig waarom OFF-BAL-ON Flight Mode Switch knopje aanwezig is?

Deze zit er toch ook niet voor niets op?

Die staat bij mij gewoon default. Dus balanced mode staat aan. Je moet ook gewoon niet teveel willen klooien. Dan krijg je eerder problemen dan dat je ze oplost..

Nu net toch even de lipo aangesloten en de trims allemaal op 50 procent gezet. Ik had de aileron trim ook ergens in de 30 procent staan. Nu staat alles weer op 50 en de potmetertjes heb ik ook weer teruggebracht zoals deze stonden. Morgen hoop ik een moment te kunnen vinden om de heli even de luchht in te brengen, mits het weer mij dit toelaat.

Inderdaad Stefan, het was windstil weer. Alleen buren verderop die hadden een feestje "hun ouders zijn op vakantie". Toch maar even geprobeerd. Ik zet mijn heli voor neer en ja hoor. Gelijk wil idereen eens kijken. Heli gelijk weer opgeborgen. Niet met onbekenede pottekijkers gaan vliegen. Zodoende gister nog even geprobeerd te vliegen en alles uit te testen. De wind was aardig aanwezig maar ik wou graag eens proberen om de Evo te testen. Uitereaard te dicht bij de grond en dat met wind erbij, ik corrigeren maar corrigeerde teveel endaardoor weer overmatig bij corrigeren tegen mijzelf. Heli gecrashed en de staartrotor gebroken.
Ik had mijzelf beloofd om bij een crash de eerste maand geen onderdelen te bestellen maar aangezien de maand bijna voorbij is mocht het weer van mij:D.

Vanmorgen naar de hobbywinkel geweest om twee lipo's op te halen die ik had besteld, heb er nu 4 en kan lekker door vliegen. Gelijk maar een tailroto erbij gekocht en weer gemonteerd. Nog even gesproken met een meneer die daar werkt en heeft mij veel verteld over hoe hiermee om te gaan. Hij kon geen pasklare antwoord geven op mijn vraag waar jullie mij bij hebben geholpen en gaf ook aan wanneer ik daar info over heb gevonden dat hij dat wel aanneemt. Wel interessant, deze meneer heeft zelf in reail life gevlogen met vliegtuigen en heeft één en ander theorie gedeeld over hoe het in het echt gaat. Best wel leuk om te horen.

Verder nog wat info proberen in te winnen over een Cp maar kreeg al snel het advies om deze Evo eerst eens goed te leren vliegen en daar zou ik zeker nog wel een half jaar zoet mee zijn, volgens deze meneer.
Met leren vliegen is het de bedoeling dat ik deze heli blindelings moet kunnne vliegen. Wanneer ik dit onder de knie heb maar weer verder kijken, dan heb je meer de ervaring met deze heli en weet je ook net even beter wat je dan wilt. Zelfbouw komt ook erg precies heb ik begrepen, weet dan ook nog niet precies wat ik hierna ga doen.

Nu net de heli weer inelkaar en was nog even mooi weer met beetje wind.
Eerst paar minuten hoveren en daarna in een rechte lijn vooruit vliegen.
Alle standen had ik reeds terug gezet en het scheen wel meer te helpen maar ik denk dat ik nog even een klein beetje moet geven op de receiver. De receiver corrigeert nog wel maar minder dan hiervoor.
Ik kan op de zender ook altijd nog meer naar voren trimmen. Heb gemerkt dat de Flybarless unit de heli zelf wel in hover probeert te zetten en dat je niet bij hoeft te trimmen. De trimfunctie kan wellicht gebruikt worden om het probleem met de Evo te verhelpen, dus beetje naar voren trimmen kan misschien ook helpen. Wel moet ik dat nog uitvinden maar heb nu wel lipo's genoeg.

Dit was dan weer mijn succesverhaal voor vanmorgen. Zo de kids maar weer halen van school:D

Dit was tenminste weer eens een mooi zonnig bericht vanuit het hoge noorden ;)

In ieder geval fijn om lezen dat het toch weer wat beter gaat, gewoon rustig blijven proberen en niet (zoals ik) overal te veel aandraaien maar met beleid.

Rustig en met beleid? Moet ik nog leren:D
Als ik een stelmogelijkheid zie en ik verstel deze 1mm en merk dat dit niets uithaalt dan draai ik deze vervolgens helemaal open om dan eens te kijken wat die doet. Niet altijd even goed.
Wat dat betreft ben ik niet erg geduldig alleen word tik met heli kopen een beetje tegengehouden door mijn vrouw en door de modelshop die toch eerst willen dat ik goed leer vliegen alrvorens een stap verder te gaan.:D

Nou het weer heeft me wel even gestopt. Had gehoopt overdag nog even de tuin onveilig te kunnen maken maar het regent helaas. Misschien wordt het later op de dag nog beter.

Damn, die moet echt eerst even wat gaan simmen voordat ie zichzelf beschadigd. Tsja 279 is niet echt duur en als je weinig eisen stelt aan de heli kun je er best wel mee vliegen. Belangrijk is wel of er onderdelen zijn te krijgen en hoeveel die dan kosten. Een Align (kloon) ligt het meeste voor de hand. Die onderdelen kun je echt nog wel even krijgen en zijn goed betaalbaar. Ik zou voor dat geld zelf liever een KDS 450 kopen denk ik. Dat is ook niet top of the bill maar zoals wij vliegen kun je daar prima mee uit de voeten.

En dan komt gelijk stap twee. De Walkera V450D01 is eigenlijk de betere 450 sized Walkera als je dan toch voor een RTF Walkera wilt gaan. Alleen zou ik wel uitzoeken hoe lang daar onderdelen voor te krijgen zijn. Beetje zonde als je na 2 jaar niks meer kunt krijgen. Dat risico loop je niet met een Align.

Uiteraard, Evo Century is Walkera:D
Onderdelen zijn wel te verkrijgen, aangezien het Walkera is.

Ik vond het wel een mooie film om eens te posten maar wil toch voor iets zwaarders. Al moet ik er wel bij vermelden, hetzij de Walkera of de Evo, het zijn wel erg mooie heli's.

Wanneer ik voor iets groters zou gaan, zal het warschijnlijk toch een T-Rex zijn maar deze gedachten kunnen over een minuur ook weer anders zijn of wanneer Chow een postje achterlaar:D

Tsja ik ben zelf geen mens van de eenheidsworst. Als iedereen een Align heeft heb ik zelf liever wat anders. Maar praktisch gezien is een Align of een Align kloon (HK, KDS, Copterx) de meest verstandige keuze. Er is ontzettend veel kennis op het forum aanwezig. Dus problemen zijn makkelijker op te lossen. Ook kun je makkelijk aan onderdelen komen.
En inderdaad is een Walkera mooi. Maar een Align kun je net zo mooi maken als je zelf wilt. Gewoon naar smaak pimpen. Mooie kap erop en klaar. Check maar Fusuno

Of deze http://www.canomod.com/shopping/

Zijn mooie caps oom te zien maar geniet niet de priorriteit bij mij.
Een HK kun je inderdaad ombouwen naar een align versie of je gaat voor een KDS. Persoonlijk zou ik eerder gaan voor een T-Rex.
Hiermee weet ik gewoon dat ik kwaliteit in huis haal en dat hiervan genoeg onderdelen van te bestellen zijn en die voorlopig ook nog wel blijven.
Met een heli van dit formaat en prijskwaliteitsverhouding, krijg ik bij de modelwinkel tevens een aantal vlieglessen kado waarbij de keus aan jezelf is om hiermee door te gaan of niet. Verder bestaat de mogelijkheid dat de vlieginstructeur de heli van top tot teen nakijkt, afstelt en invliegt zodat je weet dat je gelijk met een goed afgestelde miachine begint.

Ik begrijp dat dit niet voor iedereen geldt. Ik heb echter wel de backup nodig en een aantal vlieglessen zijn nooit weg en leer je toch weer meer.
Voor mij zou dit een verstandige keuze zijn.
Uiteraard is de T-Rex duurder dan een KDS of een HK maar de service die ik kan krijgen van de modelwinkel is voor mij ook een geldige reden om te kiezen voor dit merk.
Ik heb nog een aantal maanden om dit te overdenken. Mocht het blijken dat ik toch geen zelfbouw wil gaan doen, kan ik altijd nog kiezen voor de Blade waar ik dezelfde service en vlieglessen bij kan krijgen onder dezelfde voorwaarden en deze zijn vrijblijvend:D

T-rex is prima keuze. Maar 1 dikke crash en je bent wel een week goed ziek. Een HK crashen is een nieuw kitje bestellen. Opbouwen en weer gaan. Het zijn allemaal keuzes. Als je vlieglessen gaat nemen is de T-rex gewoon de beste manier. Ga je solo aan de slag zoals ik dan is een kloon het eerste jaar waarschijnlijk handiger. Neemt niet weg dat ik op dit moment van mening ben dat als je zelf wilt leren vliegen de mcpx echt de beste beginners heli is. Daarover zal niet iedereen het met me eens zijn maar ik heb nu wel die ervaring.

Back