extra 330s Jonk

ik las nog wat andere topics door over deze kist (uwe ralle) en zag dat die kisten de roeren allemaal hol bol geschanierd hebben. mijn rolroeren zij helemaal aan de bovenkant geschanierd en het hoogteroer in het midden. is dit nog anders in vlieg eigenschappen of niet?

max

daar ga je niet veel van merken.
het enige voordeel van holbol is dat er geen vervuiling optreed tussen de roeren, ik bedoel hier mee dat er geen lucht tussen de naad van je aileron en vleugel door kan, als deze spleet erg groot is, dan zijn je ailerons minder effectief,

in pryncipe hoef je met holbol dus minder uitslag te geven dan met een ander systeem om de zelfde rolrate te halen.

zoals jij het nu hebt, met de aileron aan de bovenkant scharnierend, is wat dat betreft de mooiste oplossing.

maar alle manieren voldoen, zolang er maar geen spleet tussen de roeren zit.

bedankt voor de uitleg.
wist namelijk niet wat de voor en nadelen waren.
heb nu echt zin om met de kist te vliegen. alleen de motor wilt nog niet lopen..........

tis een nieuwe motor toch?
groot kans dat het membraan droog staat,

als er de mogelijkheid is om een slang aan te sluiten op je ontluchting, doe dat dan en blaas/zuig hier een paar keer aan. hierdoor beweeg je het membraan wat er achter zit.

mocht jer er geen slang op aan kunnen sluiten,
even het dekseltje met de vier boutjes losdraaien, voorzichtig verwijderen, het membraan wil vast plakken en aan de achterkant van dit membraan zit een haakje wat je brandstof klep bedient.
dus voorzichtig losmaken.

als je een slang op jebrandstof aansluiting aansluit en je blaast hier even in, terwijl je het membraan een beetje in duwt (beetje wiebelen)
dan schiet je naald los, en kan er brandstof in je carb komen.

toevallig afgelopen weekend het zelfde ehad nadat ik een andere carb heb geplaatst.

luchtfilter en kelk zitten nu ook op de motor.
ook hebben we even zoals hierboven beschreven het membraam losgehaald.
nu maar kijken of hij morgen of in het weekend wilt lopen :D
ook even naar de lokale winkel geweest om ballinks te halen.
op de rolroer servo's zitten nu ballinks en op de rest komen deze nog. alleen nog even wachten totdat de rest binnen komt. ook zitten de 2 servo's nu ook verbonden.
het doel is om voor 1 april er mee gevlogen te hebben. nu nog zien of dat ook lukt :D

max

daar gaan we wel van uit.
vanmiddag even de roeren opnieuw instellen met de andere ballinks en nu de 2 richtingsroer servo's aan elkaar zitten. gisteren was de accu leeg.....

max

kwam d'r vandag achter dat ik het richtingsroer nog niet gelijmd had. dit dus meteen gedaan.
ook meteen het richtingsroer goed ingesteld met 2 servo's. wat een werk. had ik ze eindelijk goed, stonden ze alleen de verkeerde kant op. nadat ik dat omgedraaid had moest alles weer opnieuw ingesteld worden. ging wel wat makkelijker, had al kunnen oefenen XD
het spantje achter in de kist waar de bestuuring van het rudder doorheen gaat zit weer vast, het spantje dat naast de uitlaat tunnel zit zit ook weer vast en het spantje dat zorgt dat de hoogteroer servo goed stevig vast zit en niet kan bewegen zit ook weer goed vast.
wat nog te doen
motor inlopen, moet nu echt eens gebeuren
buis waar het hoogteroer doorheen gaat weer vast zetten
en dan vliegen :D:D:D

de ZDZ heeft gelopen :D:D:D
half gas zonder chocke paarkeer slaan voordat hij liep, daarna was het 1 klap en lopen :D
liep perfect en maakte ook niet teveel herrie. ook stationair liep hij mooi, nu laten inlopen en vliegen :D:D filmpje komt nog
555998_377132248978079_100000439226724_1271169_2043509253_n.jpg

554000_377132205644750_100000439226724_1271167_583758832_n.jpg

563394_377132142311423_100000439226724_1271164_122997447_n.jpg

ik heb nog wel een ander groot probleem, mijn servo's op het richting (2 stuks) willen vaak een ander nulpunt krijgen.
ze staan dan ook echt schuin. de servo's graupner des 707 bb mg.
ze doen het ook beide exact het zelfde, ook het nulpunt veranderen.
de zender die ik heb is een DX8. deze heb ik net geupdatet omdat het nulpunt niet goed was, in de hoop dat het daarna over zou zijn.
heb d'r ook nu een powerbox tussen zitten, maar maakt ook niks uit.
hoorde van iemand wel dat de puls van deze servo's niet goed zijn.
wat moet ik doen?
nieuwe servo's?
nieuwe ontvanger?
ander ontvanger ga ik wel even proberen. met de dx6i

weet niet, hebben het gewoon even gedaan. en hij zoog ook geen benzine aan. denk dat het gas te dicht stond want hij liep redelijk snel. in ieder geval bedankt voor de tip!!!!!
filmpje duurt nog even, eerst even kijken hoe ik een micro sd in de pc krijg zonder verloopje XD

ik heb nog wel een ander groot probleem, mijn servo's op het richting (2 stuks) willen vaak een ander nulpunt krijgen.
ze staan dan ook echt schuin. de servo's graupner des 707 bb mg.

Graupner/JR servo's zijn dan ook echte afraders voor benzinekisten....

hij doet dit ook alleen maar op het richtings roer en ook als de motor niet loopt.
voordat de motor de 1e keer had gelopen deed hij het ook al.
:help:

gisteren even een dle111 laten lopen van een vriend. zit op een hangar 9 extra 260. hij had alles aangesloten, en hij zoog maar geen benzine aan. kijk een keer naar de caburateure, zit de benzine slang aangesloten het membraam druk ventielgaatje. ja, zo loopt hij nooit XD
motor liep wel mooi, al heeft de zdz een stukke betere gasreactie

motor liep wel mooi, al heeft de zdz een stukke betere gasreactie

De ZDZ80's die ik heb gehad, en die ik bij anderen heb zien draaien, hadden zeker geen betere gasreactie dan een DLE-111 hoor;) (of de 111 staat slecht afgesteld)

Back