Extra 330s

Super Harstikke bedankt!!!
Zitten je vleugels dubbel trwns want je hebt ze helemaal niet zoveel verstevigd..

J.G

Laatst bewerkt:
Hey

De vleugels zijn van 3mm foamboard, is net iets steviger als depron.
Ik heb ook langs de voorkant van de vleugel een halfronde carbon strip zitten en aan de bovenkant een carbon staaf van vleugeltip tot vleugeltip, over het midden van de vleugel!
full

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke ik dacht eerst dat je hem alleen maar met die v aan de onderkant verstevigd had, maar bedankt!
Is voor mij ook de eerste keer dat ik een vliegtuig ga vliegen en bouw dus vandaar dat ik alles goed wil weten voordat ik ergens aan begin...

J.G

Even een vraagje, hoeveel graden moet de uitslag van je rudder zijn ten opzichte van je vleugel?
Alvast bedankt!

J.G

Zoveel dat ie net je hoogteroer niet raakt :)

Ailerons á 40mm up en down en hoogte ook zoiets. Daarna zelf even kijken of je meer of minder wilt.

Laatst bewerkt:
Hey

Aangezien dit je eerste vliegtuig is zou ik met een uitslag van zo'n 30 graden beginnen!
Wel bouwen zodat je flink wat roeruitslag hebt, en dan de stuurstangen op de servoarmpjes 1 a 2 gaatjes naar binnen zetten!
Expo zou ik ook een paar % instellen!

Groeten

Is het geen idee langzamerhand de titel van dit topic aan te passen aan de inhoud? :cool:

Oke bedankt!
Hoe doe ik dat bdoets?
De uitslag van het rudder is nu ong. 35 graden...
Ik lijm trouwens met hema constructielijm (blauwe tube), deze lijm werkt perfect!

Hier nog een paar foto's:

(glasvezel buisje onder het rudder)

J.G

Laatst bewerkt:
Oke bedankt!
Hoe doe ik dat bdoets?
Als je je beginpost edit, heb je ook de mogelijkheid om de titel te veranderen.
Het zou trouwens ook wel mooi zijn als je de foto's wat kleiner uploadde... de software verkleint ze wel voor het forum, maar voor dat gebeurt duurt het nu erg lang voor ze zijn ge-upload. Ik geloof dat 600 pixels breed standaard is op MBF.

Ziet er weer goed uit :thumbsup:

Foto's kan je ook op je mbf-profiel pagina uploaden, dan worden ze gelijk in het goede formaat opgeslagen ;)

Groeten

jaa skies:)
dat gaat super dat heb ik ook ooit eens gedaan op een shocky en wooral als het gras wat nat was:) en sneeuw natuurlijk hahaha

Ski's lijkt mij te zwaar worden?
veel shocky's landen buiten op de buik.
Voor binnen wordt ook gebruik gemaakt van een heel licht carbon landingsgestel

Op z'n buik landen in het gras of op de straat daar word ie niet beter van denk..
En ik ga allen maar buiten vliegen, voordat ik de ervaring heb om hem uit de lucht te pakken zal ik toch eerst normaal moeten landen.

Hey

Een buikschuiver over gras doet hem niets! (mits niet te hard natuurlijk) Hij word er hooguit een beetje groen van!
Op straat zou ik idd niet proberen! Anders stukje carbon onderaan de romp plakken waar hij dan op kan landen, zodat de romp niet wegschuurt.

Groeten

Back