hobbyist
Forum veteraan
Hier is weinig aan te proberen, in de industrie kan het, dan moet het in de hobby ook kunnen.
Je hebt wel wat kennis van zaken nodig.
Rijden met een RC auto op grote afstand heb ik nooit gedaan, maar ik heb wel machines mogen configureren en samenstellen om op afstand bestuurd te kunnen worden via een mobiel netwerk.
Dat was niet plug and play.
Voor de videoverbinding wil je het beste van 2 werelden.
En dat wil je ook voor het sturen van het RC autootje.
Je hebt 2 verbindingen nodig, video en besturing.
Als je budget onbeperkt is, kun je ze samen voegen in 1 verbinding.
Maar als hobby of school opdracht, zou ik ze splitsen, bedrijfsmatig is het ook opknippen.
Video in de vorm van een mobieltje op het 4G netwerk.
En voor de sturing (data) voor het autotje een industrieel 4G modem gebruiken met M2M sim.
Om je wat op weg te helpen een beetje oriënteren, deze firma levert hardware voor een draadloze verbinding via het mobiele netwerk om machines op afstand te monitoren en te bedienen.
https://www.adesys.nl
Succes met je project.
Je hebt wel wat kennis van zaken nodig.
Rijden met een RC auto op grote afstand heb ik nooit gedaan, maar ik heb wel machines mogen configureren en samenstellen om op afstand bestuurd te kunnen worden via een mobiel netwerk.
Dat was niet plug and play.
Voor de videoverbinding wil je het beste van 2 werelden.
En dat wil je ook voor het sturen van het RC autootje.
Je hebt 2 verbindingen nodig, video en besturing.
Als je budget onbeperkt is, kun je ze samen voegen in 1 verbinding.
Maar als hobby of school opdracht, zou ik ze splitsen, bedrijfsmatig is het ook opknippen.
Video in de vorm van een mobieltje op het 4G netwerk.
En voor de sturing (data) voor het autotje een industrieel 4G modem gebruiken met M2M sim.
Om je wat op weg te helpen een beetje oriënteren, deze firma levert hardware voor een draadloze verbinding via het mobiele netwerk om machines op afstand te monitoren en te bedienen.
https://www.adesys.nl
Succes met je project.