Extreme Flight Extra 88,5" Electro "Bouw"verslag

Iig is de regelaar besteld, de dure verzend methode (scheelde 12€) dus het zal er snel zijn.

Ja, dat dacht ik ook een keer bij HC, toen koos ik ook de dure methode. Uiteindelijk was ik veel geld kwijt voor het verzenden, daarbij duurde het erg lang en moest ik ook nog eens bijbetalen aan de postbode...........nee, voortaan kies ik gewoon de goedkoopste methode:)

Tot nu toe ging het altijd erg snel met ems, ik heb wat andere (zware, goedkope) dingen erbij besteld omdat ik zoveel verzend gewicht over had.
Bij beide kun je vastzitten bij de douane...

Ja, met dat kleine prijsverschil met de sentilon 100A is het eigenlijk geen keus meer.
En het "verzend gewicht" is ook nog lager.

De rem van de K-force is heeft meer mogelijkheden dan de gemiddelde regelaar die 2X zo duur is.

Laatst bewerkt:
Vandaag een motormount getekend, en uitgeprint en ff met een liniaal en tape op de plek gehad, lijkt net te kunnen. Alleen krijg ik de foto's niet op mijn pc, hij blijft zeggen dat hij nog geformatteerd moet worden maar dat kan die dan ook niet doen en met de camera formatteren helpt niet...

Het design is lekker onconventioneel, ben benieuwd hoe stijf dit in alle richtingen en torsie is. (het programma kan dat berekenen, ik weet alleen niet hoe, catia) Dus word gewoon ff eraan duwen en trekken als hij af is.
Er kan anders makkelijk overgegaan worden op de standaard 4 koolstof buizen methode.

Alles word triplex met aan beide kanten 2 laagjes koolstof (200g/m), licht en sterk.

EF%20Extra%20058.jpg

EF%20Extra%20057.jpg

Lijkt mij dat door het koppel van de motor, de hele mount kan verdraaien, zijn best lange stukjes hout zonder enige ondersteuning/kruisversteviging...

Dat is ook waar ik me voornamelijk zorgen over maak, heb het ontwerp ook al iets aangepast, iets bredere stukjes hout.

Straks ff een plaatje lamineren.

Je kunt er een kruis van koolstof buis in lijmen, diagonaal van hoek naar hoek. Dat zou het koppel aardig op moeten kunnen vangen.

Wat is het voordeel van deze steun tov. een 'conventionele' steun?

Wat betreft verzendmethode; het maakt bij HC geen moer uit welke verzendmethode je kiest. Met de goedkope verzendmethode heb je de minste kans op douane-interventie en extra toeslagen.

Beide komen echt wel aan en de tijdsduur van verzending wordt voornamelijk bepaald door de inklaring.

Deze manier van het krijs bevestigen is heel erg zwak, maar dat was al duidelijk volgensmij :) Zo'n alu kruis is het beste maar carbon / alu afstands bussen op het kruis werkt ook erg goed. Wordt de afstand te lang dan een tussenschot maken van triplek / carbon.

Ik zie niet waarom dit zoveel slechter is dan bijvoorbeeld deze:
LC-BlackMount.jpg

Ik denk wel dat het goed gaat, als het niet zo is, jammer dan.
Dan komen er 4 buizen in.
En een tussenschot met daarin een lager is ook een optie.

De plaat is net klaar. Ziet er goed uit, voelt stevig, weegt 211g voor een plaat van 22X44cm (~18X40 bruikbaar).

Voor het eerst een boterhamzakje gebruikt als lossingsmateriaal, ging erg goed. 'viel' er vanaf, hoefde niet te trekken en het is een mooi glad resultaat. Enige nadeel is dat het niet echt groot is.
Tafel aan de ene kant, glas plaat aan de andere.

Ik ga zo weer zagen, feilen enz.

Ik zie niet waarom dit zoveel slechter is dan bijvoorbeeld deze:
LC-BlackMount.jpg

Deze steun is sterker omdat beide zijden breed zijn, en het motorschot zorgt dat de 'box' compleet star wordt. Door de brede zijkanten is het geheel stijver omdat het één verbonden oppervlak is.

Probleem is de breedte van de zij planten. Zou je die de volledige hoogte maken dan torderen ze veeeeeeel minder.

Back