Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De techniek is er allemaal al, kijk maar eens naar de Tesla model S performance Model S Eigenschappen | Tesla Motors
4,4 seconden voor 0 tot 100, topsnelheid 202 KMH, bereik 500 kilometer. opladen met 110 km bereik per uur... en superchargen tot 270 km per half uur. Dus van Nederland naar de alpen kan in 10 uurtjes en een uurtje superchargen, en die tenkstations zijn gratis onderweg........ en ohja, 8 jaar garantie op de accu met voor sommige modellen een maximum van 200.000 kilometers.
Ik heb ooit een hier op dit forum gezegd dat een electrische auto pas interesant wordt als je er 1000 kilometer mee kan afleggen met een gemiddelde snelheid van 120 kilometer per uur en dan in 8 tot 10 uur laden de accu weer vol hebt, en dit komt nu steeds dichterbij. De Tesla model S komt al heel dicht in de buurt.
Als je op de hoogte wilt blijven Wilbert, Electrifying Times Magazine, e-mail message board dedicated to electric vehicles & new energy technology.... Waarom rijdt er nog niemand op waterstof? Waarom zie ik nog weinig elektrische auto's? ...
Geen waterstof? Daar is geen infrastructuur voor.
Dat klopt maar er is nog een veel belangrijker punt, het rendement is vreselijk laag!
De energie inhoud van een liter vloeibare waterstof (8,5MJ) is veel kleiner dan van een liter benzine (35MJ). Om op een tank vol even ver te kunnen rijden zal je zowat vier keer zoveel liters vloeibare waterstof moeten meenemen dan benzine.
De energie die je nodig hebt om 1 liter vloeibare waterstof te maken is gigantisch. Je zal het gas moeten afkoelen tot -252°C of tot 6900 Pa (690 bar voor de "oudjes" onder ons) moeten samen persen om het vloeibaar te krijgen. Als je die vloeistof daarna gaat gebruiken om je auto aan te drijven krijg je daar met geluk misschien 30% van terug.
Al met al een rendement om van te huilen.
Maaruh.....even terug naar de F1 in 2014;
ook zo genoten afgelopen zondag? Ik wel!
Het verschil in energiedichtheid tussen waterstof en benzine staat los van rendement, heeft geen invloed op rendement.