F16 dual schaal 1 op 5

Ja dat van die krassen en zo ken ik wel (tot treurens toe)
Was alleen bang dat de vele, fijne details voor een deel verloren zouden kunnen gaan (dicht-waxen als het ware)

Deze ken je vast wel. Ook zo'n prachtstuk
Inhaltsverzeichnis

De vingers zitten er nog aan na het vuurwerk en dus maar weer een paneeltje gemaakt.
Ronde kantjes tussen 2 buisjes gerold voor een beetje pasvorm.

full

Met wat passen en meten zit ie er tussen, helaas net een mm te kort dus een nieuwe maken.

full

De nieuwe heb ik van plak alu gemaakt omdat je hier mooier 'trekbolts' in kunt maken.

full

Paneeltje op zijn plaats.

full

Het andere einstuk van de dragbak zit intussen ook al op zijn plaats en ze sluiten allemaal mooi aan.​

full

Even de tail er op gezet voor het eindresultaat.

full

Nu de panelen aan de onder kant nog en dan nog schroeven indraaien en wat detail werk op de top van de tail en dan komt het einde in zicht van dit deel van de plug :D.
Het A/R light komt later nog aan bod en waarschijnlijk pas daar precies een led lampje in gezien de diameter, dit moet later uiteraard ook werken net als de rest van alle boord verlichting die er op een F16 zit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Peter, ik zit écht met bewondering te kijken hoe je het aluminium aanbrengt. Niet alleen ontzettend monnikenwerk maar ook prachtige preciesie. Het lijkt behoorlijk echt en daar gaat het natuurlijk om. Nog hoopjes werk te gaan, blijf gemotiveert, ik weet dat het een sleur kan worden.....effe afstand en weer verder maar je hebt de vaart er goed in zitten nu. Ik hoop voor je dat je dit jaar de hele plug afkrijgt, kun je eindelijk eens verder kijken en hopelijk stapjes dichter bij een vliegende afdruk.

Grtz,
Gerald

Hey Peter, ik zit écht met bewondering te kijken hoe je het aluminium aanbrengt. Niet alleen ontzettend monnikenwerk maar ook prachtige preciesie. Het lijkt behoorlijk echt en daar gaat het natuurlijk om. Nog hoopjes werk te gaan, blijf gemotiveert, ik weet dat het een sleur kan worden.....effe afstand en weer verder maar je hebt de vaart er goed in zitten nu. Ik hoop voor je dat je dit jaar de hele plug afkrijgt, kun je eindelijk eens verder kijken en hopelijk stapjes dichter bij een vliegende afdruk.
Zit wel met smart te wachten op weer wat kunststukjes op jou draadje.
Gr,
Peter

Grtz,
Gerald

Een pluim van de meester, dank je Gerald, heb ik wel even nodig want ik begin een dipje te krijgen :(. Er is nog een oorzaak die op de achtergrond speelt maar dat weet je.
Toch probeer ik elke dag een paneeltje te plaatsen om zo stap voor stap verder te komen. Ik moet wel zeggen dat hoe meer beplating er op komt des te meer het gaat motiveren. Maar waar je weer voor moet waken is om niet te kritisch te worden want dan raakt het eind zoek. Ik heb de oranje al een aantal keren nu bezocht en als je dan ziet hoe het oppervlak van dat plaatwerk is dan is het helemaal niet erg als er op het oppervlak wat kleine beschadigingen zitten. Lijkt het alleen maar weer echter.
Ik heb geen planning waneer ie klaar moet zijn want dat heeft me al het nekje gekost :mad: maar dit jaar zou wel heel mooi zijn, ben tenslotte al 3 jaar onderweg met dit project.

:worship:
Knapwerkl Ik weet hoe lastig plaat te bewerken is, zeker als het zo flinter dun is. Super.

Gert-Jan

Thnx, laat eens wat zien van jou kunsten met dit spul misschien kan ik er wat van leren.
Heb je al weer plaatjes van je project?

Gr,
Peter

Peter,

Het idd een goed streven om iedere dag een paneel te plaatsen. Op deze manier werk je geleidelijk naar een climax.

gj

Elke dag een paneeltje....... heb er vandaag een paar meer gedaan :D. Het scheelt toch wel als het een beetje lukken wil. Heb nu de onderkant van de dragshute housing afgemaakt.
Was wel een pas en meet werkje maar dat geeft ook weer een uitdaging.

In dit paneel zit ook een afdruk voor de buis (die er later in komt bij het model) die zorgt voor afvoer van gassen en dampen van de motor.

full

full

Malletje gemaakt om met een kraspen de contouren af te kunnen tekenen.​

full

full

full

Dan volg er weer een paneeltje.....

full

Het klepje zit er nu aan te komen dus weer ff priegelen.

full

Voor het laatste grote paneel heb ik eerst maar eens een malletje van doorzichtig plastic gemaakt want het moet uit een stuk gemaakt worden en valt ook nog om de deurtjes heen.
Tuurlijk lukt de eerste net niet maar de tweede wel.

full

Ook nog een klein tooltje gemaakt voor de afdruk van de kleine rivets, grote maat is 7 mm en in 1/5 1.4 mm. Om dit zonder bescherming te doen deed wel wat zeer aan de fingers dus maar even een hulp stukje.​

full

Met trek bolts er op.​

full

En hier het resultaat gemonteerd op de plug.​

full

full

full

Tot de volgende X​

aandelen

gaat lekker daar in de hut van jou.
smaak te pakken zeker?
kunnen we straks ook aandelen kopen in die kist van jou?
ga zo door ik weet dat je het kan.
ik ga van het weekend weer even boodschappen doen even balzakhoeut holen :p:p:p. gr van de anderre kant van sneek.

full

Eindelijk de tail op kunnen meten, is 88mm op het dikste gedeelte.
Je zat er toch iets naast met de computerberekening.
Foto's donderdag.

Chris

Eindelijk de tail op kunnen meten, is 88mm op het dikste gedeelte.
Je zat er toch iets naast met de computerberekening.
Foto's donderdag.

Chris

Was ook wat natte vinger werk maar ondetussen klopt ie exact hoor.

Heb de plaat onder het strobe light ook al even getekend ondertussen.

full

Binnen kort zit ie er op Samen met het A/R light.

Het getekende beacon is nu gemaakt uit diverse laagjes aluminium. Wel een piel werkje want ik heb geen frees of zo dus alles op de hand gemaakt. Zagen, knippen en ouderwets vijlen.

De panelen heb ik eerst gemaakt, wel een paar keer om de goede pasvorm te krijgen maar is ook gelukt.

De panelen....

full

full

full

Het eindstuk ga ik van plastic maken maar dat moet nog, eerst ergens plastic halen. Het malletje heb ik al klaar.

Het fabriceren van het tail beacon.
full

full

full

full

Er komt natuurlijk nog een glaasje op maar ja eerst plastic halen. Heb al geprobeerd het te maken van een pet fles maar was niet naar mijn zin.​

Later meer.​

Ik zie geen verschil met mijn fototjes.
PRACHTIG !!!!!!!!!!!!!!!!!
Weer lekker bezig.

Voor veeel later, een echt anti collision light (zo'n U vormig flitsbuisje).
nn static discharcher.

Chris, kun je maandag ff checken op de 1/1 :rolleyes:.

Heb het achterste deel van de top van 1mm dik abs plaat gemaakt, dit gaat sneller dan eerst malletjes maken en dan nog eens met alu aan het pielen.

full

full

Eerst nog wat detailwerk aangebracht, op de foto op de achtergrond is te zien hoe het bij de grote zit.​

full

full

Erg handig dat plak aluminium, vooral bij dit soort smalle stripjes (dikte 0.1 mm).
Zo weer een stapje verder.

zo zo peter goed bezig ,
zeg als die klaar is en goed vliegt en zo,
ga je hem ook in produktie zetten :D ik vind hem zo mooi :worship:.

gr arjan kok

Back