F16 dual schaal 1 op 5

Hee Jolmer harde werker, dit is de eerste echte mal van het projectje. Ik ben niet aan het tekenen maar heb mijn J-881 weer gerepareerd en die ouwe witte bak van platbek. Daar moest ik eerst wat spinnewebben uit verwijderen zo lang lag deze al op zolder. Maar dit is ook weer een hele kist geworden :rolleyes: voor zolang het duurt haha.

Ik ga nu weer verder met het afmaken van de plug, eerst even goed kijken waar ik gebleven was :confused:.

Groetjes,
Peter

Thanks Pablo, any news on your side?​

Maar weer eens wat gemaakt voor de cockpit, het achterspant van de cp heeft ook wat detailwerk. Eigenlijk moet je weten dat het er zit maar er zit al zoveel detail op de kist dus kan dit niet ontbreken.​

Foto-O8DFUKI4.jpg

Foto-FEDXRCDC.jpg

Foto-GJVVH7IG.jpg

Almost ready the top side. Nice details. what the thickness of the flat sheet do you use? I was thinking to use a very thin sheet to fix the canopy plug with no problem
Grts,
Pablo

Dank je HJ.
Heb een scharniertje gemaakt voor het kleine luikje, erg pielwerk met een vijltje. Dit lijkt tenminste op het echte, de anderen op de romp worden later ook zo.

Foto-8URI8A4I.jpg

Spantjes gemaakt voor de druppel waar het mechaniek van de speedbrake deels in zit.​

Foto-HUJN48IO.jpg

Foto-PVMMSREN.jpg

Volgende stap, de speedbrakes beplaten. Heeft even wat tijd gekost om de druppel te maken, paar keer opnieuw :( maar uit eindelijk gelukt.

De ribben geplamuurd en daar weer een mal van getrokken en vervolgens de mal vullen voor de goede vorm.

Foto-GYVV78SD.jpg

Plamuurdruppel op zijn plek met alu er over heen.

Foto-PM7CC8YA.jpg

Verdere afwerking.

Foto-INFLHQNM.jpg

Foto-RNVGBNHV.jpg

Foto-4F4ARDCD.jpg

Hoi peter,

Wat maak jij dat toch allemaal mooi erg goed bezig super mooi.
Die druppel die je gemnaakt hebt is helaas niet voor de speedbrake ,onder die druppel zit de aansluiting van de Accuator (stuur servo) naar de horizontal.(hoogteroer) die heb ruimte nodig om te kunnen sturen.
Harry mag trots zijn dat je zijn Orange jumper na maakt de kist is bijna niet van echt te onderscheiden

Keep up the good work;)

Dank je, ik weet het dat daar de actuator aansluiting zit had het koppie er ff niet bij met typen. Dacht later ook al dit klopt niet maar ach alleen de kenners ondekken zoiets haha.

Groeten,
Peter

Back