F1A vliegen lukt mij helaas fysiek niet, dus ben ik overgestapt op F1B modellen. Dit zijn rubber aangedreven modellen voor outdoor vrije vlucht.
Ik heb het geluk gehad dat ik direct 2 modellen kon kopen inclusief een modellenkoffer. 1 van die modellen is in principe vliegklaar. Aangezien hier een andere propkop op zit dan wanneer dit model vloog, is het nodig deze opnieuw uit te balanceren. Hierna moet het model weer vliegen.
Het 2e model heeft wat meer werk nodig. Hier zit nu nog een electronische timer in. Deze ga ik niet gebruiken, ga dit model dus ombouwen naar een mechanische timer.
Na wat frutten met wat schroevendraaiers is de romp leeg. En kan er begonnen worden aan het werk voor de mechanische timer.
Dit komt trouwens uit de romp aan electronica.
Zover ben ik inmiddels met de romp. Heb er een gat ingeslepen waar de timer komt. De timer word vastgezet met 3 schroefjes met het mechanische deel in de nek.
Volgende stap is de startknop in de romp monteren en alles afwerken. Zo moet het gat nog dicht wat overblijft van de oude timer. Ook moet ik nieuwe draden trekken voor de wing wiggler en prop start. Gelukkig zijn dit relatief simpele handelingen allemaal en heb ik rond de winter de modellen weer op orde.
Later meer!
Bernard
Ik heb het geluk gehad dat ik direct 2 modellen kon kopen inclusief een modellenkoffer. 1 van die modellen is in principe vliegklaar. Aangezien hier een andere propkop op zit dan wanneer dit model vloog, is het nodig deze opnieuw uit te balanceren. Hierna moet het model weer vliegen.
Het 2e model heeft wat meer werk nodig. Hier zit nu nog een electronische timer in. Deze ga ik niet gebruiken, ga dit model dus ombouwen naar een mechanische timer.
Na wat frutten met wat schroevendraaiers is de romp leeg. En kan er begonnen worden aan het werk voor de mechanische timer.
Dit komt trouwens uit de romp aan electronica.
Zover ben ik inmiddels met de romp. Heb er een gat ingeslepen waar de timer komt. De timer word vastgezet met 3 schroefjes met het mechanische deel in de nek.
Volgende stap is de startknop in de romp monteren en alles afwerken. Zo moet het gat nog dicht wat overblijft van de oude timer. Ook moet ik nieuwe draden trekken voor de wing wiggler en prop start. Gelukkig zijn dit relatief simpele handelingen allemaal en heb ik rond de winter de modellen weer op orde.
Later meer!
Bernard