F22 Raptor - 6mm depron

Zag een tekening op een amerikaanse site van een heel erg simpele F22 uit 9mm EPP schuim. Er waren filmpjes van op YouTube, en het leek me wel wat.

Heb vanavond de tekeningen uitgeprint en aangepast aan 6mm depron, en alle verbeteringen die in het amerikaanse draadje zaten verwerkt (vooral verstevigingen).

Toen ben ik gaan snijden. Ik ben nu 2 uurtjes bezig, heb 1/2 m2 depron verbruikt en 4 sate prikkers ... voila...

full

Nog 2 uurtjes een we kunnen de lucht in ...

Harm

Laatst bewerkt door een moderator:
Navigatie Ledjes...

Nee Dirk, niet midden in de nacht .... :p

Hoewel het wel een leuk idee is om wat feestverlichting aan te brengen zo rond de kerst dagen. :lol:
Is dat niks voor jou ... een kerst - moth ??
Rood-groen met glittersterretjes. Lijkt me echt leuk voor de indoor in december..

3 uurtjes werk ...

Heb vanmiddag maar 1 uurtje tijd gehad, maar alle electronica zit er al bijna onder. We gaan die 4 uur echt halen....

full

16 gram motortje, 350mA 2S lipo, totaalgewicht 130 gram ....
Een dag zonder wind graag ....

ja leuk,ziet er goed uit

ik ga der ook eentje bouwen.
allen ik heb de tekeningen ook van een amerikaanse site
maar die van mij was al helemaal van 6mm
kan ze zo doorsturen staat ook op youtube hoe je hem zelfs moet bouwen.
link:Bmi7nudazWk[/media] - F-22 Raptor Build Video (Part 1 of 4)

succes!

Grtz,Niels

drie en een half uur ... het gaat lukken ...

Had vanochtend nog een half uurtje voor het werk... even de pushrods erin volgens de aloude techniek. sate prikker met twee korte stukjes staaldraad, krimpkous en CA.

full

Spanwijdte is ongeveer 50cm, lengte 65. CG op motorschot. Ik gebruik een 8" prop maar met een hoog KV motortje zou een 6" fijner zijn. Het gat in de vleugel is dan wat kleiner, en het geheel wat sterker.

Accuutje erin, rugvinnetjes erop .. klaar.

4 uur, hij is klaar

Heb vanochtend nog een paar werpproeven gedaan om het zwaartepunt goed te krijgen. Hij glijd als een speer.....
Er staat te veel wind voor de maiden...

full

Onderzijde: een en al plakband ... ben benieuwd hoe lang dat houd..

full

Het gat van de 350mA LiPo in de cockpit... Kwam toevallig goed uit...

Als ik me vanavond verveel krijgt hij nog een kleurtje, maar ik wil eigenlijk eerst wel eens weten hoe het vliegt.

Hoi Volhout.

Die tekeningen die je hebt gebruikt, kan je de link daarvan misschien vermelden zodat de andere bouwers onder ons ook een poging kunnen wagen om er een exemplaar van te bouwen. Ik weet dat het niet voor 6 mm is getekend maar dat zal het probleem niet zijn. Depron genoeg hoor da's echt geen probleem.

bouwplannen

Nou de printer draait hoor ;). Bedankt voor de link. ijkt me een leuk toestel om eens lekker aan te gaan bouwen deze koude winter dagen. Mocht er wat klaarzijn dan komen de platen er wel bij :D.

@Volhout.
Moet ik toch nog even kwijt natuurlijk. Ziet er wederom leuk dit kistje. Ik ben reuze benieuwd naar de vlieg ervaringen.
Ik hoor het wel (lees)

tekeningen

Hyperspeed, ik had de tekeningen ergens anders vandaan (RCgroups, EPP F22 by Kosh) maar het zijn dezelfde.

F22 Epp/Depron Parkjet - with plans - RC Groups

Ik heb hem toch maar een kwastje gegeven. Hij heeft 5 gram verf geslikt (hij weegt 132 gram).
Zwaartpunt is heel iets naar achteren geschoven (spijker in de neus ?). Voorspellingen voor morgen zijn goed (windkracht 2) dus als alles meezit morgen de maiden.

Duimen maar....

Laatst bewerkt:
zeker blijven duimen

Het ziet er goed uit!

ik ga hem bouwen waarschijnlijk in de kerstvakantie
ik zal het nog wel laten horen hoe het gaat.

maar volhout met welke verf heb je gebruikt?

Succes!

Verf

De verf die ik gebruik is Revell Acryl verf (potjes 18 gram rond de 1 euro 50). Dit zijn vierkante potjes. Daarna aflakken met een heel dun laagje acryl vernis (spuitbus van action (1.99)).

De Revell verf niet verwarren met de ronde metalen potjes. Die verf lost depron op.

Harm

Maiden flight

Heb er inmiddels 3 vluchten op zitten. een paar kleine verbeteringen aangebracht. Vandaag was er wel wat wind maar het ging verder goed. Met de wind mee landen ging zelfs beter dan tegen de wind in.

Verbeteringen:

- zwaartepunt nog iets verder naar voren (1 cm voor het motorschot). Ik heb gewicht toegevoegd (2 duims spijker), maar ga straks de LiPo wat verplaatsen.

- meer power ! Ik begon met een 6030 propje (2A@7.4V) en dat vloog helemaal niet. Toen een 7035 prop (3A@7.4V) en hier kon je mee vliegen, maar vertikaal viel tegen. Laatste vlucht gebruikte ik een 7x4 prop (5A@7.2V), en dat ging een stuk beter. Maar ik zit nu aan het maximum van mijn hardware (motor max 6A, LiPo 350mA 20C max is 7A). Beter wordt het niet met deze hardware.

Ik gebruik het 1700KV 16gram UH motortje en een 12A regelaar.

en dit doe je gewoon met de kwast?
nog tips over het verven dit wordt dan mijn eerste keer.

Back