F3A B/C wedstrijden 2009

Discussie in 'F3A' gestart door NoLimit, 27 nov 2008.

  1. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Ha! Geweldig, ik zie het al voor me! Met 19 man tegelijk laden! Maar je hebt denk ik gelijk; had ik zelf ook kunnen verzinnen!

    Volkert
     
  2. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    Zat zaterdag even te dremelen in het clubhuis toen Harry de frituur aanzette. De dremel kakte meteen merkbaar in.

    En nee, Hans was toen niet aan het laden want die vloog op benzine.

    Dus heren elektro wedstrijdvliegers - in Utrecht wordt het kiezen - laden of kroketten.

    Ik neem in ieder geval een kroket want ik hoef niet te laden, ik kan gewoon tanken :-D
     
  3. hezik

    hezik Guest

    Een frituurpan gebruikt dan ook wel iets meer dan 200Watt en ik betwijfel heel sterk dat bij ons 16A beschikbaar is.. zit ook een behoorlijk lange kabel tussen.

    Maar.. maar.. niet geetreurd! We kunnen kroketten (ik zou voor frikadellen gaan, maar dat terzijde) eten EN laden tegelijk, want.. in de tijd dat de frituurpan aanstaat, is er altijd nog de accubak met 400Ah capaciteit :)
     
  4. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Zet achter de 200 maar een extra nulletje:)
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nou uh, neem wel zelf wat te eten mee dan, moet wel kunnen laden:D
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nou, hoop niet dat het weer zo blijft als nu, nog een weekje of 6 tot de eerste wedstrijd......
     
  7. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ja het wordt tijd voor mooi weer. Moet nog een nieuw toestel invliegen en aan het programma gaan werken daarmee.
     
  8. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg
    welk vliegtuig is dat ??? :)
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    abbra cadabra:p
     
  10. NoLimit

    NoLimit

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Had gedacht a.s. zondag het stof maar eens van de vleugels te vliegen alleen zijn de weersverwachtingen niet al te best...:nooo:...toch jammer als je het van de weekenden moet hebben...:(
     
  11. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Geduld is een schone kunst :D
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Afgelopen weekend heb ik nochtans reeds een gallon coolpower weggevlogen met een Saito FA82a..

    Als je zon wilt, geen wind, helderblauwe lucht.. ja dan heb je pech idd. Afgelopen zaterdag was er hier de hele dag windkracht 3~4, rond 18:00 zelfs windstil, maar met een grauwe lucht en beperkt zicht. Afgelopen zondag een helderblauwe lucht en zon, maar wind van 6bft.. wel goed oefenen, dat.

    Dus.. niet naar de weersvoorspellingen kijken, maar op de dag zelf gewoon je spullen pakken en gaan. Tenzij het natuurlijk katten en honden regent, maar anders..
     
  13. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zaterdagmiddag bij ons ook 6bft, de Evolution ging plotseling in rugvlucht na een windvlaag, scheelde niet veel of hij ging het water in......

    Maar goed, je leert er wel van vliegen ja:D
     
  14. hezik

    hezik Guest

    Zeg, kun jij nou vliegen of niet? :p

    Ik vloog met de Kyosho Oxalys, 1m35 span 2.2kg gewicht.. en zonder dreiging dat ie een sloot in zou gaan oid..
     
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Wij hebben aan 2 kanten water (grote scheepvaart) en aan een kant een mooie dijk; als de wind over die dijk heen blaast en naar beneden gaat (is me een keer precies uitgelegd, weet het niet precies meer) krijg je hele vieze turbulentie; ik kwam uit een cubaanse achter op de basislijn terecht, en *ploep* op zijn kop:D Schrok wel behoorlijk......

    Maar goed, morgen en zondag nieuwe kansen:p
     
  16. hezik

    hezik Guest

    Jaja, turbulentie, dat zeg ik ook altijd ;)

    Ik hoop dat duidelijk is dat ik je maar loop te stangen.. in dat kader mis ik ook de torque nog in dat filmpje :p

    Uiteindelijk ben ik natuurlijk gewoon een jaloers kreng ;)

    Maar het ziet eruit alsof hij het prima doet, heelhouden he.. dan kom je mij dit jaar nog tegen in de B.. vorig weekend het B programma een beetje lopen raggen en zelfs stukjes van het A programma. Het was totaal niet om aan te zien, maar goed, daar train je ook voor, dus ik overweeg om heeeeeeeel mss toch gelijk al B te gaan vliegen dit jaar..
     
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hahaha, die zul je ook niet gaan zien met de evolution:D Ik weet niet hoe het zit met een eventuele pauze bij de B/C wedstrijden; in 2007 was er in de middag een uur pauze, ik neem rustig een 3.2m Extra mee hoor, ff demootje doen:D (toen mocht je gewoon vliegen met een niet wedstrijdmodel)
     
  18. hezik

    hezik Guest

    Ach nee, wie wil er nou zo'n lelijke X-bak zien vliegen tussen al die mooie F3A kisten.. en watje, mijn Oxalys heeft ook gehoverd hoor :p

    Ok het wordt tijd om naar het werk te gaan zie ik alweer :)
     
  19. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    je doet gewoon b dit jaar, bij mijn lijkt het ook helemaal nergens op.
    het enigste wat zonde problemen gaat is de landing, maar daar krijg je geen punten meer voor.:lol:
    maar ja, ik vindt het toch een uitdaging.
    jullie zijn voorlopig nog niet van mij verlost :wink:
     
  20. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    hehe, en dan sta je straks toch op het erepodium, wedden?:D
     

Deel Deze Pagina