F3A B/C wedstrijden 2009

het is gewijzigt...
Deelnemers
Voor nationale wedstrijden is met ingang van 2007 geen sportlicentie meer nodig. Om aan te tonen dat met KNVvL-lid is dient een geldige lidmaatschapskaart getoond te worden.
Een niet KNVvL-lid kan, mits verzekerd tegen aansprakelijkheid met betrekking tot modelvliegen, aan een KNVvL-wedstrijd deelnemen. Hij kan niet op een NK-uitslag geplaatst worden en niet aan selecties deelnemen. Ter bestrijding van de kosten van de organisatie betaalt hij een extra bedrag aan inschrijfgeld. Voor RB Helikopter is hiervoor een aparte regeling.
Junioren, geen KNVvL-lid zijnde, mogen aan een op de KNVvL-wedstrijdkalender geplaatste wedstrijd deelnemen, mits verzekerd tegen aansprakelijkheid met betrekking tot modelvliegen. Zij kunnen niet op een NK-uitslag geplaatst worden en niet aan selecties deelnemen. Junioren betalen geen extra inschrijfgeld.
Indien van toepassing kunnen leden van een buitenlandse zusterorganisatie deelnemen op vertoon van hun lidmaatschapkaart en verzekeringsbewijs.

Ok, mocht verder iemand nog wat aan te merken hebben aan mijn lijstje, dan hoor ik het wel:)

[post121]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga er gemakshalve vanuit dat iedereen zich invliegt......

Hans; mocht jij niet invliegen, dan ga je weer gewoon B doen?

Dat scenario kun je wel uit je hoofd halen, Hans gaat zich probleemloos invliegen. Enige wat daar nog dwars in zou kunnen zitten, als er straks 100 man zijn die allemaal boven de 55% zitten, dat je daarop afvalt.. maar ook dat zie ik niet snel gebeuren.

Worden wel heeele lange wedstrijddagen dit jaar....
Of gaan we weer om en om twee dan wel drie vluchten maken.

Eerst nog maar eens zien wie er straks allemaal daadwerkelijk meedoen. Vorig jaar zouden er ook 5 of 6 vliegers meer meedoen dan die uiteindelijk op de wedstrijden aanwezig waren..

@Julius: daar hoeft Bert niets over uit te spreken (mag wel natuurlijk), het staat in de reglementen:
Een deelnemer dient lid te zijn van de KNVvL. Uitzonderingen zijn van toepassing voor:
- niet KNVVL leden van 18 jaar of jonger. Zij kunnen aan een wedstrijd deelnemen, mits verzekerd tegen aansprakelijkheid met betrekking tot modelvliegen. Zij kunnen niet op een NK uitslag geplaatst worden of deelnemen aan selecties
- Niet KNVVL leden ouder dan 18 jaar. Zij kunnen aan wedstrijden deelnemen mits verzekerd tegen aansprakelijkheid met betrekking tot modelvliegen EN zij betalen naast het inschrijfgeld per keer een jaarlijks vast te stellen "bijdrage in de organisatiekosten". Het subcommissielid, dat optreedt als klassevertegenwoordiger, draagt deze bedragen af bij het afdelingsbureau.Niet KNVVL leden kunnen niet op een NK-uitslag geplaatst worden of deelnemen aan selecties.

Met andere woorden, je kunt gewoon deelnemen, al is deelname aan het NK officieel gesproken uitgesloten. Hoe ze daar mee omgaan in de praktijk, weet ik niet, dat zou ik als ik jou was even aan de subcomissie vragen.

In jouw geval kun je dus zelfs deelnemen zonder extra kosten, want onder de 18. Dat zou wel inhouden dat je niet meedoet voor het NK, maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat, stel nou je wint elke wedstrijd hand-down en overtuigend, dat je dan toch aan het eind van het jaar de medaille niet krijgt, maar goed.. dat zal je waarschijnlijk ook nog niet zoveel uitmaken.

In jouw geval kun je dus zelfs deelnemen zonder extra kosten, want onder de 18. Dat zou wel inhouden dat je niet meedoet voor het NK, maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat, stel nou je wint elke wedstrijd hand-down en overtuigend, dat je dan toch aan het eind van het jaar de medaille niet krijgt, maar goed.. dat zal je waarschijnlijk ook nog niet zoveel uitmaken.

Wat betreft de medaillle; ik heb niet de verwachting dit seizoen ik de top 3 of dergelijke te eindigen. Bovendien, ik vlieg voor mijn plezier en niet voor de prijzen :) ( Hoewel geinig, zo'n glimmend ding op de kast)

Natuurlijk is het wel zo leuk om op de lijsten NK F3A te staan....

Nou volgens mij zou je, stel je zou de rest gekvliegen, wel de beker krijgen op een vliegdag. Het enige wat je zou mislopen, is de vermelding in het KNVvL blaadje en de medaille.

Geloof ik, maar zoals je zelf al aangeeft.. who cares :)

Wat wel interessant is voor jou, is dat je dus geen extra kosten hoeft te maken.. gewoon het inschrijgeld, net zoals iedereen, en meedoen maar :)

Wat mij betreft schaffen ze de prijzenhandel helemaal af.. ik heb nu 2 bekers, een medaille, een diploma en een roset (van de 10e plek :P) staan en ik ben natuurlijk wel blij met de behaalde resultaten in de C buiten, en trots op mD'n tweede plek, maar daar had ik niet zo'n pastic-chroom bekertje voor hoeven hebben, wat mij betreft hadden ze dat geld aan nuttiger dingen besteed. Dat moet je niet lezen als kritiek op de commissie, natuurlijk dienen die voor bekers te zorgen, zo werkt het nu eenmaal.

Ik vraag mij af.. als we even naar Derk kijken. Indoor doorgaans 4 bekers voor het A-programma en 4 bekers voor de AM. Dan tel ik alleen de NL competitie even. Buiten dan ook 3~4 bekers voor het A-programma. Dan nog 2 medailles voor het indoorverhaal en 1 voor buiten. Die verzamelt dus in 1 jaar met louter de NK competitie al 12 bekers en 3 medailles.. nog even en die kan een bekerwinkeltje beginnen :P

Op dit gebied heeft het voor jou dus geen (directe( voordelen.. er veranderd namelijk helemaal geen zier. Je hoeft nu niet extra te betalen en mag niet meedoen voor het NK (officieel dan).

Stel je wordt lid.. dan hoef je nog steeds niet extra te betalen en mag je officieel nog steeds niet meedoen voor het NK.

Het voordeel is natuurlijk landelijke vertegenwoordiging, maar dat is geen direct meetbaar voordeel voor jouzelf.

Dat moet je niet lezen als kritiek op de commissie, natuurlijk dienen die voor bekers te zorgen, zo werkt het nu eenmaal.

Zo werkt het niet, want de organiserende club dient voor de bekers te zorgen. Die voor de wedstrijden in Utrecht zijn al besteld.

Moet de kosten van knvvl lidmaatschap tegenover de voordelen maar sterk gaan afwegen...

Ik hoop dat dit een grapje is.

Het is de KNVvL die de wedstrijden organiseert. KNVvL leden zorgen ervoor dat jij straks aan die wedstrijden mee kan doen. De organiserende club verzet er ook heel wat werk voor. Zonder KNVvL en clubs geen wedstrijden.

Persoonlijk zou ik het een schande vinden als er mensen zouden zijn die de hele competitie meedoen zonder KNVvL lid te zijn. Niet dat ik het die mensen niet gun, maar wel het feestje willen meemaken en niet willen bijdragen aan de organisatie, vind ik niet getuigen van een sportieve instelling.

Als je boven de 18 bent, betaal je dus een extra bijdrage voor de wedstrijden, Br@m.

Op zich ben ik het met je eens, totdat we het over een bepaalde leeftijdscatagorie gaan hebben. Aan de andere kant; als je met een 2m kist kunt wedstrijdvliegen, kan die, wat, 30~40 euro extra kosten voor een KNVvL lidmaatschap, er ook wel af.

Wat betreft de kosten structuur van de buiten wedstrijden (F3A)

- De KNVvL, afdeling modelvliegsport draagt 50 euro bij aan de organiserende club
- De organiserende club ontvangt bij de B/C wedstrijden 7 euro inschrijfgeld per vlieger
- SC-F3A onvangt 2 euro per deelnemer, dit gaat in de reserve pot (zie notulen SC-F3A vergaderingen)
- De organiserende club onvangt ook de inkomsten van de catering, hoe leuker ze dit aan kleden, des te meer omzet is er te draaien.

Als tegenprestatie moet de organiserende club zorg dragen voor:
- bekers
- een lunch voor de jury en wedstrijdleiding (6 personen)

De KNVvL, afdeling modelvliegsport betaald per wedstrijd, per jury een onkosten vergoeding van 30 euro.

De SubCommissie leden doen alles voor niets, zij ontvangen geen onkosten vergoeding of andere bijdrage.

Geen geheimen dus......

Dat zegt toch ook niemand? :)

Goed, als dat ook weer volstrekt helder is.. kunnen we verder gaan peinzen hoe druk het straks wordt.. misschien ook maar wedstrijdweekenden gaan doen? :)

Goed, als dat ook weer volstrekt helder is.. kunnen we verder gaan peinzen hoe druk het straks wordt..

Klopt, en als iedereen nog even blijft nadenken over de deelnemerslijst (post 121) dan is dat ook erg handig:D

Vandaag sinds maanden weer eens gevlogen en voorzichtig aan het C programma 'geroken' ...

Voorlopige conclusie :
- confronterend; je dacht dat je kon vliegen maar eigenlijk begin je helemaal opnieuw.
- inspirerend; dit is een heel andere discipline van de modelvliegerij. Door de lat steeds wat hoger te leggen blijft het een uitdagende bezigheid.
- verslavend; het virus heeft me nu toch wel ernstig te pakken denk ik... :-)

Gelukkig baart oefening kunst(vlucht) zeg men dus er is altijd nog hoop ;-)

Als ik geen mensen verwar, heb ik jou vandaag zien staan vliegen, en dat je helemaal opnieuw moet beginnnen, is niet waar hoor.. als je je bedenkt dat er een volle bak turbulente wind stond, zag het er allemaal prima uit hoor.. oefenen op rudderondersteuning bij rollen en op lijn houden, maar dat moet iedereen :)

Ook de Active deed het gewoon erg goed!

Yep, dat was ik dus.

Dat 'opnieuw beginnen' ervaar ik overigens niet negatief hoor, integendeel: het is juist motiverend om nieuwe technieken/vaardigheden onder de knie (cq. 'duimen') te krijgen... :-)

Ik heb vandaag m'n 1e wedstrijd gevlogen :cool: wel een "iets" andere klasse dan de F3A (met 180 vlak langs een paar paaltjes scheuren)

Ik hoop volgende week "weer" te kunnen beginnen met oefenen.
Robin moet makkelijk mee kunnen komen in de C:D
Als er een volbloed kist voor was had B ook gekund.
Maar of hij met de C mee meedoet ligt weer aan de accu van de Funtana s90, das nu 8s 4100 htx (die oude cellen) en word 5000 flightmax. Kan hij een grotere prop draaien (meer spoed) en stopt hij niet zo vroeg in de vlucht met vermogen leveren. Nu is C eigenlijk niet te doen.

Back