F3M toestel electrisch

• Topicstarter Topicstarter 3w_flyer
  • Startdatum Startdatum
autoaccu's heb ik elke 2 jaar terug 4 stuks, kost me niets. dienen als startaccu's voor de motor van de sprinklerpomp op mijn werk. MOETEN elke 2 jaar vervangen worden.

> 2 Icharger 400 amps laders

wat je hier bedoeld weet ik niet ??????

Kijk ook eens naar de Cellpro powerlab 8 deze zijn nu 1344 wat laden met 40A prijs is niet zo heel anders als de 3010

Cellpro PowerLab 8

Kalle versie beide 229 dollar, de pl8 is gewoon niet wat meer overgedemensioneerd en heeft heel veel veiligheids features.
Enige nadeel geen opslag van meet data in de lader maar wel vie laptop of netbook. Er komt een optie aan dat je de laders kunt koppelen en dan maar op 1 lader het laad proces kunt starten en dat de tweede gewoon volgt.

Bart,

> dit is heel eenvoudig zelf op te lossen door domweg het koellichaam een kwartslag te draaien.

bij de 99 ja makkelijk, bij de 200 en 300 (zijn die vierkant), en dan nog. Men kopen een regelaar van 300- 400 Euro en men gaat er aan boren en schroeven, om vervolgens als het nodig is problemen te hebben met garantie. Ik koop dan gewoon een andere.

Veel eenvoudiger, en de CC ICE lite 75 doet het heel goed bij mij, ik vind hem fijner dan de spin 99.

Bart,

Dennis, bedankt voor het meedenken maar reeds in mijn eerste post had je over deze motor kunnen lezen en weet je dat hij afvalt.

300 euro voor 1 kg meer en afwachten of het gaat werking vind ik wat te veel om te experimenteren, dan liever meteen 800 euro voor zekerheid.

Dennis, bedankt voor het meedenken maar reeds in mijn eerste post had je over deze motor kunnen lezen en weet je dat hij afvalt.

300 euro voor 1 kg meer en afwachten of het gaat werking vind ik wat te veel om te experimenteren, dan liever meteen 800 euro voor zekerheid.

ah ok, sorry
ik dacht dat he een andere voor had, want deze is 300 dollar (=210 euro..)
maar ik begrijp dat het lichter kan

grt

hoi Peter

Is deze roxxy 8085/10 misschien wat voor je .staat te koop op dit forum.

Leerlaufdrehzahl: 220 Umin/V Spannung: 20-48 Volt
LI_Zellenzahl: 6-12 Leerlaufstrom: 3.50 A
Leerlaufspannung: 7.40 V Vollaststrom: 147.00 A
Vollastspannung: 41.80 V Gehäusedurchmesser: 80.00 mm
Länge: 75 mm Wellendurchmesser: 10 mm
Schubkraft max.: 20500 g Gesamtgewicht mit Kabel und Adapter: 1310
prop : 28x12

gr Michel

Peter, als ge de Predator begin volgend jaar wilt hebben, wordt het hoog tijd om te bestellen! Levertermijn: 10 à 12 weken :(

Michael, als jij wil om dit draadje verder te zetten hou ik het open.

Wat mij betreft gaat heel het project niet door wegens het verleggen van prioriteiten.

een 4 meter sleepkist op electro maken gaat te duur uitvallen.

Jens,
da was dankzij diene pro-verkoper zeker?? :D

Peter,
Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusssssssssssssssyyyyyyyyyyyyyyy :D

Laat maar open, indien er interesse is kan ik hier mss wel wa foto'kes zetten?
Kan wel nog een week of 12 duren eer het interessant wordt :D

Duss, wa zit er hier in de planning?

Toestel:
BILD0321.JPG

Krill Yak 55 M - 33%
Redenen: Veel plaats in de romp, Cool fluitgeluidje bij het rollen :p, Heb nog nooit zo een "plastieken bakske" gehad, dus dat werd hoog tijd :rolleyes:

Veel plaats voor lipo's:
BILD0367.JPG

Deze lipo's:
BILD0364.JPG

(12s2p 5000mAh)

Regelaar:
BILD0366.JPG

Jeti Spin 200 - Ik heb al 2 Spin 99's in gebruik, nooit geen probleem mee gehad, dus als tevreden klant opnieuw voor een Jeti gekozen.

Motor:
Predator.gif

Predator 30/8, met slechts 1550gr absoluut de lichtste in zijn klasse, en aan de kwaliteit hoef je niet te twijfelen. Grootste nadeel van deze motor, zoals hierboven al vermeld, 10 tot 12 weken levertermijn..
Setup info Plettenberg:
28x12 @ 12s: 150A-175A / Static Thrust: 25Kg
Zou normaal voldoende moeten zijn, indien niet kunnen we nog altijd naar een 29x10/12 gaan (Max. stroom voor de Predator: 210A).

Verdere RC:
Hitec Servo's (7950's&7955's)-Powerbox Competition-6014HS-2100mAh lipo's

Gewicht Benzine Vs. Electro;
Benzine : motor 2580gr, ontsteking batt 70gr dempers+bochten 700gr, tank&co 1150gr = 4500gr
Electro: Motor 1550gr, Regelaar 270gr, Lipo's 3064gr = 4884gr
Verschil: 384gr, 400gr afgerond, daar kan ik mee leven :)

Uitgebreid bouwverslag ben ik niet van plan te maken, die kan je al honderden keren terugvinden op het net, de electro-specifieke zaken wil ik wel laten zien.

Helaas zal de motor pas half-eind Januari geleverd worden, dus buiten de Servo's inbouwen kan ik nog niet veel doen.
Wat ik wel al kan doen is nadenken over de motorbevestiging. Er dient een afstand van bijna 14cm overbrugt te worden.
Volgens mij kan dit op 3 manieren (goed) gedaan worden:
Mijn voorkeur gaat uit naar deze manier:
P8250118.jpg

Dit is volgens mij de sterkste/lichtste constructie.
De vraagtekens hieromtrent:
-Diameter buis?
-Wanddikte buis?
-Verbinding tussen Carbon platen/buis?
Als iemand hier een antwoord op heeft hoor ik het graag ;)

2e manier:
attachment.php

Ook een lichte constructie, al stel ik mij vragen bij de torsiekrachten die de constructie te verwerken zal krijgen (met in het achterhoofd dat de Standoff's 13,5cm lang zullen moeten zijn!). Beter of minder goed dan bovenstaande? ik weet het niet.. Jij wel?

3e optie:
Houten motorbox bouwen, waarschijnlijk de zwaarste (of niet?), maar wel de simpelste oplossing.

2e 'probleem': Batterijplank. uit welk materiaal? al dan niet demontabel maken?

Tot zover mijn 'F3M toestel electrisch' :D

Back