Duss, wa zit er hier in de planning?
Toestel:
Krill Yak 55 M - 33%
Redenen: Veel plaats in de romp, Cool fluitgeluidje bij het rollen

, Heb nog nooit zo een "plastieken bakske" gehad, dus dat werd hoog tijd
Veel plaats voor lipo's:
Deze lipo's:
(12s2p 5000mAh)
Regelaar:
Jeti Spin 200 - Ik heb al 2 Spin 99's in gebruik, nooit geen probleem mee gehad, dus als tevreden klant opnieuw voor een Jeti gekozen.
Motor:
Predator 30/8, met slechts 1550gr absoluut de lichtste in zijn klasse, en aan de kwaliteit hoef je niet te twijfelen. Grootste nadeel van deze motor, zoals hierboven al vermeld, 10 tot 12 weken levertermijn..
Setup info Plettenberg:
28x12 @ 12s: 150A-175A / Static Thrust: 25Kg
Zou normaal voldoende moeten zijn, indien niet kunnen we nog altijd naar een 29x10/12 gaan (Max. stroom voor de Predator: 210A).
Verdere RC:
Hitec Servo's (7950's&7955's)-Powerbox Competition-6014HS-2100mAh lipo's
Gewicht Benzine Vs. Electro;
Benzine : motor 2580gr, ontsteking batt 70gr dempers+bochten 700gr, tank&co 1150gr = 4500gr
Electro: Motor 1550gr, Regelaar 270gr, Lipo's 3064gr = 4884gr
Verschil: 384gr, 400gr afgerond, daar kan ik mee leven
Uitgebreid bouwverslag ben ik niet van plan te maken, die kan je al honderden keren terugvinden op het net, de electro-specifieke zaken wil ik wel laten zien.
Helaas zal de motor pas half-eind Januari geleverd worden, dus buiten de Servo's inbouwen kan ik nog niet veel doen.
Wat ik wel al kan doen is nadenken over de motorbevestiging. Er dient een afstand van bijna 14cm overbrugt te worden.
Volgens mij kan dit op 3 manieren (goed) gedaan worden:
Mijn voorkeur gaat uit naar deze manier:
Dit is volgens mij de sterkste/lichtste constructie.
De vraagtekens hieromtrent:
-Diameter buis?
-Wanddikte buis?
-Verbinding tussen Carbon platen/buis?
Als iemand hier een antwoord op heeft hoor ik het graag
2e manier:
Ook een lichte constructie, al stel ik mij vragen bij de torsiekrachten die de constructie te verwerken zal krijgen (met in het achterhoofd dat de Standoff's 13,5cm lang zullen moeten zijn!). Beter of minder goed dan bovenstaande? ik weet het niet.. Jij wel?
3e optie:
Houten motorbox bouwen, waarschijnlijk de zwaarste (of niet?), maar wel de simpelste oplossing.
2e 'probleem': Batterijplank. uit welk materiaal? al dan niet demontabel maken?
Tot zover mijn 'F3M toestel electrisch'