Hoe ziet de krill neus er nu uit? vierkant, hoe groot? zitten er montage gaten in, zo ja, welke afstanden? zit er een ander gat in?
Er staat een foto in dit topic ... in de neus zitten normaal geen gaten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe ziet de krill neus er nu uit? vierkant, hoe groot? zitten er montage gaten in, zo ja, welke afstanden? zit er een ander gat in?
Nando zei:Hoe kleiner de buis minder goed hij die krachten op kan vangen, je kunt van een 46mm buis niet verwachten dat hij hetzelfde doet als een 100mm buis.
Maar ik denk dat als je het puur over trosie hebt die 46mm ook genoeg is.
Uiteraard zal de torsie die opgevangen kan worden verminderen door een kleinere diameter buis, ik heb gisteren even zoeken naar formules:
Torsie= Totale kracht / 2pi x (Gemiddelde straal)² x Wanddikte
Hieruit leid ik af dat de torsie die optreed omgekeerd evenredig is aan de straal van de buis.. De hamvraag blijft natuurlijk of die buis van 46mm de torsie aankan (het zou nl. goed kunnen dat die 100mm buis 4x te sterk is, als je dan naar 46mm gaat is ze nog altijd 2x te sterk), helaas gaat het echt berekenen hiervan iets te ver voor een simpele ziel als ikzelf![]()
Wat ik me ook nog afvraag: De down- en side thrust zitten die al in de motordome of moeten die in de motorsteun voorzien worden?
firewall staat op 0-0, dus nog 2,5graad sidethrust nodig.. maakt echter niet uit voor de constructie volgens mij..
Mmh ik was toch van plan om die 2,5 al in te bouwen ze, afstand Firewall-prop is dik 21cm, als ge aan de firewall 1° bij zet schuift de prop 5-6 mm op, ook ni goe eh..
't is zelfs 3°
Bij of af maakt nie uit eh, da hangt er gewoon vanaf aan welke kant ge een rondelleke steekt![]()
Wow, die krachten zijn toch groter dan je zou denken dan....
Waarschijnlijk wel, dus idd
Als er trouwens iemand zich afvraagt waarom ik mij zo druk maak over een motorsteuntje (met dank aan Balsasniffer om mij aan Knife-edge spins te herinneren), zo zag de motorsteun van mijn eerste grote elektro (88" yak) eruit na de eerste Knife-edge spin:
![]()
Afgebroken in-flight, heeft de yak helaas niet overleefd, dat wil ik niet opnieuw aan de hand hebben..
Mijn gok zou zijn dat puur op torsie je ook met de 46mm wegkomt, maar zoals hier al staat komen er een hoop meer krachten op.Uiteraard zal de torsie die opgevangen kan worden verminderen door een kleinere diameter buis, ik heb gisteren even zoeken naar formules:
Torsie= Totale kracht / 2pi x (Gemiddelde straal)² x Wanddikte
Hieruit leid ik af dat de torsie die optreed omgekeerd evenredig is aan de straal van de buis.. De hamvraag blijft natuurlijk of die buis van 46mm de torsie aankan (het zou nl. goed kunnen dat die 100mm buis 4x te sterk is, als je dan naar 46mm gaat is ze nog altijd 2x te sterk), helaas gaat het echt berekenen hiervan iets te ver voor een simpele ziel als ikzelf![]()
Bedankt voor de info.Interlocks zou geen probleem zijn daar de beste modelshop van het land heeft aangeboden om de spanten te frezenkomt de passing ook ten goede natuurlijk
De "firewall" is 120mmx120mm, en heeft geen montagegaten.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, maar dat maakt in principe niet zoveel uit, het ging om het idee er achterMaar om een 50mm buis 2x te sterk te laten zijn zou de 100mm buis 8x te sterk moeten zijn (als je die formule volgt die jij opgaf).
Maak je de buis 2 keer zoveel diameter word de kracht die hij kan opvangen 4 keer zo groot, niet 2 keer.
Klapprop zou geen probleem zijn daar de motor daar op voorzien is, maar ik heb er een beetje schrik voor.. Net in figuren als de KE spin zou die klapprop wel eens de motorkap kunnen raken volgens mij?? Diameter kap = 34cm.Overigens ook een goede reden om voor een klap prop te gaan. Vermindert de krachten die overal opkomen, de trilling en het geluid.
Met pleziernando zei:Bedankt voor de info.
Op beide tekeningen van jou staan de lucht gaten trouwens 45graden verdraait tov hoe ik het zou doen. Gezien de plek van je montage gaten naar de motor.
(ik begrijp wel dat dit nog niet vast staat maar ik wou het toch even vermelden)