F5B meeting verplaatst!!!!!!

Als ik met mijn 3 meter kist op 6S lipo wil vliegen dan is dat geen F5B en ook geen hotliner.
En waarom niet? Voldoet aan F5B reglement en als ie rolroeren heeft en een redelijk profiel ook nog eens aan de definitie van een hotliner...

Als je met een 3 meter kist aan het F5B reglement wil voldoen dan heb je wel een hele kleine koorde (maximale vleugeloppervlak).

Maar ik gaf die 3 meter als voorbeeld, het gaat er gewoon om om kisten te weren die niet vooruit te branden zijn.

GJ

Hallo,

Leuk dat jullie bezig zijn met deze wedstrijd klasse.
Ik heb zelf nog een oude selection en denk dat ik ook mee komt doen.
Zelf heb ik niet echt de als doel f5b te gaan vliegen maar vind de wedstrijd taak wel leuk om eens te proberen.

Groeten en tot de 19e.
Ruud.

Ja, er is een maximum, Johan was me net voor.

Maar ga nou niet zo over dit doorzeuren..
Ik denk dat het duidelijk genoeg is, het moeten snelle kisten zijn afgeleid van F5B wedstrijdmodellen, dus echte hotliners!
Ik heb nog nooit gehoord van een 3 meter F5b kist , het zit allemaal rond de 2 meter.
Mocht iemand een 3 meterkist hebben die verticaal omhoog gaat en het tegen een hotliner op kan nemen dan is ie op de 19e ook welkom hoor!
Denk alleen niet dat er dit soort dingen in Nederland rondvliegen.
Mijn Solution van 2.80 gaat verticaal met 25 m/s omhoog maar die kan het wat rakken betreft niet opnemen tegen een simpel softlinertje.

Oh.. we hebben een radargun, dus snelheden kunnen ook gemeten worden!

GJ

Inderdaar, geen excusjes Sietse met je Ariane V10!!! en Dekker met die Klem 4000 !!!!

;)

Jos

Nederland is het jaar begonnen met een paar snelheids regelaar problemen. Ben binnen een week tijd door 3 regelaars heen gegaan. Oops!

Op de eerste competitie van die jaar in Engeland vloog tijden vlucht 3 mijn gloed nieuwe CC 125 regelaar in de fik.

Kan er iemand een brandblusser mee nemen, voor het geval dat?!

Jos

Jos,

Je kunt bij ons gewoon in de sloot landen....

Maar serieus, er is een goedgekeurde 6kg blusser aanwezig.

Groet,
Gerben

Hmm, volgens mij moet ik toch ook weer eens wat vaker op dit forum kijken.... Dit klinkt als een geweldig initiatief. Erg leuk om alle "speed freaks" uit nederland eens bij elkaar te brengen.

Helaas heb ik recentelijk de (hacker) motor van mijn Ariane V11 (door een "iets" te hoge spanning) finaal aan puin gedraaid :(:(
Een B50/13S 6.7:1 met 16x16 op 7 lipo's was net iets te veel van het goede..... (Het anker is compleet uit elkaar gespat.....)

Als alternatief heb ik nog wel mijn Excite (in hotline setup, 1,5 KW) liggen.
Geen volwaardige hotliner (volgens de F5B reglementen), maar wel lekker snel :D:D:D

Ik moet nog even kijken of ik kan op 19 juli, maar het lijkt me geweldig leuk !!!

Janwillem

Jan Willem,

Weet niet waar je de motor van daan hebt maar reparatie is misschien mogelijk. Ook als de motor niet te repareren is kan je vaak voor weinig (50% ofzo) een vervangen krijgen van de fabrikant.

Een Excite is ook leuk om te zien hoor, maar als je alleen geen motor hebt voor die V11 dan lijkt me het zaak om dat probleem te verhelpen voor 19 Juli.

;)

Er is bij iemand op de club iemand die z'n Ariane motor (hacker b weet ik veel met YGE regelaar) wegdoet. Ik zal wel eens vragen wat hij ervoor wil hebben.

Er is bij iemand op de club iemand ....

....en dat ben ik dus. Door Johan op dit draadje gewezen

Mijn motor komt uit een Ariane V10 en is een Hacker B40-6L + 4,4:1. De regelaar is eem Jeti/Master 105-3P opto. De Ariane V10 was gericht op 10 NiCd cellen/3 LiPo's

Zo te lezen zal dat niet matchen met de specs van de V11.

Maar als er interesse is dan graag een PB.

Willy

Willy, bedankt voor je reactie.

Inderdaad zijn dat niet helemaal de specs waar ik naar op zoek ben.
Ik zoek toch een iets "lompere" aandrijving :D

Janwillem.

P.s. ik zal even een nieuw draadje openen voor suggesties......

Ik ben even stil geweest vanwege wat gezondheidsprobleempjes maar bij deze een update.
Op het moment zijn er 5 aanmeldingen via de f5b.nl website binnen.
Zijn er zo weinig mensen die een hotliner hebben?
Kan me niet voorstellen.

Ik heb me voorgenomen om 2 kisten op te bouwen en dan met een leraar/leerling systeem de mogelijkheid te bieden om met een hotliner te vliegen.
Het zal geen kanon worden maar wel iets waar je bang van wordt als normale vlieger.
Denk aan zo'n 1400 watt op een 1400 grams kistje.

Mocht je zelf een hotliner hebben dan graag aanmelden op F5B.nl
Als je op 19 juli met die demo kist wilt vliegen dan graag een mailtje naar info@f5b.nl.

Grts Gert-Jan

GJ,

Dank dat het dan toch tijd wordt voor een flyertje bij alle clubs in het land.

Hier op de site kijkt misschien 1% van de vliegers?!

Jos

Hoi Gert-Jan,
Ik weet niet meer of ik me al officieel opgegeven heb.
Is er een lijstje met inschrijvingen?
Rick

Zo, daar ben ik weer even...
Druk druk druk.

Rick heeft al antwoord gekregen.
Op het moment hebben we ongeveer 8 deelnemers.
Iedereen die zich opgegeven heeft heeft een email gehad met een update.
Ik heb wat posters gemaakt, die gaan deze week naar clubs en winkels.
Zondag 28 juni ben ik waarschijnlijk in Heist (als er geen werk tussendoor komt).

Deze week komt er een Hawk F5B binnen, als ik tijd en zin heb maak ik nog even een vleugel voor een kistje, dan hebben we in ieder geval 1 kistje om mensen kennis te laten maken met het vliegen met een hotliner, via leraar/leerling systeem.

Ik hoop voor mezelf een Surprise 14 te hebben, als ie leverbaar is...

De eerste week van juli ga ik even kijken hoeveel mensen er nu echt meedoen en dan kijken hoe we de opstelling op het veld gaan doen.
Het is allemaal niet ofiicieel dus of de rakken nu 150 of 149 meter uit elkaar staan maakt niet heel veel uit.
Er hebben zich al wat vrijwilligers van Aeroclub Kennemerland gemeld om te helpen, alvast bedankt!

Mocht iemand nog een idee hebben voor de meeting dan hoor ik dat graag.

Er is 12 volt laadstroom aanwezig, vrijwel onbeperkt.
Koek en sopie wordt verzorgd, parkeren wordt geregeld.

Als laatste alvast een idee van waar het veld ligt:
Accommodatie Stompetoren

Adres:
Noordervaart 26, Stompetoren

Back