F5B winteractiviteiten 2014-2015

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 19 okt 2014.

  1. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    De Jackplug 6,3mm heeft 3 contacten en zit tussen de accu en de CC bec 10A en schakelt de hele stuurstroom in 1 keer uit, zowel de plus als de min.
    De Jackplug doet niet meer dan de contacten open duwen. Je zou er ook een stokje in kunnen steken.

    Elektronica Online - De Goedkoopste Elektronica Winkel van Nederland

    Ja, dat van die schakelaar op de zender.....
    Wij zijn met z'n drieën en hebben een vaste taakverdeling.
    Diegene die vliegt, bouwt de kist niet op en hoeft daar zich niet druk over te maken. Hij vliegt en moet zich aanmelden bij de wedstrijdleiding. De andere twee zijn druk met de kist.
    Tja, het is niet alleen handig om met drie man naar een wedstrijd te gaan, maar ook nog eens gezellig en we kunnen op weg naar huis nog even napraten.
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Op die manier voorbereiden voor de vlucht is een mooi systeem JJ, ideaal om als piloot rustig en ontspannen aan je vlucht te kunnen beginnen. Dat hebben jullie goed voorelkaar :)

    Ben wel benieuwd naar de gesprekken onderweg, lijkt me gezellig :)

    Gerben
     
  3. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Het verbaast mij ook dat er niet meerdere teams vliegen, nog even afgezien van de kosten voor de kist. Het leuke is ook dat we samen trainen en door andere instellingen ineens andere vliegbeelden zien van de kist.
    Je kunt wel alleen vliegen, maar het blijft alleen en je kunt je ervaring niet delen.
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Vandaag de nieuwe interface tussen webcam en 2.4ghz getest, werkt helemaal top. Voelt een stuk sneller en directer aan als de oude versie met een relais.
    Beetje jammer dat het eind van de dag ging stormen, alle statieven gingen om, inclusief van de webcam. Gelukkig nauwelijks schade, viel dan weer mee.

    Pieter: ik maak jouw interface dit weekeind klaar.

    Groetjes,
    Gerben
     
  5. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Analyse Markus controller. Ik heb een condensator gevonden die wat beschadigd was. Maar geen kortsluiting gevonden. Er was ook een klein onderdeel los: Pootje gebroken. S0. Diode? Rechts boven aan de foto met de krassen. Weer vastgesoldeeerd naar beste kunnen.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    MX300 doet het weer!! :D 195A op 6S, dat is beter!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    by the way, Neu1512, 1.5D op 18*19 RFM met voorverwarmde accu's zat gisteren op 3.9Kwatt piek. Morgen de Sergei prop erop zetten. Eens kijken wat er gebeurt.
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Is het nog gelukt met de Markus-link?

    Gisteravond heb ik nog even gecontroleerd of de lipo's in de gasboxjes nog in orde waren, vorig jaar stond er eentje heel erg bol. Dit keer lijken ze allemaal in orde. Ook het displaytje vervangen van de gasbox die wat zwarte blokjes had, is ook weer in orde (met dank aan GertJan die er nog eentje had liggen). En nog een van de laadkabeltjes geupdate, die was wat dun.
    Ben ook nog met de rakkenpalen bezig. Zijn erg dunwandig en waren toch ietswat verbogen. Eens kijken of ik bij de Gamma wat buis kan vinden die er mooi strak inpast. Wil ook de afspantouwtjes wat omhoog brengen, zodat de balen onder spanning niet gebogen worden. Ook nog bezig met een hengel-tas om de rakkenpalen netjes in op te bergen, is dat ook weer op orde.

    Groetjes,
    Gerben
     
  9. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Gisteren de rakkenpalen nagekeken. De 2 peildraden zijn nu van een iets dunnere lijn (3mm ipv 4), zodat ze minder snel verwaaien bij wind en minder spanning nodig hebben. Aan de onderkant een lijntje toegevoegd zodat de plek van de voorste haring makkelijker te vinden is. Alle lijnen hebben nu een klipje, zodat ze makkelijk aan de paal bevestigd kunnen worden, aan de paal zitten 3 ringen met oogjes om de klipjes aan te bevestigen.
    Was weer lekker hobbyen in de huiskamer, met meters touwtjes, klipjes en knoopjes.

    Nu maar weer eens verder met m'n eigen modellen..

    Gerben
     
  10. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Gelden een paar vluchtjes op Aerofly ook als wintervoorbereiding :)
     
  11. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Welja :)
    Hoeveel rakken waren het?
     
  12. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Ontvangeraccu spanning is nog o.k.
    Unilog 2 configureren, he geen energielimiet als waarde aan m-link mee te geven. :(. Dus kan ik net zo goed de unilog1 er nog in laten zitten.
    Rest nu nog gaan vliegen.
     
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    De vario van de UL2 schijnt beter te zijn, dat zou nog een reden kunnen zijn om te switchen...
     
  14. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Net een mailtje van Stefan gehad dat dit in de volgende firmware komt te zitten :) Toch maar de UL2 inbouwen als ik daar de tijd voor vind.
     
  15. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
  16. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.235
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zoets heet Knap! Gut gemacht Gerben!
     
  17. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Goed gedaan man!

    Rick
     
  18. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    lekkerrr..

    details? rakken?

    nog meer deelnemers uit onze contreien?
     
  19. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ronald,

    Was een interessante wedstrijd. Zaterdag een stevige en onrustige wind van A naar B. Gelukkig maar een buitje, net voor mijn eerste vlucht in de 1e ronde.
    Zondag was wat rustiger, hoewel de omstandigheden nog steeds erg uitdagend waren. Af en toe enorme thermiek, maar ook enorme daalwinden.
    Pieter was er ook, we hebben beiden in een van ronden twee extra stijgvluchten moeten doen om door de thermiektaak te komen. De laatste ronde had ik wat dat betreft nog mazzel, na een cut in de eerste 6'er, waar de piep op de terugweg kwam, werd ik wat geirriteerd en gaf nog wat extra gas. na de rakkentaak had ik al 1675Wmin op de telemtrie staan. Pieter en Luc hebben me top geholpen met het vinden van de lift, waardoor ik gelukkig de 10 minuten doorkwam..

    Luc had wat pech, een ronde deed de flapservo het niet vlak voor de start dus niet gevlogen, een andere ronde haperde de motor/regelaar. Willy vloog een strakke wedstrijd, alleen de laatste ronde helaas de throttle-hold vergeten uit te zetten. Hugues en Stefaan waren er ook, Stefaan was lekker op dreef en wist een mooie 8e plek te bemachtigen.

    De volledige uitslag vindt je hier:
    http://s523220828.online.de/html/f5b/2015/F5B_Gommersheim_2015.htm

    Komend weekeind gaan Pieter en ik richting Pfaffikon, Zwitserland voor de volgende ronde. Altijd lastig vliegen daar, wordt weer uitdagend..

    Groetjes,
    Gerben
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Niet je zender vergeten... Ik kom nu niet langs.
    En.... succes..
     

Deel Deze Pagina