F5B winteractiviteiten 2014-2015

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 19 okt 2014.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.219
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja, maarrrrr... GJ... hoe moet je dan al die trappelende turbopaarden testen?
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.882
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bas, volgende week komt er een sterkere koppeling en nog meer paarden onder de motorkap.
    Die worden dan getest richting vliegshow Harsewinkel...

    GJ
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.882
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Kreeg net een smsje van Gerben.
    In Zwitserland staat hij ook op het podium, 3e geworden.
    1e Remo Frattini
    2e Heiko Greiner
    3e Gerben
     
  4. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Wat een topper, die Gerben! Weer een zeer goede prestatie.
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Zender zowaar niet vergeten.. Was weer interesant in het Zwitserse. Vrijdag 24hr regen, zaterdag begon met lage bewoling, gelukkig later alsnog 3 rondes f5b kunnen vliegen. Pieter werd uiteindelijk 9e, en ik mocht weer op het podium, een derde plek dit keer :)
     
  6. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Dat gaat goed mannen!

    Bij volgend WK alle 3 in de top 10?

    Rick
     
  7. Medusa

    Medusa

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Breda
    Bij deze nog het fotografiche bewijs.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
  9. Medusa

    Medusa

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Breda
    Na een (heel) slecht weekend in Woodchurch heeft Gerben zich in Italie gerevancheerd door 1e in F5B en 2e in F5F te worden. Dat zijn waardevolle punten in de Eurotour.
     
  10. Joriz

    Joriz

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Amsterdam
    Gefeliciteerd Gerben! Goed bezig!
    Hoe sta je er nu in het totaalklassement voor?

    Groet, Joris
     
  11. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Zo, dat was weer een lekker weekeind..
    Donderdag al vertrokken richting Jurgen, om vrijdag samen richting Italie te rijden. Daar aangekomen was het lekker warm, 35 graden. Zaterdag werd het nog warmer, in de middag hebben we zelfs even 40.1 graden in de schaduw gezien. Maar het zwembad wat bij het veld hoorde maakte weer een stuk aangenamer :) De wedstrijd verliep op zijn Italiaans zullen we maar zeggen.. een briefing hebben we niet meegemaakt, ineens werden piloten opgeroepen en werd er met de wedstrijd begonnen. Vooral de eerste ronden hadden diverse piloten problemen, ikzelf had in f een losgeschoten kogelink op het hoopgteroer en moest laden (dat ging gelukkig nog).
    De wedstrijdleiding had ook problemen, het draadloze rakkensysteem werkte niet naar behoren en regelmatig misten er signalen van het a-rak. Op een gegeven moment zag ik 36 rakken op de klok, terwijl er toch echt 46 gevlogen waren. Maar goed, het veld was niet al te groot (10 piloten in F, 11 in B), en het werd allemaal ontspannen opgelost.
    Zaterdag ´s avonds hadden de gastheren een leuk diner georganiseerd, met 4 gangen pasta/antipasta/dolce etc. We hebben de avond afgesloten met een duik in het zwembad, was helemaal top!

    Met deze score sta ik in de Eurotour tussenstand nu (tijdelijk) 1e als ik me niet verreken. En ik denk dat ik niet verder kan zakken dan een 5e plaats als iedereen alle wedstrijden gevlogen heeft. Bad Bruckenau wordt nog een interessant rondje...

    Gerben
     
  12. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
  13. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Dat wordt dus BB weer winnen. Dan moet je toch een aardig eind zijn.
     
  14. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Op zich heb ik nog wel plek voor een extra Eurotour vleugeltje in de prijzenkast ;)
     
  15. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Wat een mooie klasseringen Gerben. Super.

    Zelf ben ik niet zo effectief in F3F maar heb wel op de Eurotour op de Col de Tende mijn record verbeterd naar 38.22 sec.
    Heb nu een Freestyler gekocht die over een week of zo binnen komt. Moet dan harder gaan, maar er zitten voor mij geen podium plaatsen in.

    Naast Sigi Schedel uit F5B die nu regelmatig F3F vliegt was het leuk ook Eugenio Pagliano als bezoeker weer eens te ontmoeten. Pieter jij zal hem je nog herinneren, met altijd mooie en vaak buitenissige modellen.

    Rick
     
  16. Medusa

    Medusa

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Breda
    Ik ken 'm inderdaad. Zowel uit de F3B (WK 1979 met zijn "Allure 97") als van een paar F5B WK's.
     
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.219
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Hallo Gerben,
    Há! Lees het nu net weer... Je gaat goed zeg! Top dat te lezen.
    Nu hoofd koel blijven houden... materiaal heel blijven...
    Maar ik zie wel... het is hard werken met dat crossen door de EU.
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2015
  18. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Bas,

    Dank je :)
    Dit seizoen is een experiment, eigenlijk in voorbereiding op het WK. Veel wedstrijden, 15a16 stuks geloof ik, en iedere wedstrijd zoekend naar de juiste 'frame of mind'. Vooral het mentale deel is erg lastig. De juiste spanningsboog zoeken. Ook emotioneel is dit seizoen een beetje een achtbaan. Goed begonnen, daarna wat tegenvallende resultaten met als culminatie Woodchurch met een beschadigd en een total loss model en weer beter in Italie.

    Gister waren Pieter en ik weer onderweg, dit keer naar Anthisnes, net achter Luik. Prachtig weer en hoewel het begin met 2x47 rakken al goed was, moest er meer in zitten als ik naar het weer keek. Dat bleek ook te kunnen in ronde 3, met 51 rakken :)
    http://www.clubsaam.be/f5/F5B/scores/2015/Anthisnes.htm

    Komend weekeind geen wedstrijd, weekeind daarop F5F vliegen in Wolfhagen en dan 2 weken later de 3e NL wedstrijd. En dan is Augustus ook weer voorbij. In de tussentijd nog wat hobbyen met props en ik wil een nieuwe regelaar testen.. Props blijkt lastig dit seizoen, ik heb nu 2 props die het goed doen, de rest werkt niet voor mij. Maar er wordt gewerkt aan een oplossing waarvan ik hoop dat het een constantere factor oplevert. ;)

    Gerben
     

Deel Deze Pagina