De davits
Hallo mede Marinevrienden,
Dan na heel wat wikken en wegen verder gegaan met de bouw van de davits.
Na allerlei ontwerpjes uitgedacht te hebben toch maar weer terug gevallen op het eenvoudigste ontwerp onder het mom : keep it simple !
Hier eerst wat probeersels :
De vorm uit de tekening gesneden en nagemaakt met :
1 mm polystyreen - > veel te dun, niet zaagbaar en met het snijden blijkt het te fragiel dus op naar
1 mm triplex, dat is vast beter -> niet dus, ook hier zagen en snijden lukt niet echt goed. De vorm blijkt het probleem.
Het idee was dat tussen twee vormen van de davits een haaks latje in de dezelfde vorm kwam waardoor de davits een U-vorm zou hebben. Vraag niet waarom maar dat was het idee.
Toen terug naar de gewone wereld en dus 2 plaatjes 2 mm polystyreen op elkaar geplakt en de vorm getekend m.b.v. mijn 1 mm malletje wat ik na mijn eerste poging nog had. (tip : gooi noooooooooit wat weg !!!)
Dat ging een stuk beter dus de hele boel voorzichtig uitgezaagd (zaagjes zijn best scherp trouwens als je niet oplet, au dus)
Toen twee dwarsverbindingkjes ertussen gelijmd met het sloepje op de achtergrond (en ja, gekocht

)
en het voorlopige resultaat :
En ik weet dat er geen twee verbindingen zijn maar slechts 1 maar het moet ook een beetje stevig zijn.
Op naar de montage op de boot. Hoe dat moet weet ik nog niet maar daar kom ik ook wel uit.
Luc