F86K Sabre(ARF URmodelle)38 flight's tot dusver.

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
.........of ik wel bij mijn volle verstand ben

Die hoop ben ik allang kwijt :hammer: ..........

In kader van documentatie/plaatjes om van af te kijken zou ik de Soesterberg machine namaken, kun je altijd bij om fotootjes te schieten en....weer een reden om er maar eens langs te gaan.... :D

0746225.jpg

Mijn ervaring..., ik zou die antenne gewoon buiten laten, turbine model is nogal wat complexer als het om stoor velden gaat, heb er zelf al eens eea mee geprobeerd met verdeelde succes.... :? Je zou wel die antenne wat dunner kunnen maken zodat hij minder opvalt en verwijderbaar zoals ik heb gedaan. Mijn antenne is gemaakt van 1 mm verenstaal en is met een stel schroefje van binnen bevestigd. Kun je hem losmaken op de grond.

Groet,
Gerald

hoi Ger,
en klaar , ik hoop dat het weer ook mee werkt , tot nu toe gaat het !!

Wij zijn later vandaag al onderweg,kijken hoe het veld er bij ligt.

gr vosje :D

Nou Ger,ik ben benieuwd naar je Jet,ik kom met pasen ook een kijkje nemen bij Pampa in elk geval :D

Groeten,
Marcel

Dan zal ik jullie niet langer in spanning houden !!!!!!
Hij heeft gisteren gevlogen met succes !!

veel plezier er mee !

gr vosje :D :D

kijk! Weer een jetvlieger erbij!!!!!

Gefeliciteerd Ger :thumbsup: hoop dat er nog vele vluchten zullen volgen. Je zult wel gemerkt hebben dat het vliegen helemaal niet zo moeilijk is, vliegt erg strak en luistert goed naar het baasje. Enig verschil met conventionele modelen is de lak aan prop. wash en de "ietswat" gecompliceerdere systemen.

Heb zelf ook één keer zo´n stofzuiger landing gemaakt met mijn F16 bij een demo te Lelystad. Terplaatse turbine gedemonteerd en alleen wat gras sprietjes rond de diffuser gevonden, lagers klonken ruisloos....zaakje in elkaar gezet en die dag nog een aantal vluchten gemaakt. Lijkt vaak erger dan het is, die turbines kunnen best tegen een stootje :wink:

Nu de kinderziektes eruit werken, nog een paar vluchten voor de gemoedsrust en daarna afwerken......iets waar ik op moment ook wat moeite mee heb met mijn F16...., moet een beetje zin krijgen na 3 jaar extreme studie.....

Groet,
Gerald

Berto zei:
Gefeliciteerd met de geslaagde maiden :thumbsup:

Thanks Berto.

Krijg toch een rot gevoel in mijn buik als ik naar jullie maiden kijk van de twinomadornier type 22.
Ik hoop die van jullie binnenkort ook een geslaagde maiden zien maken als ie weer gefixt is.

Groet Ger.

Dank voor het medeleven.

De (zoals jij hem noemt) twinomadornier type 22 crash was een duidelijke geval van jammer, maar daarvoor hebben we al zo dubbel gelegen om de GeeBee dat we die crash goed konden verwerken.

Maar zoals je wel gezien zult hebben zijn we al weer druk bezig met de reparatie dus binnenkort een nieuwe maiden poging met de rolroeren in de goede stand.

En Onno met een helm :tank: op achter de camera 8) (of achter mij want ik ga echt niet op mezelf mikken en Onno was toen een mooi richtpunt :wink: ).

hoi ger.. gefeliciteerd..

wanneer is dat :

"en dan gereed maken voor de grote meeting in groningen bij fivelingo in appingedam "

dat is voor mij in de buurt.. kan ik even komen kijken..

Peter

Hoi Ger, gefeliciteerd met je maiden en succes met je volgende vluchten!

Hoi Ger,

Super :wink: leuk verslag van je maiden en natuurlijk natuurlijk gefeliciteerd.

De aluminium kleur ziet er goed uit, waarom wilde de neuspoot niet locken.

Op naar de 100ste vlucht (8) jouw kennende zit je daar zo aan, hoop em snel een keertje te zien vliegen.

Ton

Back