FastLane Monster Rustler

Eff een waardeloze update, na 12 min rijden waren peet en ik klaar.

Peet reed zijn servosaver stuk, en ik reed tegen een los stuk steen met 60 km/h waardoor de alu rustler airborne ging:D

Gelukkig maar 1 alu draagarm stuk.....en dat na 6 koprollen.
Ik heb nog wel de beloofde foto's, als er mensen nog verzoekfoto's hebben schiet ik ze graag. Ook heb ik nog wat closeup foto's van de custom onderdelen.

PICT0960-1.jpg

PICT0961-1.jpg

PICT0962-1.jpg

PICT0963-1.jpg

PICT0965-1.jpg

PICT0966.jpg

PICT0972-1.jpg

Zoals je ziet hij word echt gebruikt, geen shelfqueen:D

PICT0969-1.jpg

Resultaat met een aanvaring steentje:(

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei, voor op de voorbumper die lexaan bumper bevestigen. (je hebt er al 2 gaatjes voor in zitten.) die laat je dan iets omhoog gaan tot voor de schokbrekers zeg maat. (hoef ja geen extreem grote spoiler te zijn.)
dit zal je zeker flink wat downforce op de voorkant geven bij hoge snelheden. (als je de spoiler niet groter maakt als de bumper blijft die ook mooi heel, en als je de vorm goed kiest en het formaat niet te groot is zal het er ook goed uitzien. :)

verder zou ik aan de onderkant van het alu chassis een plaat lexaan plakken. met de gladde onderkant heb je geen wervelingen onder de auto, en zou die ook stabieler moeten zijn bij hoge snelheden. (mischien zelfs een optie om skirts te maken zoals die oude Lotus F1 auto had, om onderdruk onder de auto te genereren voor downforce.
als je er dan genoeg vermogen in drukt, zou een snelheids record wel haalbaar moeten zijn lijkt me.

Zoals ik al zei, voor op de voorbumper die lexaan bumper bevestigen. (je hebt er al 2 gaatjes voor in zitten.) die laat je dan iets omhoog gaan tot voor de schokbrekers zeg maat. (hoef ja geen extreem grote spoiler te zijn.)
dit zal je zeker flink wat downforce op de voorkant geven bij hoge snelheden. (als je de spoiler niet groter maakt als de bumper blijft die ook mooi heel, en als je de vorm goed kiest en het formaat niet te groot is zal het er ook goed uitzien. :)

verder zou ik aan de onderkant van het alu chassis een plaat lexaan plakken. met de gladde onderkant heb je geen wervelingen onder de auto, en zou die ook stabieler moeten zijn bij hoge snelheden. (mischien zelfs een optie om skirts te maken zoals die oude Lotus F1 auto had, om onderdruk onder de auto te genereren voor downforce.
als je er dan genoeg vermogen in drukt, zou een snelheids record wel haalbaar moeten zijn lijkt me.

Heb je een foto van die oude lotus f1? En dat de wagen airbourne ging kwam door die steen, die was 10 bij 15 cm, de rustler heeft maar een grondspeling van 11mm:D de steen werd een soort schans, wel heeft alu bewezen sterker te zijn dan ik zelf dacht. Als de wagen van orgineel traxxas plastic was geweest had ik zeker mijn schokbreker aan gort gereden.

Thx voor de tips wederom!

ik doelde niet op de steen, maar in he talgemeen. (ik dacht dat je de 160km/h wou gaan halen met dia wagen? )
die lotus F1 die ik bedoel had rubberen skirts aan de zijkant. waren naar een paar races gebanned, omdat de auto gewoon veel sneller was als de competitie, en het dus saai werd. :P temisnte, dat is hoe ik het verhaal heb begrepen tot nu toe.
weet zo de exact jaartallen niet, maar zal eens kijken.

Je bedoelt dat er geen stuk over de motor zit? Waardoor er ook een koeler op past?
De integy is een "open" gearbox en kun je dus zonder aanpassing een 1:8 motor er in zetten, die van pk is hetzelfde als een plastic gearbox, en past dus geen 1:8 motor in.

Heb je een foto van die oude lotus f1? En dat de wagen airbourne ging kwam door die steen, die was 10 bij 15 cm, de rustler heeft maar een grondspeling van 11mm:D de steen werd een soort schans, wel heeft alu bewezen sterker te zijn dan ik zelf dacht. Als de wagen van orgineel traxxas plastic was geweest had ik zeker mijn schokbreker aan gort gereden.

Thx voor de tips wederom!

het gaat om de lotus 78 en 79. zei hadden onder het chassis niet zozeer skirts, die vooral waren bedoeld om de lkucht langs een omgekeerde vleugelvorm onder het chassis te laten gaan zodat de auto naar de grond werd gezogen.

De reden van de verbanning van deze aanpassing is vooral dat de de auto's zo'n enorme downforce hadden dat de rijders de g-krachten in de bochten niet aankonden

http://www.jpslotus.org/main/ground.htm

Welke wingmount is dat als ik vragen mag? Ik ben me een beetje aan het orienteren voor als mijn h3llfire het begeeft:) (of ik gewoon iets met MOAR SHINEH wil hebben:P)

Je bedoelt dat er geen stuk over de motor zit? Waardoor er ook een koeler op past?

Precies!

Ik zit daar ook naar te kijken en dat is precies de reden om voor die Integy (of FLM of Venom of Hot Racing) tranmissions te kiezen; grotere motor geen probleem en extra koeling/heatsink geen probleem.

ik heb de FLM en die raad ik hard aan, niet veel zwaarder dan stock, de venom case is zelfs nog lichter...

Je wil iig een aantal graden rear toe in hebben, ik zit zelf op 5 en ik verwacht dat mijn rear grip nog meer hulp nodig gaat hebben... gezien je goal kwa powerplants/speed...

ik heb de FLM en die raad ik hard aan, niet veel zwaarder dan stock, de venom case is zelfs nog lichter...

Je wil iig een aantal graden rear toe in hebben, ik zit zelf op 5 en ik verwacht dat mijn rear grip nog meer hulp nodig gaat hebben... gezien je goal kwa powerplants/speed...

Ah, je hebt de 4 graden toe in versie. Ik zit alleen aan te hikken tegen die lange wachttijd, ik geloof nu zelfs 10 weken voor die FLM transmissie?

Vanavond heb ik 106 km/h gehaald met m'n Rustler VXL (op 3S met 31/76 gearing), alles stock, alleen 1,5 cm benzine leiding in de shocks gedaan om hem wat te verlagen.

Ah, je hebt de 4 graden toe in versie. Ik zit alleen aan te hikken tegen die lange wachttijd, ik geloof nu zelfs 10 weken voor die FLM transmissie?

Vanavond heb ik 106 km/h gehaald met m'n Rustler VXL (op 3S met 31/76 gearing), alles stock, alleen 1,5 cm benzine leiding in de shocks gedaan om hem wat te verlagen.

Zo dat doe je erg netjes, wij kwamen niet verder dan 12 kmh op de garmin het werkte dus niet:-)

Echt balen dat mijn smartphone stuk is, daar zit een speedometer op, werkte perfect.

Waar of via wie kun je de andere transmissions kopen in nl? Die venom bv.
Ik heb integy een mailtje gestuurd met de vraag wanneer die open gearbox weer in productie gaat.

ik heb mijn FLM bij rcdirectonline gescoord, zat wel een wacht tijd op maar zeker geen 10 weken (maarja dat was al weer een tijdje geleden). De venom case zou ik niet weten die heb ik zelf niet...

Hoi ben wel erg benieuwd wat je gelinkt hebt. Zou je misschien ook een titel of iets kunnen neerzetten. De link werkt niet, want ze hebben zo'n moeilijke site daar bij Conrad.
Alvast bedankt.

Steve,

Lang leve de nachtdienst.:cool:
Tijdens een van de meerdere google uurtjes , zoekend naar een betrouwbare snelheids meting kwam ik bij conrad dit tegen.

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

misschien iets om over na te denken.

MVG Peter

Back