Niek zei:
Naar mijn bescheiden mening is het misschien een beter idee als hij als importeur gaan werken ipv als "voordeur" verkoper. ..
Op die manier zijn meerdere winkels wel geinteressseerd in dit parkflyer spul.
Als hij daarmee ook zijn onderdelen in voorraad situatie heeft verbeterd, kan deze feda hier ook een geduchte piccolo concurrent worden.
Hb afgelopen zondag een Feda bij indoor meeting wat hupjes zien maken, eea ziet er wat steviger en doordachter uit dan de pic..
Maar alles kan stuk natuurlijk.
Over je klacht van de staartrotor, dit is inherent aan het concept van de piccolo / feda / hummingbird enz met een los aangedreven FP staartrotortje.
Ere wie ere toekomt... Het staartrotorblad is inmiddels met een notatje aan mij gestuurd.
Ik deel je mening, importeur is beter dan voordeurverkoop. Ik denk ook dat hij zo een groter marktaandeel kan krijgen
Heb dus na maanden weer eens kunnen "vliegen" met de Feda.
Zoals ik eerder gezegd heb. Hij is erg instabiel.
Je merkt dat als je de FEDA draaiend op je hand zet en verder niets doet.
De Feda gaat volledig uit zichzelf nicken en rollen. Ik denk dat de speling in alle onderdelen daar de grote oorzaak van is. Tweede probleem is dat de ontvanger, rotor besturing en gyro allemaal (oude model) aan één kant zitten wat de heli uit balans brengt (helt wat naar links)
Hierdoor moet je met je zender je trim wat naar rechts zetten (roll) en nick forward.
De Piezo gyro werkt (bij mij) onregelmatig. De staart gaat zonder enige vorm van wind (binnen) er plotseling vandoor, maar dat kan zowel naar links als naar rechts zijn en is dus niet op te lossen met een trim.
Ik denk (graag nog tips) dat de gyro beter afgesteld moet worden. De Gain heb ik al op en neer gedraaid, maar dit helpt vooralsnog niet
De behuizing waarin motor regelaar en ontvanger zijn geplaats gaan lastig dicht, mede omdat ik de servo's moest omsteken. Ik vlieg gas en roer op de linkerstick en nick en roll op de rechter. De Feda is af fabriek niet zo gebouwd. De kabellengte van de servo's is zo klein dat ze niet meer via de uitsparing naar binnen lopen. Een nieuwe uitsparing biedt iets aan soulaas, maar dan nog sluit het deksel niet goed.
Probleem daarbij is dat de roll servo dan tegen de deksel aan kan komen en de FEDA onbestuurbaar wordt. Veel plakken of tie-rips kunnen niet vanwege het gewicht.
Mijn persoonlijke conclusie:
Je moet een ervaren rc-heli piloot zijn om de FEDA goed in de hand te kunnen houden. Mijns inziens is op termijn, een (lichte) crash vrijwel onvermijdelijk. Het is leuk speelgoed, maar er in je huiskamer mee vliegen kan alleen als je eerst alle meubels er uit gehaald hebt. Of je moet een CRACK zijn en alle onverwachte bewegingen tadeloos kunnen opvangen.
Voor wat het waard is.... Harpert