FENDT 309 LSA 1:8

norbert,
hier de scan
aandrijfingfendt309lsa.jpg

met de tandwielen op de hoofd as kun je wisselen met de overbrenging naar voor
100_3319.jpg

deze dus

hier een linkje van de banden:Wachingers RC Landmaschinenmodellbau, Helfenbrunn
kijk even op Vollgummireifen
voorbanden
reifen_122x52vg_13963.jpg

achterbanden
reifen_185vg_5346.jpg

groetjes arjan

Hoi Arjan,

Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg(scan) hier ga ik mee aan het werk want dit ga ik zeker uitwerken. Super !! en nogmaals bedankt

hoi norbert,
ben je soms ook vanplan een fendt farmer te bouwen?
of moet het iets anders worden?of gebruik je het voor je schlüter
ik ben benieuwd
groetjes

nu net een mailtje gehad van de firma Wachinger
over de banden (kosten)
deze zaak reageert wel op e-mail's in tegenstelling tot de firma barnhausen
deze laatste firma wil niets verkopen denk ik wacht an 4 weken op antwoord (dus laat maar)
ik bestel ze dus bij de firma Wachinger gezien ze zelfs op zondag een reactie stuuren erg nettjes
nu even wachten op de kosten voor de verzending maar dat gaat hij deze week nog mailen

en dan velgen draaien uit alluminium (ik heb rond 120 mm ong. 20 cm lang) dus dat moet wel lukken

groetjes arjan

Hoi Arjan,

ik wil dit gaan toepassen op mijn volgende project. weer een schlüter maar dan kompleet eigen bouw. Ik heb net de hefarmen voor de trekker gefreesd. langzaam gaat het vooruit.
Voor banden kun je ook eens kijken bij mfz-blocher.de . dit is ook nog wel een correcte firma.

Groetjes

Schlüter Bärenstark

ja ik had hier al gekeken maar deze firma heeft niet de maat die ik achter nodig heb
nl. 186 mm
maar even goed bedankt
ik ben wel benieuwd naar je eigenbouw schluter,welke schaal woord hij?

groetjes arjan schmalz

ik bouw de trekkers in schaal 1:14. Ik heb al een fendt 930 vario ook een omgebouwde dickie met werkende hef en verlichting. en dan nu de Schlüter. Achter in de tuin staat een kapschuur waar de trekker in kunnen als ik in de tuin werk. ik heb er ook een cultivator bij en ben dus nu ook bezig een werkende ciclomaaier te bouwen.
Dus houd ik het bij deze schaal dan past alles mooi bij elkaar.
De schlüter van wachinger of mfz is mij te duur daarom doe ik eigenbouw.

groetjes norbert

Schlüter Bärenstark

hier even een update,
dashboord console en pedaal groep gemaakt,de pedalen kunnen gewoon bewegen en komen d.m.v. een trekveer weer terug
het is nog iets grof maar dat moet ik nog bij werken

100_1156.jpg

100_1157.jpg

100_1159.jpg

100_1160.jpg

groetjes arjan

hoi,

even een foto van het alluminium rond 110 mm.
als ik de banden binnen heb moeten dit velgen worden

dus weer een draai klus(je)
100_1183.jpg

groetjes

Ik vind het wel echt heeeeeeeeeeeeel knap hoor. Ik heb helemaal geen verstand van trekkers enzo en van zelf bouwen. Maar dit is echt heel mooi!!
Daniel

ik ben er zelf ook trots op en iedere keer als ik weer iets verzin dan sta ik zelf ook weer versteld van het resultaat
je moet gewoon beginnen en dan komt het allemaal wel goed

iedere keer verzin ik weer iets,het model staat soms gewoon op tavel en de inspiratie komt dan weer vanzelf en ik ga weer bouwen

groetjes arjan

En je hebt er ook wel goed gereedschap voor nodig. denk ik

Succes

Daniel

hoi,
hier weer wat werk te zien van mijn Fendt
het is de achterkant en wel de bevestiging van de trekmuil
deze is gefraisd uit allu. en de trekbek plaat is schuifbaar (net als de echte)
er moet nog 4 maal een borg gat is zodat de muil ook op 4 posities kan blijven hangen na gelang de dissel van de aanhanger natuurlijk

100_3544.jpg

100_3546.jpg

100_3557.jpg

100_3558.jpg

groetjes arjan schmalz

Fendt tractor

Arjan hij wordt heel gaaf. Ik heb al een tijdje niet gekeken op deze site, maar je vorderd heel goed. Je hebt op de zaak weinig te doen zeker !? Nee 'n geintje. Ik kom een dezer dagen naar de zaak, dan hebben we het er nogwel over. Groetjes Fred

Back