ff opnieuw scania king off the road

• Topicstarter Topicstarter king of the road
  • Startdatum Startdatum
Philippe,
Als je de truck wilt laten schakelen,heb je sowieso een 4 kanaalszender nodig.1 kanaal om te sturen,1 kanaal om te rijden en 1 kanaal om schakelen.Dan hou je 1 kanaal over voor misschien een aansluiting voor de verlichting.
Anders heb je aan een 2 kanaalszender genoeg (rijden en sturen).
Bij sommige van mijn trucks heb ik de versnellingsbak vastgezet in de tweede versnelling.Met deze truck trek ik geen zware trailers,anders moet ie te veel trekken om weg te komen.
gr Marcel.

Hoi, Rottierood,
daar heb ik al eens over nagedacht.
Ik heb besloten voor een 3-kanaals zender, zodat ik ook kan schakelen, het zou zonde zijn moest ik dit niet kunnen als die optie wel voorzien is. Maar voor de verlichting koop ik geen 4-kanaals zender omdat ik waarschijnlijk er toch nooit lichtjes in ga bouwen.
En de truck is eigelijk alleen om wat te experimenteren en er wat plezier aan te beleven, echt mee rijden zal er minder mee gebeuren, juist hier thuis wat. Misschien dat ik naar een club ga maar dat lijkt me straf. (bedankt voor de info!)
Philippe

Philippe,

bij mijn weten zal je zowieso voor een 4 Kanaals-zender moeten gaan, als ge wilt kunnen schakelen.

3-kanaals zenders zijn enkel verkrijgbaar in pistoolversie, en hierbij is bij mijn weten het 3° kanaal niet afzonderlijk te bediening (dit is enkel een mixbaar kanaal om bvb remservo op voor en achteras afzonderlijk in te mixen) Althans - zo is het bij mijn 3 kanaals pistool zender

Voor de truck gebruik ik een klassieke stickzenders met knuppeltjes, en die zijn er zowieso in 2- en 4-kanaals uitvoering.

Denk trouwens dat een "basis" 4-kanaals stick zender zeker niet duurder is dan een 3-kanaals pistool zender.

Zo heb je al een Futaba T4EX 4 kanaals incl ontvanger en 3 servo voor ongeveer 140 euro. (gebruik ik zelf ook voor de truck)

De goedkoopste 3 kanaals pistolen betaal je ongeveer evenveel. (en is dus enkel sturen + gas, vermits 3 kanaal een mixkanaal is en dus geen los te bediening kanaal)

Hoi, Dazzler,
de man uit de plaatselijke modelbouwwinkel heeft me toch een 3-kanaals zender laten zien :roll: en dit met stickjes dus geen pistoolvorm. En deze zou 70€ kosten.

Philippe

Ik zou gewoon voor iets meer een robbe FC-16 kopen. Die kun je later ook nog uitbreiden als je dat wilt. Of samen gebruiken met de MFU.

Philippe,

weet je het type? want ik weet dat bvb futaba idd een 3-kanaals stick zender heeft, maar dit is eigenlijk de stick versie van 1 van hun pistool zenders... voor diegene die niet graag met pistool rijden. Maar het derde kanaal is daar - net als bij de pistoolzender - slecht inmixbaar bij 1 van de andere 2 kanalen en dus niet regelbaar op zichzelf.

philippe6 zei:
Hoi, Dazzler,
de man uit de plaatselijke modelbouwwinkel heeft me toch een 3-kanaals zender laten zien :roll: en dit met stickjes dus geen pistoolvorm. En deze zou 70€ kosten.

Philippe

Hoi,
dat kan goed zijn.
Over de zender moet ik me nog eens goed bevragen en misschien toch beter dat ik wat meer kanalen heb jah, moest ik bijvoorbeeld ooit een trailer bouwen. Dus een kanaal voor de servo voor het aan- en afkoppelen.
Maar het merk van die 3-kanaals zender weet ik niet.

Philippe

hoi allemaal ik heb weer nieuwe fotos hij staad in de grondverf en de lampen heb ik ook aangeschaft wordt een hele klus om het te laten werken

zoals jullie kunne zien zit het chassi al aardig in elkaar ik heb nu alleen de kappen nodig om het af te maken maar die moete eerst gespotten worden momenteel staan ze in de grondverf en de klueren heb ik ook al maar die vertel ik nog niet zien jullie vanzelf en de led verlicting heb ik voor weinig gekocht in een winkel alleen moet het helemaal zelf aanlegge met weersatand en zo maar is een stuk goedkoper om het zo te doen dan het kant en klaar te kopen

gr king off the road

Hallo King of the road,
je bent nu al deels met de cabine bezig en de zijskirts :!: 8O ,het gaat goed vooruit!
Ik hoop dat je het voor mekaar krijgt met de bedrading en de lets, maar dat zal wel.
En heb je dan nog zooo veel werk aan de truck? Hoe lang ben je er al ongeveer aan bezig?
Ik ben benieuwd naar de kleuren!!! :lol:
Philippe

Ziet er nu al toppie uit!Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke kleuren van je Scania.
Ook ik ben nu met Led verlichting bezig.Ik gebruik daarnaast ook kleine gloeilampjes voor de topverlichting (ik praat nu over mijn Roadtrain).
Deze worden gevoed door twee penlitte batteryen.Ik heb dus geen weerstandjes nodig.De verlichting in al m''n trucks doe ik op deze manier.Zo hou ik genoeg stroom over om zolang mogelijk te kunnen rijden.De rijaccu bespaar ik dan.
Ik hou deze topic in de gaten.
gr Marcel.

hey mensen leuk dat jullie het zo mooi vinden nou ik heb die leds die komen op een aparte beterij houder emn dan aangesloen met een schakelaa op een travo ben nu 1 week bzig geweest en voordat ie af is dat weet i nog niet licht aan de tijd maar die leds die ik nu heb is de standaart verlichting maar er komt nog veel meer op ;)

als ik ze ga inbouwen zal ik er fotos van maken maar dat kan wel ff duuren moet eert het weer een beetje meezitten kan ik het spuiten de kappe en daarna de led op een eigen voeding aanlegg en dan aan en uit met de sevo kunne zette

Zo dat gaat snel! Als je zo door gaat is hij zo af. :D

Groeten,

Kris

P.S Misschien is het een idee om hoofdletters en punten te gebruiken. :wink:

8) ja,schiet mooi op...

ben erg benieuwd naar de kleur......... :wink:

hoi allemaal ik heb hem in een kleur gespten maar moet nog ff fotos maken maar dat zal ik dalijk doen en dan et ik ze morgen op de site de blanke ak moet er nog over en dan in elkaar zette alle draade voor de verlichting legge en dan alles afwerken en de binne kant afwerken ziet er niet uit nu is rood met wit maar goed

weet iemand waar je een dun plaatje van 2 mm of mider kan kopen niet doorzichtig gr king of the road

nou mensen de eerste fotos van de kleur maar hij moet nog een x gespoten worden en dan de blanke lak er over binne kant nog een kastewand en bed in en dan dse verlichting aansluiten ik zal daar ook fotos van maken is namelijk de bedoeling de verlichting op led te zetten met een eigen voeding en dan met de servo aan en uit te kunne zette ben er ale een beetje over uit hoe maar dat komt wel goed oja en het boortje scania wordt ook nog rood hoor ;)

Back