ff opnieuw scania king off the road

• Topicstarter Topicstarter king of the road
  • Startdatum Startdatum
Ik vind het wel een beetje gewaagde kleuren: rood met beige/wit.
Maar als ik het zo zie wordt het een zeer mooie truck!!! 8O Het wit steekt mooi af bij het rood -> kan niet wachten tot de cabine in mekaar staat. :P

Philippe

hey phillip het is inderdaat gewaachtdat rood is moeilijk spuiten echt maar de kabine woordt ook bage van binne en dan de kastge wand ook met rode beurtjes en het bed laat ik de kleuren ook op terug komen dus als het af is is het een mooi gezicht wel ff wenne dank dat ik de enige ben in die kleuren combie ;) :)

Zou wel eens goed kunnen zijn! :lol:
Leuk dat je het interieur veel detail gaat geven maar zijn het bed en de kastjes mee inbegrepen in de kit of ga je hier zelf wat op bedenken...

Philippe

nee zit er niet bij moet ik zelf gaan maken ik denk van plastik als ik eraan kan komen en anders van aluminum maar in die kastewand en bed kan ik wel mooi me bedrading in kwijt :)

Klopt volledig dat je daar je bedrading kwijt kan maar wel stom dat het bed er niet bij zit :? , had toch gemoeten vind ik maarjah.
Zeker omdat de ruit niet donker is, je kan gewoon de cabine in kijken.
Philippe

Vraag bij een auto dealer/garage om een stuk verduisteringsfolie, 15% ofzo. Dan ben je ook van dat gedonder af.
Scheelt een hele hoop werk. 8)

Anton

dat ken ook maar dan is je wagen mider realisties en als je het doet moet je het goed doen

Precies het ziet er veel minder realistisch uit . Ik vind het ook altijd zonde als de ramen donker zijn.

Klopt volledig van die ruit, is het bij de volvo van tamiya niet dat die ruit donkerder is? Ik heb dat ooit gezien en dat knapt de truck enorm af!
En inderdad als je iets doet, moet je het goed doen. Voor modelbouw moet je ook je tijd nemen.

Philippe

De Scania is op verschillende foto's ook wel eens met donkere ramen te zien. Dat word meestal zo gedaan als de mfu (multifunction unit) ingebouwd is, dan moet volgens tamiya het interieur er ook uit. Dit is zeker niet nodig want bij mijn scania heb ik ook de MFU en Interieur ingebouwd zonder dat je er veel van ziet.

Effe geduurd... :?:
Ik vind dat je zeer veelvuldig foto's plaatst en dat het goed vooruit gaat!
Dat rood ziet er strak uit, in combinatie met dat beige gaat het rood waarschijnlijk nog beter uitkomen (grille). :P
Heb je ook planne om er een trailer achter te maken? Omdat je ergens anders hier op het forum hebt gevraagd waar je hem kan kopen...
(Sorry als je al ergens plannen over een trailer hebt vermeld maar voor zover ik mij dit topic herinner niet)

Philippe

he philippe6 ik zat te denke aan een koeler der achtr te hangen maar die tautliner die op het onderwerp staat mijn tamia scania en tautliner ziet er ook super uit hij is alleen vrij prijzig

de volgende fotos komen pas zaterdag avond denk dan heb ik er pas tijd voor moet de draaden solderen en zo

Schiet al mooi op zo! Maak je de binnenkant van de achterlichten nog zilver?

Een koeler erachter is opzich natuurlijk erg mooi, dat wou ik zelf eerst ook. Maar Ik wil ook nog zo'n linde heftruckje kopen en dan is het wel leuk als je je trailer ook echt kan laden. Met die Koel trailer ben je zo uitgeladen als je er maar 2 pallets in kan zetten.

Ga je er ook nog geluid in zetten? Ik moet eerlijk zeggen dat als ik het geluid bij mijn eigen scania uitzet, dat ik er weinig meer aan vind. Alleen het zacht zoemen van de elektro motor haalt al het realisme in 1 keer weg vind ik.

ik ben nnu bezig voor een tautliner vind ik wel mooier erachter maar ik moet de lichtje nog van binne verven en zo maar hou hebbe jullie die glaasjes gevert van de achterlichten gr peter

JOEHOE! (sorry dat ik het hier plaats :roll: )
Mijn truck is vandaag binnen :P . (Scania R470) En blij dat ik was...
Nu heb ik nog enkele vraagjes:
-Voor de schotel kan je een servo gebruiken, maar dan heb je zeker ook een 4-kanaals zender nodig? En kan je de schotel ook manueel bedienen en dan gewoon een 3-kanaals zender kopen?
-Die antenne voor op de truck, zit die bij de zenderset die je in de winkel koopt of moet je die nog appart kopen?
-Je kan de truck toch ook bouwen zonder snelheidsregelaar...? Want in de handleiding is de bedrading etc. uitgelegd met een snelheidscontroller.

Dat zijn zowat de vragen die bij me opkomen. Ik heb de handleiding al 2x doorgenomen en heb echt zin om er aan te beginnen! Wel moet ik eerst nog een ander projectje afwerken. (Kibri: MB 3-asser kipper schaal 1:87) Dus dat gaat een hele omschakeling worden 1:87 ---> 1:14! :evil:

Philippe

-Je kunt de schotel handmatig los koppelen. Zo doe ik het zelf ook. Vind het wel realistisch :wink: Maar waarom wil je zo graag die 3-kanaals? Ik zou toch wel minimaal voor een 4 kanaals gaan. Dan kun je later simpel 1 of meerdere functies toevoegen.
-De antenne voor de truck zit gewoon in de bouwdoos. Hij is wel erg lang en een telescoop antenne is een stuk korter en mooier.
-Je kan de truck natuurlijk zonder regelaar bouwen als je hem alleen statisch wilt. Als je er later mee wilt rijden zou ik wel alvast de servo's voor sturen en schakelen monteren.

Groeten,

Kris

Nog een tip. De draaicirkel is standaard veel te groot. Je kunt dat oplossen door de fusee's om te draaien zodat de spoorstang/stuurstang aan de achterkant zit in plaats van de voorkant. Engiste wat je moet aanpassen is eventueel 2 kleine afstandsbusjes zodat de stuurstang niet tegen de versnellingsbak aankomt. Je kunt ook De stuurstang zo buigen dat hij eromheen past. Het is niet veel werk en het scheelt super veel! Zeker met een oplegger erachter.

Back