Christiaan Vis zei:
ik denk dat je te veel verf per laag hebt gebruikt. In dunnere lagen opbrengen...het onder je tape door lopen van de verf kun je voorkomen door eerst een laag verf op te spuiten (over het masker dus) die dezelfde kleur heeft als de ondergrond...
dat is de enige en juiste reden.
te dikke lak, ik te dikke lagen, te vlug na elkaar.
de lak moet eerst uit kunnen dampen, de olie, lak of water (afhankelijk van de soort) moet er uitkunnen.
Danny Mulders zei:
Mwah, ik laat gewoon de goede kleur mengen, geen probleem :wink:
dat met de scheurende verf heb ik ook gehad op de plastic delen van mijn harvard, de verf lost voor een deel het plastic op en trekt het uit elkaar... ik denk dat het op de romp van jpuw p47 hetzelfde is maar dan dat de primer oplost...
dat komt bij jou waarschijnlijk door verf op thinnerbasis op de originele topflight abs kap.
hezik zei:
:teacher:
Danny, NIET naar de Gamma of een andere bouwmarkt gaan. Die hebben niet wat je wilt, namelijk de 2k lak die er over moet, althans, de bouwmarkten in mijn omgeving niet (die kijken of ze water zien branden als je ze vraagt om 2k lak).
Gewoon naar een verfspeciaalzaak gaan. Die kan je vanaf de 1e laag tot de laklaag het juiste spul leveren, in elke kleur die je wilt. Het mooie daarvan is dat je spullen krijgt die op elkaar afgestemd zijn, dus waar je zeker van weet dat je geen problemen gaat krijgen.
volg hier henry zijn advies, het is het perfecte advies.
een goede lakboer kan zelfs 2K lak voorje in spuitbus doe die 3 dagen goed blijft.
op elke ral kleur of kleurenstaalkleur die je maar wil.
Frank Hartog zei:
[ Danny,
Hezik heeft gelijk, voor dat soort verven moet je dus absoluut niet bij de gamma zijn!, en bovendien een vliegtuig spuiten met een airbrush????????
Dat gaat dus echt niet lukken! :nooo: , een airbrush is voor kleine vlakken en accenten, om zo'n kist te spuiten heb je een verfspuit nodig, geschikt voor grote vlakken.
Die spuiten zijn vrij kostbaar in aanschaf, (maar gaan bij goed onderhoud ook lang mee) vandaar dat ik in het begin van dit draadje jou aanbood om te assiteren met spuiten, de goede verf te regelen, en een plek om te spuiten!
Frank
hoi frank, met een goede airbrush gaat dat prima hoor, wel is het als amateur sprayer (zeker iemand die zoiets voor het eerst onderneemt) niet te doen om de kleuren mooi egaal dekkend te krijgen op bv een grote romp.
het evt aflakken als hij hoogglans moet worden gaat idd niet, dat komt er te schraal en droog op.
ellende
overigens heeft verspaget in eindhoven een erg mooi beker lakspuitje.
kost maar 70 euro.
erg goed voor grotere vlakken als een vliegtuig.
hij stuurt ook op eventueel.
gerard.