Peter Den
PH-SAM
Ter verduidelijking misschien: een motor op een pylon vind ik ook niet speciaal 'mooi', persoonlijke smaak is wel dat ik het aardiger vind omdat het meer aangeeft dat het een hulpmotor betreft; dit is slechts een design opvatting meer niet.
Nadeel, maar deze opinie wordt niet zo veel gedeeld met mij, van een neusmotor is dat het kwetsbaarder is voor crashes en zand bij strandlandingen.
Mijn suggestie is dan ook: als je geen neusmotor wilt en het model voor de hoofdmoot van je activiteiten het gewone uiterlijk wilt laten behouden, zou je de cockpitkap verwisselbaar kunnen maken met een motoropzetkap, met daarop een ver naar achter stekende pylon en ja de meesten zullen dit niet mooi vinden als ie met pylon vliegt, maar technisch is er niets op tegen.
Het dilemma blijft anders: of je behoud gewoon het oude uiterlijk en respecteerd de ''classic'' met alle nadelen van dien: bungie/huckepack/handstart, of zaag die neus er af en pruts er een motor in; practisch en niks mis mee. (als noodontsnapping een verwisselbare neus : met en zonder motor, maar je zult zien dat je dan maar zelden de ''zonder'' neus er op hebt)
Nadeel, maar deze opinie wordt niet zo veel gedeeld met mij, van een neusmotor is dat het kwetsbaarder is voor crashes en zand bij strandlandingen.
Mijn suggestie is dan ook: als je geen neusmotor wilt en het model voor de hoofdmoot van je activiteiten het gewone uiterlijk wilt laten behouden, zou je de cockpitkap verwisselbaar kunnen maken met een motoropzetkap, met daarop een ver naar achter stekende pylon en ja de meesten zullen dit niet mooi vinden als ie met pylon vliegt, maar technisch is er niets op tegen.
Het dilemma blijft anders: of je behoud gewoon het oude uiterlijk en respecteerd de ''classic'' met alle nadelen van dien: bungie/huckepack/handstart, of zaag die neus er af en pruts er een motor in; practisch en niks mis mee. (als noodontsnapping een verwisselbare neus : met en zonder motor, maar je zult zien dat je dan maar zelden de ''zonder'' neus er op hebt)