Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Die "luchtbel" kan ook een benzine damp bel zijn .Na enkele dagen komt er ook een grote luchtbel in de leiding bij de carburator.
Bekijk bijlage 575577
Alle leidingen zitten goed dus mogelijks ook ergens een lek in de carburator.
Kan dit symptoom ook met dit carburator probleem te maken hebben?
Ik kan nu kiezen tussen 2 opties.
Enkele de carburator opsturen naar toni clark en willen ze deze inspecteren op defecten.
Of de volledige motor terug van het vliegtuig halen en compleet verzenden.
Dan garanderen ze 100% dat het in orde is. Dus ja mogelijks wel de de beste keuze.
Dat zou je kunnen testen door wat druk op de brandstofleiding te zetten,Vandaag de motor er terug op gezet. Helaas zie ik weinig verschil hoor. Dat dit bij Toni Clark niet zo was lijkt mij raar.
Wat kan ik verkeerd doen? Alles is nieuw en netjes aangesloten.
De motor loopt eigenlijk perfect maar lekt nog steeds brandstof tijdens het choken en na het openen van de choke zeker direct een druppel of 4 brandstof die er uit druppelt.
Mijn start procedure:
Choke dicht, throttle 1/4 open, ontsteking op en 3 a 4 keer aan de prop slingeren voor de motor netjes wil aanslaan.
Dit lijkt allemaal ok uitgezonderd dat er best wat druppels brandstof op de grond druppen tijdens en na het choken.
Zie deze natte plek van 1x starten.
Bekijk bijlage 578279
Verder loopt de motor fantastisch hoor.
Nadat de motor heeft gelopen depte ik nog even onderaan de carburator met een keukenpapiertje.
Zie hoeveel brandstof er hier aan hangt.
Bekijk bijlage 578280
Mogelijks is dit allemaal normaal bij een boxer waar de carb onderaan hangt.
Dus binnenkort de eerste vlucht.
Vraag me af of ik beetje gelijkaardig probleem heb zoals hier te lezen:
https://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=69064
Mogelijks zou ik dit pinnetje ook kunnen verwijderen als dit er ook is.
Zie hier voor en na: https://www.flyinggiants.com/forums/showpost.php?p=1600393&postcount=34
Bij mijn dle motoren heb ik dit extra pinnetje althans nog nooit gezien aan het diaphragm.
D
Dat zou je kunnen testen door wat druk op de brandstofleiding te zetten,
blaas eens in de vulslang of hou het toestel voorover en dan zou er brandstof moeten lekken
Eigenlijk heb ik dat voor ik de motor ter inspectie had aangeboden gedaan. Op het eerste zicht zag ik niet echt brandstof lekken dan.
We zullen zien. Hopelijk binnenkort beter weer zodat ik het vliegtuig kan invliegen.
Ik ga althans het gat in de motorkap net onder de carb iets vergroten. Zo kunnen de druppels uit de kap lekken in niet binnenin voor een smeerboel zorgen.
Nee maar had ook al zoiets in gedachten. Dan zou ik dit kelkje juist aan de opening van de motorkap kunnen laten uitkomen.Heb je een inlaatkelk ?