Thanks Remy en michel
Remy,
Ik ben voor de Panasonic GH2 gegaan omdat deze duidelijk wat stapjes hoger presteert dan de NEX serie van Sony, en er is ook veel meer keuze in lenzen.
De mount is inderdaad een bak geld, maar ik heb me aardig wat ingelezen op verschillende forums en bijna iedereen is aan het tobben met goedkopere mount en uiteindelijk komen ze toch op een Photohigher uit voordat ze echt tevreden zijn, en ik ben zelf ook zo'n type die niet snel tevreden is en kan aardig voor me zelf inschatten waar ik uit zou komen als ik eerst met goedkopere mount's zou beginnen
Is ie het bedrag waard? zeker niet!! maar er is gewoon nog geen alternatief op zelfbouw na dan, maar ook ik stuitte op het probleem van overbrengingen snaarwielen tandwielen etc, en al met al zou dit ook niet goedkoop uit gaan pakken Pieter Jan en mijzelf kennende
Denk dat als je alle onderdelen die in de AV130 verwerkt zijn los zou kopen toch wel snel zo'n €300,00 kwijt bent en dan moet je nog een frame designen en maken wat gewoon erg veel tijd kost.
Mount ziet er verder wel erg goed en doordacht uit op een ding na, en dat is de Vishay potmeter op de roll, dit is een 10 slagen pot terwijl een volle uitslag van geheel links naar geheel rechts iets meer als 1 1/2 slag vraagt, wat dus veel resolutie kost, maar ik wist dit al en heb dan ook al een 3 slagen pot op de plank liggen.
Gr,
Mario