Floriske.nl's heli avontuur

Dus nu is het twijfelen: of wachten op de nieuwe met het risico dat deze een stuk duurder gaat zijn, of de kit kopen met het risico dat ik spijt krijgt als de nieuwe uit komt.

Ik heb een half jaar geleden nog een nieuwe kit gekocht de Trex-500 Pro zelfs nog met flybar.
Ik heb daar nog altijd geen spijt van, prima leertoestel, heerlijk om aan te sleutelen en vooral ook om technische kennis op te doen. Ik heb er nu denk ik een tiental accu's mee leeg gevlogen en het is een verademing zoals dat ding vliegt. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat je om te leren niet het nieuwste van het nieuwste hoeft te kopen maar dat misschien een uitgekauwd ontwerp slimmer is. Volop informatie is er van zulke machines op het internet te vinden.

Groetjes Robert

Bij align zijn de foutjes doorgaans bekend, maar vaak zijn de foutjes ook door de types heen terug te vinden ;-)

Speling in de staart bv is standaard, kom je in ieder model tegen. Wat afwijkingen in lagers en shims. Kwaliteit standaard schroefjes

Zal inmiddels sowieso op het nieuwe model moeten wachten, ook die laatste zonder 3GX is onder m'n neus verkocht inmiddels. :bad-words:

Verder nog een soort van schaamteloze quote uit het beslommeringen topic:

Gisterochtend op het veld geweest. Windkracht 4 tot 5 en dan ook nog met flinke vlagen/uitschieters daarboven is absoluut geen ideaal weer met een 450 :wink: maar toch 3 lipo's leeg gevlogen/geklungeld :grin:. Wordt tijd voor een 500.

Hij staat inderdaad sporadisch nog wel op voorraad voor 700,- of zelfs meer, maar dan koop ik liever iets anders ;-) bovendien is mijn ervaring dat een voorraadstatus op een website vaak niet overeenkomt met de werkelijkheid.

Dan blijkt het product ineens toch niet meer voorradig te zijn bij de leverancier.

Heb dit zelfs ook met 1 van de betaalbare webshops die hem nog op voorraad pretendeerde te hebben gehad, maar goed dat ik eerst navraag gedaan had alvorens te bestellen, scheelt een hoop gedoe.

10648352_706078692809474_5693485760188925158_o.jpg

https://www.facebook.com/jeff.fassbinder/posts/706079159476094

Ik zou zeker voor de nieuwe 500L Dominator gaan! Domweg om het feit dat je dan van de DFC kop af bent. Goed om te zien dat Align daar eindelijk van af lijkt te stappen.

DFC zier er leuk uit. Echter kunnen de krachten nergens weg en dat kost je je servo's en swashplate bij een flinke crash. En ik spreek uit ervaring ;-) Ik heb na die crash bewust een kunststof tandwiel in de servo gezet als zwakste punt.

Nu ze weer de "ouderwetse" methode gebruiken buigen de stangen tussen de bladhouder en de swash waardoor ze los schieten. Dan blijft de schade beperkt.

Ik hoop toch wel daar er naast de dominator ook een nieuwe gewone versie uit komt.

Kijk maar eens naar het prijsverschil tussen de 550 DFC of Dominator.

Hij is mooi! .. Compleet nieuw ontwerp met motor rechtop en batteryslee ... Mooie kleur!

10a32b4dbf6f9539a3a6de1d002cad40.jpg
7509912ce62e9659c48ce69ff17a0552.jpg
6092437dbc577fd1050f59f0b62fc949.jpg
4442c6b9ee42aee2feb83066c1b8e446.jpg

347a9fa83a8a2c7b9af23a7e8f4a03cf.jpg

Laatst bewerkt:
.. volgens mij heeft die 500l dominator of 550l dominator
nog steeds de zelfde DFC kop als de voorganger,
de 550L heeft de rotorkop van de 600 DFC als ik het zo zie.

groetjes , Uwe

alleen jammer dat de batterij er via de voorkant uit moet..
dus nog steeds ieder keer de kap eraf bij een batterijwissel

terwijl het via de achterkant toch niet zo'n probleem zou mogen zijn, als je dan eenmaal toch aan de tekentafel zit..

he he, hetzelfde als bij de 700er,
maar de tail-boom-bracen lopen naar elkaar toe
en na een klein stukje gaat het niet verder,
tenminste niet met het dubbel-pak van de 700er

..maar wat je zegt, aan de tekentafel zou toch wat kunnen,
zelfs naar beneden zou een optie zijn . ?

groetjes, Uwe

servo kan ook a la 600 nitro in de zijkant van de frameplaat gezet worden.
die servo zit zelfs voorin de heli, en aansturing van de staart gaat met een heveltje om zo toch weer midden in de staartbuis aan te komen.
iets minder direct natuurlijk, maar geeft wel aan dat de mogelijkheden er zijn..
ook binnen hun eigen huis..

Wel apart dat ze bij de 500 terugvallen op de FBL kop en bij de 450 en 550 wel de DFC kop handhaven.

Wellicht dat ze bij die 2 eerder uitgebrachte modellen toch veel klachten over schade (al dan niet bij een crash) hebben gehad?

Ben benieuwd wat hij gaat kosten, als ik moet gokken zo rond de € 650,- / € 700,- bij de betaalbare winkels.

Dan skip ik de aanschaf van een 500 maar even tot het voorjaar, is deze wellicht ook weer wat voordeliger geworden.

Ik heb de indruk dat ze er bij Align nog niet helemaal uit zijn of ze nu verder willen met DFC koppen of definitief teruggaan naar de meer klassieke FBL kop met aparte mee-neem-armpjes. Beide hebben ze in elk geval hun eigen voor- en nadelen.

Ik heb zelf 3 TREX'en (450/550/700) mét DFC kop, met alledrie ruim over de 200 vluchten (de 450 zelfs ruim 1000...), en enkel op de 700 heb ik ooit de cyclic servo's gestript bij een harde landing (waarbij de blades kort de grond raakten). Dat was met een non-DFC kop wellicht niet gebeurd. Verder eigenlijk geen enkel probleem gehad met die DFC kop, ondanks redelijk hard gebruik/misbruik.

Inmiddels iets meer info vergaard over de dominator:

• Heeft geen verlengde tail boom zoals de 450 en 550 dominator
• Hetzelfde geld voor de bladen
• Motor, ESC en servo's zijn identiek gebleven
• FBL kop ipv DFC

De grootste veranderingen zijn dus de GPro, het nieuwe frame met top mounted motor en Battery tray en de canopy.

Vind het persoonlijk vreemd dat ze hem 500L Dominator noemen terwijl er geen verlenging van de tail en blades gedaan is zoals bij de overige dominators.

Back