Floriske.nl's heli avontuur

verschillende methodes dus die align hanteert.

want ik kreeg bij mijn 500 alleen maar zakjes en niks in elkaar en dat vond ik wel fijn :-)

456392_433276440035240_1592439587_o.jpg

Lol :-D Zit net door de manual van de 500 te lezen, staat er bij collective pitch setup:

Adjust the maximum collective pitch using the transmitter's swashplate mixing function (pitch swash AFR)
En vervolgens staat in hetzelfde kader de volgende waarschuwing (enigszins verkort):

While using 3gx FBL be sure to turn off swash mix & mixing
Nu begrijp ik wel dat ze met het eerste Swash AFR bedoelen ipv mixing (zetten ze notabene zelf tussen haakjes), maar het is wel weer typisch vaag op z'n oosters ;-)

Zo zie je maar dat ze zelfs in hun eigen handleidingen verkeerd copy pasten :mrgreen:

En altijd zelf na blijven denken..

Dat blijkt wel weer inderdaad ;-)

Gisteren de tail unit gedemonteerd en weer gemonteerd. Daarbij viel het me op dat alle boutjes wederom los zaten, maar warempel de blade grips wel met loctite vast zaten. Rare jongens die oosterlingen :-D

Verder zijn de messing busjes door de control links aan de zijde van de bladegrips in mijn ogen te kort. Als je de schroefjes "handvast" draait loopt het geheel veel te stroef. Ik heb nu de schroefjes van iets meer loctite voorzien en echt maar net aangedraaid in de hoop dat de loctite ze afdoende vast zet. Zo niet dan zal ik de control links wat dunner moeten maken gok ik.

20140925_210652.jpg

Daarnaast ook het frame in elkaar staan inmiddels.

Daarbij liep ik er tegenaan dat aan 1 zijde van het frame de schroefgaatjes voor de onderste 2 smalle mounting blocks niet helemaal op de goede plek zaten. Heb deze wat op moeten boren om het geheel netjes vast te kunnen zetten.

20140925_225152.jpg

(excuses voor de crappy phone pics ;-))

@Sven: dan weet ik in ieder geval zeker dat ik geen crashkosten krijg ;-) ... alhoewel ... met het afstoffen misschien.

@Dave: haha, dat ga ik niet halen gok ik :-D Overmorgen misschien ;-)

@Sven: dan weet ik in ieder geval zeker dat ik geen crashkosten krijg ;-) ... alhoewel ... met het afstoffen misschien.

Ik wou net zeggen gisteren lag mijn heli ook bijnaaaa op de grond. was hem aan het instellen en bleef net ff achter het kabeltje steken en kon hem nog net opvangen.:D

Verder zijn de messing busjes door de control links aan de zijde van de bladegrips in mijn ogen te kort. Als je de schroefjes "handvast" draait loopt het geheel veel te stroef. Ik heb nu de schroefjes van iets meer loctite voorzien en echt maar net aangedraaid in de hoop dat de loctite ze afdoende vast zet. Zo niet dan zal ik de control links wat dunner moeten maken gok ik.
Ik zou ze echt direct dunner maken. Spul moet echt goed vast zitten omdat de staart altijd trilt.

@Dave: Daar kwam je goed weg dus, zal je altijd zien, vlieg je crashvrij en gebeurd er zoiets.

@Uwe: Thx!

@Sven: Valschade is volgens mij standaard niet meeverzekerd in je inboedelverzekering, tenzij je hiervoor een aparte aanvullende verzekering hebt.

@Joop: ik zal er nog eens naar kijken! In de manual staat overigens wel vermeld dat je ze niet te vast moet draaien.

Hierbij nog even een (crappy) foto van de vorderingen van gisteren:

20140926_222907.jpg

nice ...

heb jij nu rubbers tussen de servo's zitten?

ben ook weer bezig om de 500 in elkaar de prutsen, maar twijfel nu of ik wel of niet de rubbers zal of moet doen.

oke grappig, in mijn manual staat juist dat het niet hoeft.
Al zaten ze er wel op / in.

Ik ga ze er nu eens uithalen, en dan zien hoe zich dat gedraagt. Lees her en der op internet wel dat het soms fijner vliegt als je beetje 3d vliegt. Dan is 't allemaal wat meer solid. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Ik ben benieuwd! Ik hou zelf voor nu het boekje maar even aan.

Even een gewetensvraag (meningen zijn hier volgens mij over verdeeld ;-)): servodraden door-of buiten het frame?

buiten het frame is makkelijk ook eventueel met dat delen uitelkaar moeten bij onderhoud ofzo, in het frame is mooier en zeker bij een 500 makkelijk te doen

P1020692800x450_zps95235afb.jpg

Back