Floriske.nl's heli avontuur

Hier EC3's.
Doen hun werk ook, alleen soms eens lastig solderen als de draadsectie wat hoog is. Maar lukt wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ec5 op de atom en ec3 op de warp. En die vliegt ook op 6s

Qua vermogen moet het kunnen, heb wel eens ergens online een tabel gezien met wat diverse connectoren kunnen hebben

.. ja goed,
ik vlieg mijn T Rex 700 met 4 mm connectoren,
maar dat is de grens !
zou ik nog een keer moeten kiezen, zou ik voor 5 mm gaan.

even opletten dat je EC5 koopt met bussen die een tap- toelopend opstaand randje hebben.
Die druk je er van achter makkelijk in.

Bussen met een rechte opstaande rand moet je enorm veel kracht voor zetten om die van voorin erin te krijgen.

Ja hey! Dat had je moeten zeggen vóór ik ze bestelde ;-)

Die heb ik 10 paar in China besteld.

ec5-device--battery-connector-male--female-9194.jpg

En deze 1 paar in nl zodat ik vast vooruit kan.

Heb ze niet bij HK besteld maar via ebay, maar kosten ook geen knoop.

Ik neem aan dat bij EC5 net als bij XT60 geld: "Females are hot!"?

(Ofwel female aan de lipo ;-))

het voordeel aan de ec5 bussen is dat ze dus nergens uitsteken buiten de kunststof huls, dus per ongeluk contact maken word al bemoeilijkt.

ik heb inderdaad ook de female's aan de Lipo zitten.
En de plus en min op de juiste plek zoals de stekker het aangeeft.

gelukkig maken we allemaal fouten dave, ik trok ook eens eerst de banana plugs uit de lader ipv de ec5 los te koppelen van de laadkabel .... firework in the room ;)

Zo, 3GX zojuist geupdate van 2.1 naar 5.0 en daarmee klaar voor het afstellen. Hopelijk kan ik hier de komende dagen een keer tijd voor vrij maken.

Antennes aan de skid vond ik toch wat te tricky dus dat heb ik maar niet gedaan. Steken nu onder een hoek aan de zijkanten uit het frame en met krimpkous er omheen zijn ze stug genoeg zodat de uiteinden het frame niet kunnen raken.

De sbus/servo kabel van rx naar 3GX vind ik nog wat kort, maar het gaat wel. Voor de looks bestel ik nog wel een iets langere.

Zojuist de main blades op de balancer gehangen in de hoop dat ze out of the box mooi in balans waren, maar helaas.

Bij 1 blad aan het uiteinde 5 lagen cellotape (had zo snel niks anders liggen) en bij het andere 3 lagen aan de zijde van de blade grip moeten gebruiken om zowel de balans als het c.o.g. goed te krijgen.

Is cellotape hier een beetje geschikt voor of kan ik toch beter wat anders aanschaffen?

Dat vind ik nogal wat voor nieuwe bladen eerlijk gezegd.
Ik weet niet of het veel is, maar ik heb nog nooit nieuwe bladen hoeven te corrigeren

Als ik ze zonder tape aan de balancer hang dan zit er zo'n 2cm verschil tussen de uiteinden (ene blad 1cm omhoog, het andere omlaag).

Leek mij ook vrij veel, maar gok dat ik de bladen hiervoor niet zomaar terug kan sturen dus zal het er toch mee moeten doen.

owkeej .. dat vind ik erg veel eerlijk gezegd.

Kun je er ook geen belletje aan wagen met je leverancier?

Je kunt nog even de ervaringen afwachten van anderen op het forum.

Back