Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Op de valreep na de fles van de kleine meid nog even wat foto's van de vorderingen van vandaag.
Het gedeelte van de bekabeling wat uiteindelijk in het zicht loopt:
Zoals de heli er nu bij staat:
To Do lijstje:
- RX inbouwen
- Mainblades balanceren indien nodig
- Tail unit nalopen (control arms)
- Afstellen
- Maiden
De HXT pluggen aan de ESC en lipo ga ik denk ik toch nog vervangen door XT90 oid. De HXT connectoren zijn zo groot dat deze de oorzaak zijn dat de canopy niet helemaal lekker past met de 3600mAh lipo, de lipo zelf past perfect.
Ik heb mensen wel strakkere bochten zien maken naar de 3GX dus ga er van uit dat het wel goed komt. Zo niet dan haal ik het laatste stukje sleeving weg.
Met de kabels naar voren komt eea wel erg dicht bij de ele servo arm en tt gearbox. Bovendien kan ik zo overal wat beter bij.
@dave:
Dat zit allemaal nog wat krapper en nog met tie wraps ook. Dus ik ga er vooralsnog van uit dat het bij mij ook wel goed komt. (Dat hoop ik althans ;-))
zoals jij de kabels nu hebt zitten is prima hoor. niet te strak.
wat je nog even kunt doen na de afstelling en je eerste maiden hoover en je weet dat alles goed zit.
Even een lijntje van die hot-glue over je stekkertjes in de 3gx zodat je mooi aan elkaar vast zitten en dus niet eruit kunnen vallen / trillen.
Al is het geen must, want ik heb het eerst ook niet gedaan.. en in een half jaar tijd is er echt geen stekkertje zomaar uitgevallen.
Vanmorgen weer op de club wezen vliegen. Heerlijk weer vergeleken met vorige week. Windkracht 2-3 vliegt toch een stuk fijner als 5+ met een 450.
Drie lipo's met de 450 gevlogen en twee lipo's aan het afstellen geweest omdat de staart steeds zenuwachtiger begint te worden zowel op cyclic als rudder, maar dit er helaas nog niet uit gekregen.
Maiden van de 500 ergens komende week hoop ik.
Op de club kreeg ik van 1 van de wat meer bedreven heli vliegers (vliegt ook met Align) de tip om de kabels aan de 3GX aan de onderzijde te bundelen met een tie wrap. Hij had met "losse" draden de ervaring dat de unit door het trillen hiervan over de flos kan gaan. Bij hem had vast zetten/bundelen dit probleem verholpen.
Nou ja zoals student ook zegt .. Ik heb ze er nog niet vanzelf uit zien vallen hoor. Dus als ze een beetje klemmen in je 3gx zal dat echt wel goed gaan
ziet echt professioneel uit,
de s-bus ontvanger, die heb je gewoon geplakt ?
ik moet die van mij namelijk ook aan deze plek aanbrengen,
lekker de kabels buiten het canoby !
@Uwe: die laatste foto is niet van mijn 500, maar was als voorbeeld om te laten zien hoe strak sommigen hun kabels leggen.
Op mijn foto's zit de R2008SB er nog niet op. Ik heb deze inmiddels onder de onderste RX tray in het frame gemonteerd met een stukje zelfklevend klittenband en het rx klittenband strapje dat bij de heli geleverd wordt.
Doordat deze ondersteboven zit komt de sbus aansluiting aan dezelfde kant als die van de 3GX (rechterkant) en kan ik het kabeltje mooi langs deze zijde van het frame omhoog laten lopen.
De antenne's komen uit de zijkant van het frame en wil ik terug laten lopen naar- en vastzetten aan de skid op een dusdanige manier dat ze tov elkaar onder de optimale hoek (90°) komen te zitten.
Welke connectoren gebruiken jullie op je 6S lipo's?
Als aangegeven zijn de HXT 4mm connectoren te lomp/lang dus ik denk er aan om naar XT90 over te stappen, maar wellicht dat jullie nog andere/betere alternatieven hebben?
(In ieder geval geen Deans/T-connectoren daar ben ik geen fan van)