@student: Dat sowieso.
Net mezelf eens even verdiept in de failsafe icm futaba S-FHSS en weer wat wijzer, maar ook een vraag rijker geworden.
De 3GX MRs op de 450Plus is FBL unit en RX in 1 als het om S-FHSS gaat. Daarbij houdt deze voor de failsafe de in de zender ingestelde waarden aan. Alleen bij Spektrum of JR kan- en moet je tijdens het binden bepalen wat je als failsafe zou willen.
So far so good en duidelijk!
Maar dan nu naar een losse S-FHSS receiver en de 3GX: dat moet ik eens goed gaan testen, want wat gebeurd er in dat geval?
Wordt de waarde uit de zender nog steeds aangehouden?
Hier ben ik bij het afstellen van uit gegaan en dit lijkt me op zich het meest logisch aangezien je met de zender in principe de waarden die de ontvanger uit moet sturen als ze elkaar uit het oog verliezen instelt.
De 3GX ziet dit dan gewoon als input en zal deze waarden volgen.
Of worden toch de waarden uit de 3GX aangehouden?
En wat gebeurd er dan als de verbinding tussen receiver en 3GX wegvalt?
Mij lijkt het meest logisch dus:
- Verbinding tussen zender en receiver valt weg: Waarden uit de zender
- Verbinding tussen receiver en 3GX valt weg: Waarden in de 3GX
Omdat bij m'n failsafe test gewoon de instellingen die ik verwachte naar voren kwamen (Pitch, Elevator en Aileron naar 0º en throttle dicht) ben ik hier niet verder in gedoken, maar dat ga ik toch maar eens doen voordat dadelijk blijkt dat in de ene situatie andere waarden aangehouden worden als in de andere.
Edit: over de pitch instelling bij failsafe zijn overigens nogal wat verschillende meningen. Align adviseerd vol positief en anderen weer vol negatief. Zelf heb ik 0º aangehouden omdat dan bij upright of inverted in principe geen verschil in gedrag optreedt.
Last position hold zie ik in ieder geval niet zitten.
Wat houden jullie gemiddeld aan? (ik heb dit al eens gevraagd, maar volgens mij heeft toen alleen Student aangegeven wat zijn instellingen waren, ben wel benieuwd hoe anderen hier over denken.)