Floriske.nl's heli avontuur

Nope, staat niks over in, maar ik snap het van de ene kant wel. Nu hoeven ze niet voor iedere RTF kit de Tx apart te programmeren. Maar maak de firmware dan zo dat bij een reset wel gewoon blanco instellingen toegepast worden :2gunfire:

zij willen jou toch voor elke heli een zender verkopen,
en dan kan je altijd nog een "neutrale" zender kopen
voor je eigen experimenten, ... grapje man,

maar vaak word een versie zender verkocht,
die bepaalde dingen kan en bepaalde dingen dan niet,
die is niet duur,

een "lege" zender kan alles en is vaak veel duurder,
(zie ook 3GX en 3GX-MRS)

Groet
Uwe

he maar floris, ik dacht dat jij ook een futaba had.

Ontvangertje erbij voor 5 tientjes en je bent klaar met het hele gedoe. ? :)

@Sven: De Align T6 is eigenlijk gewoon een Futaba T6J met een ander logo er op, maar naar blijkt dus met voorgeprogrammeerde modellen.

@Uwe: Verder heeft deze gewoon alle functies die de Futaba T6J ook heeft en dus geen "beperkte mogelijkheden".

Dus ik kan er alles gewoon op instellen, maar vanaf 0 beginnen is bij de eerste 3 modelnummers lastig omdat na een reset de instellingen niet op de basis, maar voor een bepaald model terug gezet worden.

Dat was achteraf het beste geweest inderdaad, maar jah, de 450 en 500 stonden al op 1 en 2 voordat ik hier achter kwam. Deze staan nu goed dus die ga ik niet nog een keer programmeren.

Ik wil toch nog een keer een T8J of misschien zelfs een T10J aan gaan schaffen. Met name vanwege het grotere display waarop in 1 oogopslag meer info te zien is, als mede de curven als lijnen ipv alleen maar 5 losse punten.

Begin van de avond gelukkig even tijd gehad om de 500 mee naar buiten te nemen :-D

In het begin nog even kort met de gain instellingen gerommeld, maar toen ik de staart zo goed als strak had vond ik het tijd om eerst voorzichtig wat te vliegen.

Wat vliegt dat lekker zeg! Ik heb alleen nog maar even rustig aan op normal gevlogen, maar je hebt eigenlijk al vrij snel de neiging om wat meer gas te geven ;-) Toch mezelf maar even ingehouden en 6 min. rustig aan om wat te wennen aan het formaat.

Dat moet ik vaker doen. Slechts 1250mAh verbruikt in die 6 min. Dan kan je wel even door met een 3300 of 3600mAh lipo :-D Maar dat zal niet lang duren. Morgen hopelijk weer even vliegen en dan gewoon in idle up en wat fanatieker. (Voor zover je mijn vliegkunsten fanatiek kan noemen :cool:).

@Ruudm: Ik ben er denk ik achter waarom ik geen moeite heb met het plaatsen van de 3600 en 3300mAh lipo's:

Ik heb als aangegeven de aansluiting van de ESC aan de bovenzijde zitten en plaats de lipo wat lager op de tray zodat ik in de overgebleven ruimte de connectoren kwijt kan. Bovenzijde lipo ligt dan zeg maar gelijk met de rand van de opening in de lipo tray.

vandaag eens gekeken hoe eea past als ik de aansluiting aan de onderzijde zou doen en dus de lipo helemaal bovenaan de tray leg en dan krijg ik met de 3600mAh lipo de canopy er met geen mogelijkheid op en met de 3300mAh met moeite.

Het is in mijn geval dus het wat lager leggen van de lipo waardoor het wel past.

Leuk he, een 500-size!

Ik dacht eerder dat een 450 ruim groot was en goed vloog. Tot ik de Trex 500 begon te vliegen. ;-)

Veel vliegplezier!

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad. Bij de eerste keer optoeren van de 450 dacht ik nog: Ik hoef niet zo nodig nog groter te vliegen, deze is meer dan groot genoeg ;-)

Maar die werd toch al snel "klein".

Nu maar hopen dat er nog wat mooie vliegdagen aan komen (in mijn geval met name de zondagochtend) dan komt dat vliegplezier wel goed.

Haha!

Kijk ik nu al naar uit! Nu ja, heb 2 hirobo lama's en dat is ook 600 size.
Maar de prijs van de lipo's loopt al op bij grote elektroheli's...

Laatst bewerkt door een moderator:
de 500 is inderdaad een prachtig maatje.

Al heb ik momenteel ook erug veel skik van de Warp 360 .. dat ding is rete snel voor zo'n klein ding .. maar wel met zeer strakke vlieg eigenschappen als je ook hebt met een 500 size heli.

Gelukkig was het vanmorgen heerlijk vliegweer. Het nadeel was alleen dat het dan ook meteen aardig druk was op het veld ;-) Maar toch drie lipo's gevlogen met de 500 (dit keer in idle up) en het begint steeds meer te wennen.

Nog een stuk voorzichtiger dan met de 450, dat wel, maar dat komt met meer vluchten vanzelf.

Baal nu wel dat ik maar 1 ochtend in de week kan vliegen. Dan gaat het leren ook wat minder hard, maar dat ga ik volgend seizoen gewoon inhalen ;-). En misschien deze winter toch maar eens af en toe de sim opstarten.

Tja Floris. Beetje prime time met de familie is ook belangrijk he ;-)
Had vandaag ook wel weer kunnen gaan vliegen, maar een dagje lekker thuis bankhangen en knutselen bevalt ook prima :-)

En natuurlijk gewoon de winter door vliegen mits het weer het toe laat.
Dan kun je ook deze winter nog de nodige stick time maken:)

mvg. Freddie

@Sven: dat is zeker belangrijk, anders ging ik wel 7 dagen per week ;-)

@Freddie1: In de winter vliegen op de zondagen die het toelaten staat sowieso op de planning, maar de avonden vallen jammer genoeg weg net nu ik daar ook weer zo nu en dan tijd vrij zou kunnen maken.

Back