Floriske.nl's heli avontuur

Als ik de voorspellingen mag geloven, heb je morgen helemaal geen last meer van kinderen want ze waaien gewoon weg :o dus morgen mogen ze lekker gaan buitenspelen ;)

Gisteren weer even 2 lipo's gevlogen op de club. Balen dat het kouder begint te worden, daar zijn mijn handen niet zo'n fan van (lees: resulteert in stijve vingers).

Vlieg nu 6 minuten, het verbruik ligt redelijk gelijk met beide lipo's. Met de 3600mAh hou ik dan nog ca. 3 minuten over met de 3300mAh 2,5min.

2 extra 3300mAh lipo's zijn na ruim een week helaas nog niet binnen (eerste en laatste keer dat ik iets met Kiala/UPS Acces Points laat versturen).

http://www.modelbouwforum.nl/threads/winter-vliegen-oplossingen-10.114967

tipje ;-)
ikzelf heb een turnigy zendertent (merk is an sich niet zo belangrijk)
bij de conrad 12 volt verwarmingsstrips, en een 3 cel lipo die het in de heli niet meer trekt..
ik heb nu 6 van die dingen ingebouwd..
volle dag warme handjes.. erg goed te doen.

ze lachen je uit in het begin, en na een paar tellen willen ze hem toch eens proberen ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Een ander gelijksoortig draadje:
hoe-gaan-jullie-de-winter-te-lijf

Gewoon 5 x 10W weerstanden en een ventilator en je hebt het zonnige zuiden in je zendertent :cool:

Mijn oplossingen:

full

en een koffer om de lipo's te verwarmen:

full

Met temperatuurmeting:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
die joop is niet dom he ... mooi gedaan.

Ik denk dat wij heel hard rennen op de club vanuit de verwarmde keet snel naar buiten, lipo dr in.. 4 minuten vliegen... en dan weer naar de erwtensoep

nou, hier begint het gemiddeld richting 10 a 15 graden te gaan.
niet erg, maar de koude wind zorgt voor een stuk koudere gevoelstemperatuur.
en aangezien mijn handjes zichzelf erg moeilijk warm kunnen houden, begin ik vanaf deze temperaturen na 3 minuten vliegen al last van gevoelloze vingers te krijgen tijdens het vliegen

en dat vind ik vrij vervelend vliegen..

Zoals sommigen wellicht al meegekregen hebben in het crashschade topic heb ik afgelopen zaterdag een iets te harde landing met de 450 gemaakt.

Vooralsnog lijkt de schade beperkt tot het main gear, maar ik wil nog even wat andere zaken 100% uitsluiten (feathering shaft, main shaft etc.) voordat ik onderdelen ga bestellen.

Dit is echter even blijven liggen omdat ik de schaarse vrije uurtjes met iets anders bezig ben geweest. Niet echt een heli, maar het hoort wel bij mijn "heli avontuur":

Waarschuwing: telefoonfoto's!
20141105_080222.jpg

20141105_080253.jpg

20141105_080308.jpg

Zo, vanochtend was een "vruchtbare" vlieg ochtend :-D

Gisteren de quad afgebouwd en bij zonsondergang nog net even vlug een maiden hover kunnen doen in de tuin.
Vandaag op het veld 2 lipo's leeg gevlogen en ik moet zeggen: "best lachen!" maar eerlijk is eerlijk: heli vliegen is echt leuker ;-) Dus wie weet gaat de quad weer in de verkoop zodat ik een 250 DFC aan kan schaffen die ook nog op de verlanglijst staat.

Verder uiteraard met de 500 gevlogen waarbij ik, na de afgelopen weken wat te hebben kunnen wennen, expo terug geschroefd heb van 30 naar 15%. Ging prima en de heli voelt nu een stuk directer. Met de 450 vloog ik al met 15% en die wil ik na reparatie eens met 0% gaan proberen.

Maar nu komt het belangrijkste van vanochtend: "IK HEB VANDAAG VOOR HET EERST IRL "INVERTED" GEVLOGEN :-D"

Ik had m'n V120 ook meegenomen omdat ik graag wilde kijken of rolls wilde lukken aangezien die in de sim al behoorlijk goed gingen. Dus even wat hoger gaan vliegen en op hoop van zegen ;-) De eerste keer vergat ik in de spanning van het moment negatief te geven bij inverted dus op het moment dat ik weer positief hing was dat niet heel hoog boven de grond :oops: Maar bij de vervolg pogingen wel aan negatief gedacht en toen ging het een stuk beter! 6 minuten lang alleen maar rolls geoefend en op een gegeven moment zelfs tussendoor kortstondig wat inverted gehoverd.

Al met al voor mij een hele stap voorwaards. Nu maar eens met flips aan de slag.

Laatst bewerkt:
mooi floris... ja de eerste stapjes inverted zijn altijd spannend.. maar als snel denk je er al niet eens meer over na en word het automatisme .. (althans zo ervaar ik het )

mooi zo Floris, gefeliciteerd !
:thumbsup:
en wat Sven schreef,
het moet geen extra spectaculaire oefening zijn,
het moet gewoon een stukje van jou repertoire worden.

Groet
Uwe

Thx Sven en Uwe!

Voor sommigen is het niet zo heel bijzonder waarschijnlijk, maar voor mezelf is het weer een behoorlijke stap vooruit.

Bij deze nog even 2 foto's van de quad zoals hij er nu bij staat. De verlichting wordt nog vervangen door high power leds, maar daar heb ik nog niet alles voor binnen.

20141109_135711.jpg

20141109_135607.jpg

Hoi Floris,

mooie MULTI trouwens !

...ehhmmm, inverdet vliegen is voor mij ook nog wat bijzonders,
ik denk voor iedereen heeft het wat,
kijk die groten kleinen jongens, als ze over het gras hoveren,
inverdet met de vleugels bijna in het gras,
..en wat is dan de verschil, of het zo om of zo om is ???
>> toch best groot, he

Groet
Uwe

Dat verschil is inderdaad behoorlijk groot Uwe.

Ben je net zover dat stickbewegingen enigszins op de automatische piloot gaan, moet je ineens weer andersom gaan denken.

Gisteravond de schade aan de 450 even goed opgenomen.

Main gear was al bekend, maar ook de main shaft bleek krom te zijn. Verder niks kunnen ontdekken.

Daarnaast heb ik uit voorzorg , omdat deze alweer 56 vluchten oud is en wat lichte rafels begint te vertonen, een nieuwe belt besteld.

Totale schade: € 30,75

een belt hoort wel wat meer vluchten mee te gaan floris. Maar ach als je 'm toch uit elkaar hebt liggen is een voorzorg vervanging prima hoor. gooi de oude niet weg, die kan echt nog wel wat vluchtjes hebben.

Back