Zo, vanochtend was een "vruchtbare" vlieg ochtend :-D
Gisteren de quad afgebouwd en bij zonsondergang nog net even vlug een maiden hover kunnen doen in de tuin.
Vandaag op het veld 2 lipo's leeg gevlogen en ik moet zeggen: "best lachen!" maar eerlijk is eerlijk: heli vliegen is echt leuker ;-) Dus wie weet gaat de quad weer in de verkoop zodat ik een 250 DFC aan kan schaffen die ook nog op de verlanglijst staat.
Verder uiteraard met de 500 gevlogen waarbij ik, na de afgelopen weken wat te hebben kunnen wennen, expo terug geschroefd heb van 30 naar 15%. Ging prima en de heli voelt nu een stuk directer. Met de 450 vloog ik al met 15% en die wil ik na reparatie eens met 0% gaan proberen.
Maar nu komt het belangrijkste van vanochtend: "IK HEB VANDAAG VOOR HET EERST IRL "INVERTED" GEVLOGEN :-D"
Ik had m'n V120 ook meegenomen omdat ik graag wilde kijken of rolls wilde lukken aangezien die in de sim al behoorlijk goed gingen. Dus even wat hoger gaan vliegen en op hoop van zegen ;-) De eerste keer vergat ik in de spanning van het moment negatief te geven bij inverted dus op het moment dat ik weer positief hing was dat niet heel hoog boven de grond

Maar bij de vervolg pogingen wel aan negatief gedacht en toen ging het een stuk beter! 6 minuten lang alleen maar rolls geoefend en op een gegeven moment zelfs tussendoor kortstondig wat inverted gehoverd.
Al met al voor mij een hele stap voorwaards. Nu maar eens met flips aan de slag.