Floriske.nl's heli avontuur

Ik heb alles op een 2s lipo draaien, dus 7,2v. Geen bec er tussen, alles wat er extra op zit kan ook stuk.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je beginvoltage hoger is / kan zijn dan 7,2 bij een pas geladen lipo. (Max laadspanning 4.2v per cel ) En als jou servo's e.d dat niet aankunnen zou t fout kunnen gaan.
Mijn hele setup kan 8,4v aan, dus ik zit wel veilig daarmee.
Ik heb een ruim packje van 2100mah, dus een vlucht of 6 zou ik er mee moeten redden.

Een bec unit zorgt volgens mij bijv voor een vaste uitgangspanning naar jou electronica toe, dus zou je bijv met een lifepo of lipo pakketje terug kunnen gaan naar 6v.
Maar helemaal zeker weet ik dat niet omdat ik nog niet op die manier heb gewerkt.

Laatst bewerkt:
Alle elektronica is geschikt voor 8,4V dus dat mag geen probleem zijn. Mede clublid die ook met de 550l dominator vliegt heeft ook het gens 1300mAh pakket en laad deze om de 3 vluchten uit voorzorg, niet omdat deze dan al te leeg is.

Vanavond de heli ophalen :) regelaar, castle link quick connect en 2s lipo zijn besteld.

550L Dominator. Net opgehaald :D

2k5wY4tcv3PT_5y6-LXKPFU4Y1x-QDaS0vJuWzSnaUg

Kijk goed bezig. Goed dat je de 550 hebt gekozen en niet de 500. De dominator motor van de 550 heeft wat pit, die van de 500 schijnt een beetje t zelfde te zijn als de standaard align 500 motors.

Is dit alleen airframe of zit alles er al in

Een 500 heb ik al dus dat was ook niet heel logisch geweest.

Is compleet op de Rx na. Ook inclusief gens ace 5000mAh lipo. Heb alleen wel een andere regelaar besteld. Edge 100A ipv de stock Talon 90.

De vorige eigenaar had er een Jive op zitten maar die vond ik te kostbaar

Oke, ja ik hou ook niet meer bij welke sizes iedereen heeft ;-)
Prima regelaar hoor die edge.
Nou hopelijk ga je er een hoop lol mee beleven.

Alan zabo van align vliegt er in ieder geval dagelijks met plezier mee

Ik kom bijvoorbeeld ook mensen tegen die een 2s lipo gebruiken, maar daar dan ook nog een BEC tussen hebben hangen op een HV setup.

ik heb een 2s lipo zonder BEC,
HV servo's, S-Bus en V-Bar werken alle probleemloos met HV ,
weinig kabel en elektronica, geen schakelaar !

geen schakelaar?
dan mag dus altijd de kap eraf als je hem land..
dat is dan toch ook wel irritant..

de ontvanger lipo zit helemaal onder in en vervolgens ook de stekker,
je kan de stekker uit halen, zonder de kap te verwijderen,
kan jij dat ook met je schakelaar ??

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de + doorgeknipt en op een stekker gezet. vervolgens een stuk draad tussn 2 pootjes van de contra stekker gezet..
en dat hangt bij mij net onder de kap uit.
dat is mijn schakelaar, mn kap hoeft er alleen af om de lipo op te laden.

Ik kan ook bij het stekkertje zonder de kap eraf te halen. Al is de kap eraf halen nog geen 2 tellen werk. Een fysieke schakelaar zie ik niet zo zitten... Is weer een onderdeel wat stuk kan

Ik kan ook bij het stekkertje zonder de kap eraf te halen. Al is de kap eraf halen nog geen 2 tellen werk. Een fysieke schakelaar zie ik niet zo zitten... Is weer een onderdeel wat stuk kan

... dat is de bedoeling ook Sven !
mijn X7 is zo simpel mogelijk opgebouwd en werkt top !
geen onnodig schakelaar (maar stekker), regelaar (alleen ESC) of draadje (s-Bus met 1 kabel)
wel heb ik aan verschillende plekken van de fbl-unit de stroomverzorging geplaatst vanwege de dunne draadjes,
wens ik toch een betere oplossing ...

Regelaar en 2S lipo zijn inmiddels binnen.

Heb van een mede clublid zolang een castle link gekregen zodat ik niet hoef te wachten op de gratis link adapter uit Amerika.

Verder een simpele Windows 8 tablet gekocht om de regelaar en gpro in het veld af te kunnen stellen en uitlezen via usb.

Nu nog tijd maken om het zaakje op te bouwen. Vrijdag de hele dag op de club ivm de afsluiting van de "vliegweek", voor die tijd gaat helaas niet meer lukken.

aah tuurlijk wel floris, ik had mijn regelaar ook binnen gekregen tijdens m'n vakantie.. had 'm er morgen op willen zetten. Maar 't is per ongeluk al gebeurt in 2 uurtje met soldeerwerk en al erbij ;-)

gewoon even 2 uurtjes vrouw en kind naar de stad sturen, en dan is 't zo gepiept ;-)

Jij hebt geen kinderen zeker ;)

Vanavond geen tijd morgen al plannen dus helaas ...

Als het alleen de regelaar was geweest was het me nog wel gelukt, maar moet ook de 2s lipo en ontvanger nog een plekje geven en de afstelling van de heli nalopen.

het gaat ook niet alleen om de kids, denk ik ..
soms wil je ook even de tijd voor je zelf en met plezier alles opbouwen ..
gebeuren ook minder fouten .. en is leuk !

Back