Floriske.nl's heli avontuur

Zo, mijn eerste dag van de vliegweek (die voor mij helaas dus maar 2 dagen duurt) zit er op. Lekker gevlogen met de logo, 550l en zelfs een keer met de 450. Morgen weer een dag!

Hoe goed ze ook zijn (als ik alle verhalen moet geloven) twijfel ik op het moment of ik de Kontronik Jive (80+ HV) van mijn Logo in de verkoop ga doen.

Ze zijn dan misschien degelijk, maar de instel mogelijkheden zijn niet van deze tijd. Te beperkt zonder Progcards (waarvoor je voor beide versies ook weer snel 6 tientjes verder bent) en zelfs met is het nog niet alles.

Een Pro versie aanschaffen is me al helemaal te kostbaar dus wellicht deze maar eens verkopen en vervangen voor een Phoenix Edge 120 HV.

Omdat ik het helemaal beu was om telkens met een kabel te moeten rommelen om te kunnen simmen (Phoenix) heb ik zelf een draadloze adapter gemaakt.

Dat bleek super eenvoudig. Gewoon een ontvanger die cppm uit kan sturen aansluiten op de Phoenix dongle.

Zelf heb ik hiervoor de FM800 gebruikt, die had ik nog 1 liggen:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...ch_Receiver_with_SBUS_CPPM_EU_Warehouse_.html

Super klein waardoor ik deze in de behuizing van een oude, wat grotere, usb stick heb kunnen bouwen. De USB aansluiting zorgt voor de spanning van de receiver. Het kabeltje sluit ik aan op de Phoenix dongle.

Werkt perfect! Geen gepruts met kabel meer.

(Sorry voor de crappy foto's)

20161002_205543.jpg 20161002_205708.jpg 20161002_210008.jpg

Ook ben ik maar weer eens verder gegaan met mijn nieuwe laadkoffer. Dat project laag ook al weer even stil.

Laadkoffer is inmiddels ook klaar.

Voor nu alleen nog 230V (2x HP voeding) omdat de laders die ik nu heb toch niet op 24V kunnen en minimaal 13V nodig hebben om op 10A te kunnen laden.

20161015_152115.jpg 20161015_152225.jpg

Zoals jullie kunnen zien staat er sinds vandaag 1 heli minder in mijn handtekening.

Na aankoop van de Logo vloog ik nauwelijks meer met de 550L Dominator dus die is inmiddels verkocht.

Voorlopig ga ik lekker met de logo vliegen.

haha... verrassend ;-)

Ik moet de mijne nog even oplappen ... van 't weekend de Logo inverted de grond in geduwd... Pilot error ;-)

hmm ... bladen, tailboom, main gear, canopy ... op het eerste gezicht, moet nog uit elkaar.... dus denk al met al wel een 200 / 300 euro schade postje .. helaas.

Aaai dat is de schaduwzijde van de hobby waar we allen een hekel aan hebben... Maar ze zeggen niet voor niks: door schade en schande wordt men wijs!
Succes met het herstellen en veel schade vrije vlieguren toegewenst[emoji106]

Aftermarket onderdelen voor de logo zijn wel schaars zeg. Ik wil de Tail en horizontal stabiliser fin vervangen door cf exemplaren maar alleen fusuno heeft een complete set en die vragen $ 25,- verzendkosten :'(

Nu maar een lynx set voor de staart besteld en de horizontal fin maak ik dan zelf wel.

Back