Flycamone2

Mhhh, wat betreft het geheugenkaartje, zou misschien dit bij mij ook het probleem zijn?
De videovluchten duurden meestal rond de 10 minuten, asl ik de FCO 2 thuis gewoon aanzet en een half uur laat filmen gaat het goed.
Op de kist gaat het ineens fout?!?!?!

Wel vreemd, zou misschien door het trillen anders de geheugenkaart niet goed kontakt maken, maar wel vreemd dat ie dan alsnog die lopende streepjes heb.

Mhhh, eens overleggen met de verkopers, misschien een proberen met een kleinere kaart kijken of het dan wel goed gaat.

Ik ga ook eens kijken of ik na het filmen op het veld, de videobeelden terug kan kijken met de digitale camera van eht werk. Deze gebruikt volgens mij dezelfde SD kaart. Als dat lukt kan ik dus direct op het veld even snel kijken of het wel of niet gelukt is.

Dat gaan we vanavond eens proberen.

Wat betreft het wegschrijven.
De eerste testfilm heb ik weggeschreven als WMV met een resolutie van 320x240 en 768kbps.
Film 2 heb ik weggeschreven als WMV met een resolutie van 720x576 (of 640x480 weet ik even niet meer) en 1500kbps.

Ter vergelijk voor de meeste filmpjes op mijn site gebruik ik ivm de groote van de film WMV met 320x240 en 386kbps.

En 1 troost ik ben op dat vlak ook maar een amateur ;-)

Hee Eric,

Zo te zien is het goed gelukt :thumbsup:

Aantal zaken die me opvallen:
Je moet nog even leren hoveren :lol: ben in ieder geval blij dat ik er niet in zat ;-)
Dat je heli uitgebalanceerd moet worden, je ziet het beeld "schudden".

Dat de "snelle" shocky vluchten binnen minder goed uit de verf komen dan de "rustige" Wilga vlucht buiten.
Ook lijkt de kwaliteit minder door het kunstlicht binnen.

Dat vind ik eigenlijk wel goed, ik vind dat je ook de minder geslaagde filmpjes moet laten zien zodat men weet dat het niet altijd picture perfect is maar ook afhankelijk van de omstandigheden.

Dat is zeker goed, de FCO 2 moet getest worden zoals de gebruiker hem gebruikt.

Ik denk dat ik weet wat er met mijn "verloren" filmpjes gebeurt is en dat zou ik ook nog aan mezelf te danken hebben.
Althans ik heb een vermoeden dat ik er nu achter ben en ik ga vanmiddag eens kijken of dat dat echt de oorzaak is.

Net even een test gedaan en ik denk dat ik erachter ben (of niet) hopenlijk gaat het vanmiddag allemaal wel lukken :D

Ik heb voor het monteren van de FCO 2 een bakje gemaakt die ik op de kist vastschroef.
Tussen het bakje en de kist zit schuim, tussen de FCO 2 en het bakje zit ook schuim (dit allemaal voor wat demping zodat het beeld niet trilt).
De FCO 2 bevestig aan het bakje met trekkoordjes (ty-wraps).

Nu is waarschijnlijk het geval geweest dat de aansluiting op de onderzijde van de FCO 2 door het schuim heen sluiting heeft gemaakt met de schroef waar het bakje mee vastzit.

Na dit te hebben getest en de FCO 2 op de pc te hebben aangesloten was de film die ik aan het maken was tijdens de "test" verdwenen terwijl de rest er nog wel op stond.

Het viel mij al op dat de stukje film die ik kwijt was vaak tijdens het verdraaien van de FCO 2 op de kist gebeurt was.
Terwijl bij de filmpjes waar ik de FCO 2 in 1 stand heb laten staan wel gelukt waren.

Ben er bijna zeker van dat dit het was, heb nu de contacten op de FCO 2 afgeplakt en gaan het binnenkort maar weer eens proberen :D

FCO2 above EBZW

Vandaag tijdens de middag pauze mooi weer wel een beetje wind, dus effe proberen
[URL="
boven EBZW[/URL]
Met een geleend 512MB kaartje en blijkbaar lege aandrijfaccu:hammer:
Dus maar een kort vluchtje, maar geen problemen met het SD kaartje

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik dat bij ons doe heb ik meteen de havendienst achter me aan :murder:

Mooi compenseer plaatsje :?: ;-)

Hmmmm, mijn eerste vluchtje achterop de raptor 90 was ik de FlyCamOne2 bijna kwijt. Netjes gemonteerd zonder schuim op de meegeleverde standaard en daarom heen een stukkie ducktape achterop de horizontale staartvin is GEEN optie.
Van de 4 haakjes op de standaard zijn er nu 2 over.
Camera trilde als de hel en mijn 3d vlucht is dan ook niet echt zichtbaar :-(

Goed, nu maar eens een klein "schuimboxje" bouwen.

De connector onder de FlycamOne2 (die de meegeleverde standaard raakt) staat gemonteerd met 4 veertjes gemonteerd op het mainboardje. Dus als die contacten naar beneden zitten gedrukt dan is het niet gebroken zoals ik dacht.
Ding zit trouwens mooi stevig in elkaar (niet vragen hoe ik dit weet............).

Zorg dat je voorzichtig bent met het bandkabeltje naar de lens. Die is FLINTERdun. Als deze los komt gaat je flycam niet meer op "ready".

Zorg dat je voorzichtig bent met het bandkabeltje naar de lens. Die is FLINTERdun. Als deze los komt gaat je flycam niet meer op "ready".
ervaring ermee????

Ik heb de FCO 2 lens standaard op 90gradne staan, goed vastgetaped dus die gaat nergen meer heen ;-)

gisteren terug proefgedraaid met de FL2, en een goede bestiging gevonden , nl de verpakking zelf van de FL 2 , uitsparingen gesneden voor de lens, en de bedieningsknopjes en deze dan kleven met plakband.

Ziet er toch wel goed uit de opnamen :D

Heb je bij het tweede filmpje een grootere kaart gebruikt
dit duurde langer dan 3 1/2 minuut

Laatst bewerkt:
Hee Eric,

dat zijn errug leuke filmpjes :yes:

@ vliegman,
met een 2GB kaart zou je bijna een uur moeten kunnen filmen.
Geloof alleen dat Eric een 512 Mb gebruikte oid een paar filmpjes terug.

Laatst bewerkt:
Zaterdag heb ik snelle filmpjes moeten maken met een kaartje van 128MB en elke keer op de Laptop zetten en het kaartje wissen
Zondag heb ik er een geleend van 512MB
Mijn high speed 2GB kaart werkt 80% van de tijd niet (en de 1GB werkt helemaal niet) terwijl ze in mijn fototoestel allebij perfect werken als ook in andere apparaten :hammer:

Misschien heeft V-nix een oplossing voor mijn probleem:cool:

@berto wat voor kaartje gebruik jij ?? (merk??)

Ik heb gelezen dat je er een duure kaart in moet steken en dat deze
een hoge schrijf snelheid moet hebben.
Maar werken deze kaarten, het is wel mooi dat de camera er
is maar als je er geen kaarten in kunt doen dan alleen deze
lage kaarten dan heb je niet veel aan dit gegeven, anders
zou ik er ook over willen denken om er een te kopen
Maar ik denk dat ik beter even kan afwachten wat het verloop
is :hammer::hammer::hammer:

Ik zal vanavond eens kijken wat voor een kaart ik standaard bij de FCO 2 heb gekregen via V-Nix.

Ook hoop ik morgen of overmorgen echt eens te kunnen testen of de mislukte filmpjes mijn eigen schuld zijn geweest.
Zo ja dan werkt mijn 2Gb kaart wel probleemloos, zo niet dan zal ik eens aan V-Nix een "kleinere" kaart vragen om daar eens mee gaan testen.

Ik weet wel dat ik thuis de FCO 2 2x een half uur aan heb gehad om te filmen en dit alles zonder problemen.
Statisch werk het dus wel nu op de kist nog maar zoals ik al melde ligt dat waarschijnlijk aan mijn montagebakje op de kist.

Laatst bewerkt:
Back